annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zware problemen taxipost

Allen,


 


ik heb de laatste tijd zware problemen met taxipost.


 


om jullie één voorbeeld te geven, zo heb ik er tientallen. Hoe kan ik bewijzen dat dit afgeleverd werd?!


 


323281170148581005


 


kijk zelf wat een zot gedoe Taxipost ervan maakt... ik heb diverse kopers die klagen, traag, niet aankomen, enz... maar als de fout niet bij ons ligt? Ebay en PP houden hier helaas geen rekning mee, en uiteraard zijn er handige kopers die gebruik maken van de situatie 😞


 


HELP!!!


 


D.

Bericht 1 van 14
laatste antwoord
13 ANTWOORDEN 13

Zware problemen taxipost

Volgens de tracking is dit afgeleverd.


 


Ik onderstel dat de klant "niets" heeft ontvangen.


 


Conclusie :  je verzendt zonder handtekening voor ontvangst.


 


Nochtans heb je een contract met Bpost, en in dat geval - indien je jezelf ertoe verbindt alle zendingen in België tegen handtekening te verzenden - kost je dat slechts 30 cent per zending.


 


Dat heeft bij mij 99% van de "niet ontvangen"-zendingen opgelost ...




Bericht 2 van 14
laatste antwoord

Zware problemen taxipost

Bij het voorbeeld dat je geeft zie ik absoluut niet in wat het probleem is... op 20/06 om 11.17 uur binnen gebracht en de dag erop om 11.44 uur afgeleverd... kan het sneller dan?????


Ik zie daar in geen geval ook maar enig "zot gedoe"!

Bericht 3 van 14
laatste antwoord

Zware problemen taxipost

dan zie je niet dat dit twee zendingen zijn die door elkaar gaan... uiteraard heeft koper het item NIET ontvangen, zoals hij beweerd... hoe kan ik dit bewijzen...


 


er werd iets afgegeven in Dour, en iets in Bierbeek... en iets werd afgeleverd...


 


D.

Bericht 4 van 14
laatste antwoord

Zware problemen taxipost

Ja OK, nu snap ik het, was me idd niet opgevallen.... mss best eens contact nemen met de klantendienst om meer duidelijkheid? : 022/012345

Bericht 5 van 14
laatste antwoord

Zware problemen taxipost

Ik heb zelf een jaar of zo geleden dikke miserie gehad met het postsorteercentrum van Charleroi. Als wat in dit postsorteercentrum terechtkwam verstuurd zonder tracering (taxipost) verdween spoorloos. Een klant wist me te melden dat er hij zo al 20 pakjes had die hij nooit ontvangen had.


 


Geen idee wat er nu weer aan de hand is. Maanden geen enkele verloren zending en nu al verschillende in een paar weken tijd. Het merendeel werd betaald via overschrijving dus geen oplichting via PayPal.

Bericht 6 van 14
laatste antwoord

Zware problemen taxipost

tjr0000
Community-lid

Misschien heeft het iets te maken met de periode en werken ze nu weer met veel jobstudenten.


 


Mijn broer heeft een tijdje voor de post gewerkt en het bleek dat in de vakantieperiodes veel blijft 'kleven'. Zeker als je zonder tracking verzend. Meestal zijn dat dan jobstudenten die iets niet 'afleveren'. Het feit is dat dit moeilijk te bewijzen valt maar er zijn in het verleden al mensen gepakt voor dit soort gedrag. Ik wil niet zeggen dat dit hier ook het geval is, ik ga enkel af op wat er in het verleden is gebeurd.

Bericht 7 van 14
laatste antwoord

Zware problemen taxipost

Is dit nog steeds van dezelfde set van bpack labels als van de vorige keren? 

Bericht 8 van 14
laatste antwoord

Zware problemen taxipost

Uit de trackinggegevens kan ik enkel concluderen dat Bpost per ongeluk van de drukker een hele hoop dubbele nummers heeft ontvangen.


 


Het is niet zo dat het systeem deze automatisch zou blokkeren want je kan altijd iets afgeven. 


Je kan aan de tweede scan zien in Bierbeek dat deze zending "geforceerd" aangenomen is in het netwerk. Een gewone aanname is de eerste scan, de tweede scan is een focering (wat ook wel eens gebeurd als de bediende per ongeluk de code 2x inscanned).


 


Ik zou er gewoon even vijf minuten werk insteken en de trackinggegevens van al die pakjes met zulke problemen afdrukken, de overige labels die je nog hebt bijvoegen, en aangetekend verzenden naar de klantendienst en eis een vervanging van de labels! 


Schrijf er duidelijk bij zoals ik het ook vermoed dat er een fout is met dubbele labels en de geforceerde scanning bij aannemen in het netwerk! 

Bericht 9 van 14
laatste antwoord

Zware problemen taxipost

En ow ja, sorry voor dit intussen derde antwoord (edit knop ebay?): je kan al vanaf 20 pakjes online je labels maken tegen dezelfde tarieven als de 10 labels in één pak. 


 


Nog voordeliger kan je al een volumecontract afsluiten vanaf 50 pakjes tot 250. 


Ik neem aan dat je wel aan 50 zal geraken op jaarbasis?
Je hebt dan altijd unieke barcodes want deze bevatten onder andere je account nummer. 


Een verplichte handtekening heb ik nog niet toegevoegd aan mijn contract aangezien ik zelfs na enkele duizenden pakjes op een jaar nog geen betwisting ontvangen heb... en 2500 x 0,30 =  750 euro! Daar mogen dus al wel eens enkele zaken voor verloren gaan! 

Bericht 10 van 14
laatste antwoord