op 30-05-2013 09:59
Ik ben koper en sporadisch particulier verkoper en mss één van de weinige particulieren die hier op het forum zitten... regelmatig lees ik hier de kommer en kwel van zakelijke verkopers over de slechte kopers cq: wanbetalers. Maar... het wordt tijd dat ik, en dan spreek ik uit naam van alle goede kopers, ook eens mijn ongenoegen laat blijken over slechte VERkopers, want jawel, die zijn er ook!
Verkopers, of ze nu al dan niet zakelijk zijn, verwachten en eisen zelfs dat de koper onmiddelijk betaald, wat ook maar normaal is, maar... er zitten er hier van het soort: "Jij betaald mij onmiddellijk en ik verzend wanneer het mij toevallig eens goed uitkomt!" en dat loopt OOK de spuitgaten uit!
Verkopers die reeds aan mij verkochten kunnen beamen dat ik een correcte betaler ben en zelden problemen maak, zelfs als er een probleem zou zijn (wat al een paar keer is gebeurt), maar dat ik dan meer dan twee weken moet wachten eer ik mijn aankoop in de bus krijg?????
Nee... dat kan dus niet... onmiddellijke betaling betekent voor mij ook onmiddellijke verzending en dan bedoel ik wel binnen een redelijke termijn tussen verzenden en leveren van pakweg hooguit één week.
Dit moest me nu toch wel eens van het hart en trap ik hiermee iemand tegen de schenen, sorry for that, maar wie het schoentje past.....
Zo, ben eens benieuwd naar jullie weerwoord!
op 30-05-2013 12:43
en hoe zeg je dit, heb wel een dikke rode bol gekregen van deze (ver)koper
op 30-05-2013 12:51
En wel Walesha ik moet u nu toch wel gelijk geven.
Vroeger kocht ik heel regelmatig kledij op ebay maar tot op heden nog heel zelden.
Ik verzend mij pakje altijd onmiddelijk na betaling en mail hen ook de E trac code door zodat ze hun pakje online kunnen volgen.
Enige tijd geleden kocht ik een River Woods gilet amai een schande om nog zoiets te verkopen
ipv van een xl was het hoogstens een smal xs en helemaal gekrompen.
Verkoper doet zelfs als geen moeite meer om te reageren of enkel na geschil.
En inderdaad ook een hele tijd mogen wachten op mijn pakje.
De mensen nemen het blijkbaar niet meer zo nauw als vroeger en weten blijkbaar niet dat na verkoop en betaling nog de pakjes naar de post moeten gebracht worden enz.
Succes hé
op 30-05-2013 15:48
en hoe zeg je dit, heb wel een dikke rode bol gekregen van deze (ver)koper
Hoi Diane, wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen???
op 30-05-2013 15:54
ik lever VOOR betaling ene krijg als dank een rode bol... "not serious" noemt men dit dan... 😞
op 30-05-2013 16:04
ik lever VOOR betaling ene krijg als dank een rode bol... "not serious" noemt men dit dan... 😞
Jamaar da kan je toch aanvechten hé??
op 30-05-2013 16:11
antwoord van ebay
"
U heeft ons geschreven, omdat u een feedback gekregen heeft waar u het niet mee eens bent. Ik begrijp dat het vervelend is wanneer u een negatieve feedback krijgt.
Naar aanleiding van uw klacht heb ik de feedback nauwkeurig bekeken. Helaas kan ik de feedback niet voor u weghalen omdat het commentaar niet voldoet aan de criteria voor het verwijderen van feedback."
op 30-05-2013 16:46
antwoord van ebay
"
U heeft ons geschreven, omdat u een feedback gekregen heeft waar u het niet mee eens bent. Ik begrijp dat het vervelend is wanneer u een negatieve feedback krijgt.
Naar aanleiding van uw klacht heb ik de feedback nauwkeurig bekeken. Helaas kan ik de feedback niet voor u weghalen omdat het commentaar niet voldoet aan de criteria voor het verwijderen van feedback."
Tja, dat is Ebay natuurlijk maar eigenlijk is dit buiten het draadje, hier gaat het om verkopers die een loopje nemen met de kopers die wel direct betalen en eindeloos mogen (moeten) wachten tot de verkoper eens zin heeft om te verzenden, ik denk niet daty jij onder die categorie valt net zoals sommigen van jouw collega's hier.
op 30-05-2013 19:48
Tja, af en toe zie ik toch dat Bpost ZEER traag is en dat er een pakje soms wel twee weken "ergens" blijft liggen, wat ook niet prettig is niet voor de koper en niet voor de verkoper.
op 31-05-2013 08:52
Tja, af en toe zie ik toch dat Bpost ZEER traag is en dat er een pakje soms wel twee weken "ergens" blijft liggen, wat ook niet prettig is niet voor de koper en niet voor de verkoper.
Dat gebeurt soms ook ja en dat kan je zien op de tracking, in zo'n geval treft de verkoper geen schuld... maar als je na een week het trackingnummer vraagt en de verkoper reageeerd niet, dan staat die niet recht in zijn schoenen! Maak de koper dan maar wijs dat het de schuld van de post is!