annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kopers vs verkopers

Ik ben koper en sporadisch particulier verkoper en mss één van de weinige particulieren die hier op het forum zitten... regelmatig lees ik hier de kommer en kwel van zakelijke verkopers over de slechte kopers cq: wanbetalers. Maar... het wordt tijd dat ik, en dan spreek ik uit naam van alle goede kopers, ook eens mijn ongenoegen laat blijken over slechte VERkopers, want jawel, die zijn er ook!

Verkopers, of ze nu al dan niet zakelijk zijn, verwachten en eisen zelfs dat de koper onmiddelijk betaald, wat ook maar normaal is, maar... er zitten er hier van het soort: "Jij betaald mij onmiddellijk en ik verzend wanneer het mij toevallig eens goed uitkomt!" en dat loopt OOK de spuitgaten uit!

Verkopers die reeds aan mij verkochten kunnen beamen dat ik een correcte betaler ben en zelden problemen maak, zelfs als er een probleem zou zijn (wat al een paar keer is gebeurt), maar dat ik dan meer dan twee weken moet wachten eer ik mijn aankoop in de bus krijg?????

Nee... dat kan dus niet... onmiddellijke betaling betekent voor mij ook onmiddellijke verzending en dan bedoel ik wel binnen een redelijke termijn tussen verzenden en leveren van pakweg hooguit één week.

Dit moest me nu toch wel eens van het hart en trap ik hiermee iemand tegen de schenen, sorry for that, maar wie het schoentje past.....

Zo, ben eens benieuwd naar jullie weerwoord!

Bericht 1 van 48
laatste antwoord
47 ANTWOORDEN 47

Kopers vs verkopers

Ik heb echt zelden problemen met Bpost. Ik heb één keer zware problemen gehad toen ik hun nieuwe Bpack24/7 automaat gebruikte in Brussel-Noord en deze drie dagen niet geledigd werd terwijl er 10 pakjes in zaten van mij. Ik heb daar excuses en een compensatie voor gekregen.

Maar al de rest komt 99% gewoon de volgende werkdag toe! 

Je kan verkopers die niet verzenden in de termijn die ze zelf opgeven een lage score geven op verzending net zoals productomschrijving. 

Voor een particuliere verkoper zal dat misschien niet zo erg zijn, maar een professionele verkoper (althans ik toch) krijg een half hartaanval als ik 1 of 2 sterren krijg omdat die vele nadelige zaken heeft (powerseller status, de bijhorende korting op de factuur etc).

Over het algemeen vind ik dat een koper moet betalen binnen 3 tot 4 dagen (gewoon direct bij aankoop de overschrijving invoeren online) en dat een verkoper moet verzenden de dag van ontvangst betaling of de dag erna. 

Bericht 11 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

.... en dat een verkoper moet verzenden de dag van ontvangst betaling of de dag erna. 

En dat doe jij dus ook Kristof, jij bent één van de snelste verkopers die ik op Ebay ken... ik heb er geen probleem mee dat er tussen aankoop/betaling en levering een week tussenzit, er zijn de weekends, soms een feestdag, soms achterstand bij de post maar dat kan allemaal verantwoord worden. Sommige verkopers hebben een vaste dag om hun zendingen binnen te brengen, niet iedereen kan om de haverklap naar de post hollen.

Maar als je dan na twee weken of langer na levering het trackingnummer ingeeft en je ziet dat het pakket gisteren werd verstuurd dan moet ik me heel hard inhouden om die verkoper geen rode bol te geven!

Bericht 12 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Wij gebruiken ook die automaat.. is handig, maar ik merk dat deze niet alle dagen geledigd wordt, soms blijven pakjes daar toch tot 3 a 4 dagen in steken, wat je dan krijgt is weeral foute info van de post want zij hebben pas het pakje 4 dagen later laten inscannen voor verzending, nogthans is de verkoper ter goede trouw.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, als ik naar mijn sterren kijk dan zie ik dat ik overal nul heb, behalve op verzending daar heb ik een 8, wat dus nadelig is voor mij... geen korting op factuur, powerseller status die constant in gevaar is, enz... en dit op een zaak waar we weinig kunnen aan doen...die volkomen afhangt van Bpost, Kiala, enz...

Bericht 13 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Als dat zo werkt met die fameuze automaat dan zou ik die toch niet meer gebruiken enne Kiala... tja, dat is hetzelfde verhaal... op de site van Kiala kan de koper volgen wanneer de verkoper het label heeft afgeprint en wanneer hij het pakket binnenbracht.. levering via kiala tot max vier dagen... ook goe gelachen, niet zelden duurt het meer dan een week maar dat is buiten de verkoper zijn verantwoordelijkheid.

Het gaat vooral om de geloofwaardigheid, iedereen kan zeggen wat die wil, maar als je dan bewijzen vraagt...... nuja, dan moet je zomaar alles geloven dan want die bewijzen komen er meestal niet omdat ze niet bestaan!

Onlangs nog ééntje gehad, heeft pas na bijna twee weken het label afgeprint en twee dagen later het pakket aangeboden... ook normaal dan??? Mijn betaling was nochthans binnen de 48 uur binnen, heeft hij zelf aangegeven bij "betaling ontvangen op xxxx"... en dat is niet de eerste keer dat een verkoper hier dapper met mijn voeten speelt en mij een hoop leugens wijsmaakt!

Bericht 14 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

De automaat in Brussel noord was officieel nog niet in dienst volgens de website maar al wel toegankelijk. Deels mijn eigen risico, maar hij was toegankelijk en dus dacht ik officieel indienst.

Ik moet zeggen dat ik met de automaten in Antwerpen-Centraal en Antwerpen-Berchem geen problemen heb en ik gebruik ze dagelijks omdat ik bestellingen mee neem voor ik de trein naar mijn werk neem. Door het afgiftebewijs iets meer zekerheid dan in een rode postbus duwen. 

het te vroeg ledigen bv 15u30 ipv aangegeven 17u was na enkele keren klagen ook in orde en wordt nu stipt om 17u geledigd. Postbode staat er altijd te wachten tot 17u (ik durf soms al eens om 16u45 iets afgeven maar dat zou dus volgens de regels nog die dag meemoeten, indien niet het geval weer een klacht en dan werkt men daar wel degelijk aan).

Die automaten mogen snel over heel het land komen. Vele klanten zijn overdag niet thuis voor een levering die niet in de brievenbus past. Het kan de tevredenheid alleen maar verhogen. 

Bericht 15 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Wat ik eigenlijk wil zeggen, als ik naar mijn sterren kijk dan zie ik dat ik overal nul heb, behalve op verzending daar heb ik een 8, wat dus nadelig is voor mij... geen korting op factuur, powerseller status die constant in gevaar is, enz... en dit op een zaak waar we weinig kunnen aan doen...die volkomen afhangt van Bpost, Kiala, enz...

Je kan daar wel iets aan doen hé?

- Als je weet dat Kiala niet alle dagen in je inleverpunt ophaalt en traag is van werken vooraleer het pakket toe komt en je wil dit niet, dan gebruik je Kiala gewoonweg niet meer

- Als je weet dat die automaat niet alle dagen geledigd wordt maar soms slechts om de 3 à 4 dagen en je wil dit niet omdat je sterren in gevaar komen, dan gebruik je die ook niet meer.

Er bestaat ook nog altijd zo iets als een postkantoor of postpunt hé beste mensen!

Ik breng dagelijks mijn betaalde zendingen binnen in het lokale postpunt tussen 8h00 en 16h45 (afhankelijk van hoe ik moet werken) en deze worden in België gegarandeerd de volgende dag geleverd aan huis bij de koper... als hij thuis is uiteraard voor de Taxipostjes, de kleine zendingen zitten zowiezo de volgende dag in de brievenbus. En dit tussen beide uithoeken van het land!

Zo simpel is het en niets anders.

En indien ik niet in de mogelijkheid zou zijn om dit zo uit te voeren (verlof,etc), dan verwittig ik zowiezo mijn kopers wanneer ik wel kan verzenden. Zo ga ik ieder jaar 14 dagen op verlof naar het buitenland... Mijn verkopen staan gedurende de ganse periode online en worden dagelijks opgevolgd. Bij het eerste mailtje na een aankoop, verwittig ik mijn kopers dat ik pas kan verzenden na mijn verlof en dit wordt geapreccieerd door de kopers: nog NOOIT kreeg ik hiervan de rekening gepresenteerd met rode bollen of lage DSR's, integendeel!

SLEUTELWOORD = COMMUNICATIE !!!

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 16 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

In het begin bood ik Kiala aan. De eerste verkoop was zes dagen onderweg van Antwerpen naar Dendermonde. De koper had daar geen problemen mee daar ik hem gewaarschuwd had dat Kiala bijzonder lang kon duren.

Ik had toen echter al door dat niet iedereen altijd zo geduldig zou zijn en heb na twee Kiala verzendingen die service gestopt. Ik kan er als verkoper niet mee leven dat een pakje 5 dagen doet over 30 kilometer en dat voor 1 euro meer  Bpost dat in 24u kan doen.

Nogemaals ivm die automaten. Een keer een slechte ervaring wil nog niet zeggen dat je die dan maar links moet laten liggen. Ja ik heb toen ondanks dat ik niet in fout was wel iedereen zijn verzendkosten terugbetaald en het dan zelf opgenomen tegen bpost. Ik heb hen in de begin periode constant feedback gegeven over mijn ervaringen. Ik heb daar in maart een bedankbrief gekregen van de projectleider en een mooi cadeau van een pak Bpack Mini's. En intussen werken die al maanden vlekkeloos. 

Waarom zou ik mijn verwerkperiode om 10u30 staken om naar het postkantoor te rijden, als ik evengoed om 12u30 de pakjes kan afgeven op weg naar werk. Ik vind die 2 uren extea belangrijk daar er dan nog overschrijvingen binnen komen. 

Bovendien heb ik ook al af en toe al eens problemen gehad met postkantoren waar de laatste ophaling plots een half uur tot een uur voor het geafficheerde uur opgehaald wordt. 

Bericht 17 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Lap, hij is er weer...

ook ik ga elke dag naar de post, ook ik doe elke dag mijn dagelijkse verkopen weg, toch zijn mijn kopers wat onrustiger dan die van u denk ik... en af en toe loopt er iets verkeerd.

Toch is er groot verschil de ene koper heeft het de dag nadien, de andere moet er soms enkele dagen op wachten en dit op dezelfde dag verzonden.

Bericht 18 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Op vlak van communicatie heeft hij wel gelijk. Ik kijk elke dag de tracking van de pakjes van de dag voordien na. 

Is het geleverd? Ok.

Was er poging tot levering? Dan stuur ik de dag nadien eenmaal de ophaal locatie bekend is een mail met het adres en de openingsuren van het afhaal punt. Ja dat staat op dat papierke maar ik heb al kopers gehad die dat niet aantroffen in hun bus. Elke dag controleer ik of niet opgehaalde paketten opgehaald zijn. Na enkele dagen nogmaals herinnering mailen met boodschap dat na twee weken het pak retour gaat. 

Was er geen levering? Was er geen sortering tijdens de nacht? Direct een mail naar de klant dat je gezien hebt dat het pakje niet zoals voorzien geleverd is en dat je Bpost vraagt wat er scheelt. Direct een dossier opmaken via klachtenformulier. En opvolgen. Is het pakje langer dan vier dagen onderweg dan volgt er een compensatie voor de koper.

Ik kan niet begrijpen dat verkopers na het posten gewoon geen enkel verantwoordelijkheids gevoel meer hebben voor de verkoop. Als professionele verkoper ben je verantwoordelijk tot de levering aan de deur, basta!

En dat zou rode bollen en lage sterren moeten vermijden.

Bericht 19 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

mmm, in onze brance kun je niet alles via taxipost verzenden.. dus verzend ik ook een heel pak enkel via normale enveloppen zonder tracking dus...

Bericht 20 van 48
laatste antwoord