annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kopers vs verkopers

Ik ben koper en sporadisch particulier verkoper en mss één van de weinige particulieren die hier op het forum zitten... regelmatig lees ik hier de kommer en kwel van zakelijke verkopers over de slechte kopers cq: wanbetalers. Maar... het wordt tijd dat ik, en dan spreek ik uit naam van alle goede kopers, ook eens mijn ongenoegen laat blijken over slechte VERkopers, want jawel, die zijn er ook!

Verkopers, of ze nu al dan niet zakelijk zijn, verwachten en eisen zelfs dat de koper onmiddelijk betaald, wat ook maar normaal is, maar... er zitten er hier van het soort: "Jij betaald mij onmiddellijk en ik verzend wanneer het mij toevallig eens goed uitkomt!" en dat loopt OOK de spuitgaten uit!

Verkopers die reeds aan mij verkochten kunnen beamen dat ik een correcte betaler ben en zelden problemen maak, zelfs als er een probleem zou zijn (wat al een paar keer is gebeurt), maar dat ik dan meer dan twee weken moet wachten eer ik mijn aankoop in de bus krijg?????

Nee... dat kan dus niet... onmiddellijke betaling betekent voor mij ook onmiddellijke verzending en dan bedoel ik wel binnen een redelijke termijn tussen verzenden en leveren van pakweg hooguit één week.

Dit moest me nu toch wel eens van het hart en trap ik hiermee iemand tegen de schenen, sorry for that, maar wie het schoentje past.....

Zo, ben eens benieuwd naar jullie weerwoord!

Bericht 1 van 48
laatste antwoord
47 ANTWOORDEN 47

Kopers vs verkopers

Hierzie....  weer zo iets.... win je een object, moet je de verkoper nog vriendelijk vragen naar zijn rekeningnummer en als ze dan nog binnen de 24 uur een antwoord geven is het ook goed!

Vind is verre van normaal!

Bericht 41 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

als je naar de laatste negatieve feedback gaat kijken bij mij, en dan gaat zien naar de feedback van deze koper gegeven aan anderen dan weet je genoeg denk ik.

Is dit onterecht? jazeker!!

D.

Bericht 42 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Euh ja, maar wat dat heeft dat te maken met het feit dat de koper de verkoper naar zijn rekeningnummer moet vragen om te "mogen" betalen????

Ik ga ervan uit en ik ben het gewoon, dat als ik een factuur krijg er ook het rekeningnummer van de verkoper vermeld is... stel je voor dat iedereen zo begint... dat je een factuur krijgt van de gemeente, gas, elektriciteit, water, postorderbedrijven, what ever... dat je telkens eerst het rekeningnummer moet vragen op welk nummer je "mag" (moet) betalen?????

Beetje normaal blijven aub... geen bankrekeningnummer = geen betaling, ook duidelijk dan... verkoper dient zijn/haar betaalgegevens spontaan na aankoop door te geven en daar hoeft de klant niet naar te vragen toch?

Bericht 43 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

wel omdat je normaal automatisch een e-mail van Ebay krijgt met deze gegevens, en dit gaat van tijd tot tijd eens de mist in, net zoals mails van bestellingen, enz...

en niet alle kopers zijn ter goede trouw, daarvoor had ik mijn laatste neg feedback aangehaald..

Bericht 44 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

wel omdat je normaal automatisch een e-mail van Ebay krijgt met deze gegevens, en dit gaat van tijd tot tijd eens de mist in, net zoals mails van bestellingen, enz...

Dat is het nu juist... die mail heb ik gehad ja, maar ipv de bankgegevens van de verkoper staat er dat je de verkoper moet contacteren voor die gegevens.

Ik vind zoiets ronduit belachelijk!

Bericht 45 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Wie nog mocht twijfelen aan de dienstverlening van Bpost.

2 dagen geleden het ik een aangetekende zending naar Frankrijk gestuurd. Vandaag reeds positieve feedback. Nog sneller is volstrekt onmogelijk!!!

Bericht 46 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Ik zit met een koper die enkel de objectprijs heeft overgeschreven zonder verzendkosten. Ik heb hem dit woensdag al gemeld, geen reactie. Vandaag mail of ik het geld ontvangen heb, ik antwoord ja maar 3,85 euro te weinig. Geen reactie. Wat te doen? 

Bericht 47 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Ik zit met een koper die enkel de objectprijs heeft overgeschreven zonder verzendkosten. Ik heb hem dit woensdag al gemeld, geen reactie. Vandaag mail of ik het geld ontvangen heb, ik antwoord ja maar 3,85 euro te weinig. Geen reactie. Wat te doen? 

Tja, proberen gaat mee hé, voor mij simpel, geen volledige betaling = ook geen levering!

Bericht 48 van 48
laatste antwoord