annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zware problemen taxipost

Allen,


 


ik heb de laatste tijd zware problemen met taxipost.


 


om jullie één voorbeeld te geven, zo heb ik er tientallen. Hoe kan ik bewijzen dat dit afgeleverd werd?!


 


323281170148581005


 


kijk zelf wat een zot gedoe Taxipost ervan maakt... ik heb diverse kopers die klagen, traag, niet aankomen, enz... maar als de fout niet bij ons ligt? Ebay en PP houden hier helaas geen rekning mee, en uiteraard zijn er handige kopers die gebruik maken van de situatie 😞


 


HELP!!!


 


D.

Bericht 1 van 14
laatste antwoord
13 ANTWOORDEN 13

Betreft: Zware problemen taxipost

Noem me dom, maar ik zie echt het voordeel niet in van zo'n Taxipost contract.


 


Ook eens geïnformeerd. Uiteindelijk bespaar ik € 0,30 op een zending. Nu plak ik vlug zo'n zelflklevende Bpack sticker op mijn zending en hierop de adresetiketten die ik geautomatiseerd afdruk. Dat is dus 2 seconden werk om een Taxipostzending te adresseren.


 


Als ik zou overschakelen naar een contract zou ik dus zo'n € 0,30 per taxipostzending uitsparen. Daar tegenover staat dan wel dat ik zelf online het vignet moet afdrukken. Die € 0,30 ben ik 100 keer kwijt in tijd alleen al. En dan spreek ik nog niet over het papier, inkt en pakband om dit vignet op mijn doos te plakken.


 


En wat als je plots veel minder zendingen hebt als de verkoop wat minder is zoals afgelopen maanden. Ik ga maar blijven voortdoen zoals nu. Misschien handig als je echt honderden Taxipostzendingen per maand verstuurt maar als je die maar af ten toe gebruikt is de soep blijkbaar de kool niet waard.

Bericht 11 van 14
laatste antwoord

Betreft: Zware problemen taxipost


Als ik zou overschakelen naar een contract zou ik dus zo'n € 0,30 per taxipostzending uitsparen. 



 


Ben je daar zeker van, Koen ?


Ik betaal op dit ogenblik voor een Belgische bestemming per pakje tot 500 gr INclusief handtekening voor ontvangst 4,30 eur, terwijl ik daar aan het loket 7,20 eur voor zou moeten neertellen.


( zit wel in de schijf van 1000 tot 5000 zendingen/jaar )




Bericht 12 van 14
laatste antwoord

Betreft: Zware problemen taxipost

Die prijs betaal ik ook, maar voor een contract 250-500 is het 4,76 euro, en voor een contract 50-250 is het 5,32 dacht ik...


 


Intussen zijn de voorwaarden wel gewijzigd en worden pakjes onder de 2 kg allemaal tegen dezelfde prijs gefactureerd. Enkel buitenland is per schijf van 250 gram. 


 


Ik heb op een jaar tijd ook al 1500 van die Bpack Mini 1 beschreven, maar ik was dat beu hoor. Ik moest altijd zien dat ik er voldoende in voorraad heb, maar dat is niet altijd goed te voorspellen en je moet ze op voorhand betalen, terwijl een contract met facturen werkt met overschrijving.  Voor die 0,50 cent heb ik nu de zekerheid dat de naam en het adres in de tracking zitten, met een beschrijfbaar label heb je enkel de stad of gemeente als info voor latere disputen. 


 


Bovendien heb ik in mijn OpenCart een export tool die alle betaalde bestellingen exporteert naar een CSV file en dan heb ik van 1 tot wel 25 labels in drie klikken en tien seconden. Ik print ze af met een Dymo LabelWriter 4XL.  Tsja, je moet even investeren en je hebt er jaren dagelijks gemak van! 

Bericht 13 van 14
laatste antwoord

Betreft: Zware problemen taxipost

Het aantal zendingen is geen probleem, maar 99% wordt in bubbel enveloppes verstuurd.


 


Voor klanten die meer dan 1 spel bestellen gebruik ik een andere verpakking (gij weet daar toevallig niets van supergiftman :-p) waar ik 2, 3 of 4 games tesamen kan versturen. Past nog perfect in de brievenbus. Een paar postzegels meer plakken, maar nog steeds goedkoper dan Taxipost.


 


De prijs die ik doorkreeg ik is voor het starterspakket. Ik weet niet meer voor hoeveel zending per jaar dat was. Om echt hoger te geraken en van een goedkoper tarief te genieten zou ik al express via een duurdere taxipostzending moeten beginnen verzenden en dat is nu ook niet de bedoeling.


 


Waarschijnlijk zou ik dit wel doen mocht ik nieuwe games kopen die een stuk duurder zijn. Dat  heb ik een tijdje gedaan. Daar ben je wel bijna verplicht om een getraceerde zending te gebruiken. De winstmarges hierop zijn zo klein dat je het u echt niet kan veroorloven dat er hier en paar verloren gaan. Reden ook dat ik geen nieuwe games meer verkoop. Daar valt echt niets op te verdienen.


 


Buiten Ebay voor zware zaken bied ik ook de optie van Kiala. Duurt wat langer en moet zelf afgehaald worden. Maar is wel een stuk goedkoper.


 


Net zoals tvserieshop gebruik ik een Dymolabel writer om met een paar muisklikken etiketten af te drukken voor mijn Ebaybestellingen. Nog niet gekocht en geînstalleerd maar net voor Opencart een module gevonden waar je met 1 muisklik een adresetiket kan afdrukken.


 


Kan nog steeds niet begrijpen waarom het afdrukken van adresetiketten niet in Ebay zit. Adresgegevens zitten sowieso al in Ebay . Dat kan nu toch niet zo moeilijk zijn om een tool te programmeren waar je de grootte van uw etiket ingeeft om hierop dan het adres af te drukken.


 


Enfin dan zelf maar iets in elkaar gestoken. Jaren lesgegeven in MS Office. Met de combinatie van Excel en Word kan je toveren 🙂

Bericht 14 van 14
laatste antwoord