annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

Hallo allemaal,

Ik heb een duur pakje (+400€) besteld uit de states, en gekozen voor de verzendoptie "priority", wat het goedkoopst uitkwam. Na betaling kreeg ik metteen een mail van USPS met de mogelijkheid om te tracken:

Detailed Results:

Bullet Into Foreign Customs, January 22, 2008, 11:01 am, BELGIUM
Bullet Arrived Abroad, January 22, 2008, 11:01 am, BELGIUM
Bullet International Dispatch, January 20, 2008, 6:56 am, O'HARE APT/CHICAGO
Bullet Electronic Shipping Info Received, January 18, 2008
Bullet Acceptance, January 18, 2008, 9:42 am, SOUTH ELGIN, IL 60177

Nu kreeg ik op 30/01 een email van Jean Derayemaker van ABX logistics met de volgende info:

Wij hebben een pakje voor u ontvangen vanuit de USA met referentienummer cj162698430us.

Zou u ons kunnen zeggen welk is de exacte inhoud van uw pakket aub.

Teneide de inklaring te kunnen doen hadden wij graag geweten of de zending een commerciële aankoop is of voor prive gebruik. Indien het om een commerciële zending gaat gelieve ons uw BTW nummer te bezorgen, dank bij voorbaat.

Met viendelijke groeten.

Ik belde metteen van zodra ik de email ontvangen had om mede te delen dat ik dus een student ben en geen commerciële doeleinden heb. Deze luie, onvriendelijke medewerker van abx wist me mede te delen dat het pakje in het begin van deze week (dus tussen 4 & 8 februari) zou aankomen, en dat taxipost dit zou leveren. Het is nu woensdag, en nog steeds heb ik geen pakje ontvangen. Ik besluit om te bellen naar taxipost om te vragen of zij me misschien kunnen verderhelpen met het pakje. Ik geef ze alle informatie die ik heb, en ze beweren dat ik dringend een "proforma factuur" moet opstellen, waarvan een voorbeeld op hun website te vinden was. Dit factuur is nutteloos en is alleen te gebruiken wanneer men iets van België naar buiten Europa stuurt. Ze wisten mij ook te vertellen dat vanaf wanneer zij dit factuur hadden, dat ze dit ook zouden doorsturen naar abx en dat dit nog tussen de 7 à 11 dagen zou duren vooraleer het bij mij thuis zou aankomen. Ik antwoorde dan met de vraag "waarom zegt abx dan dat mijn pakje deze week zou aankomen?" Dan vroegen ze " Wie heeft u dat verteld? " Ik antwoorde dan de naam van de persoon van ABX (Jean Derayemaker), ze noteerden dit. Nu wil ik abx bellen om te vragen hoe de F*** het nu zit met mijn pakje, en dat ik voor een niet-commerciëel pakje geen invoertaksen moet betalen, tenzij misschien de normale 10à11€. Tevergeefs neemt er niemand op bij abx na 2 minuten te laten rinkelen. Is het nu aangewezen om gewoon geen acties te ondernemen tot het einde van de week? Of zou ik toch terug naar abx proberen te bellen? Het pakje zou normaal (volgens usps) binnen de 6 à 10 werkdagen geleverd worden. We zijn nu al 19 dagen verder en het pakje lijkt nog ver van aankomst... Dit is pure bullsh*t. Iemand AUB ik heb advies nodig!

mvg,

CARLOS:-(
Bericht 1 van 54
laatste antwoord
53 ANTWOORDEN 53

intonatie?
Bericht 11 van 54
laatste antwoord

jezus vie koopt laptop van zo ver????? ik ben naar media markt geveest en ik heb nieuwe acer laptop met dual core processors en 2 gig ram ets 800euro betaald en heb 2jaar garantie....!!!!! en jij? als niet hoet dan?? blaten naar mama??? ongelofelijk.......echt......ik weet nu waarom zoevele DASH EN DREFT REKLAMAS ..vele domme mensen op deze wereld,echt vele.....godd bless all..!:-(
Bericht 12 van 54
laatste antwoord

Echt hilarisch, zo'n onwetendheid. Kheb nog 8 maand international traveller's warranty op die laptop die nieuw 1600€ kostte. laptop komt morgen aan, en btw acer is rommel in vergelijking met thinkpad en ik heb 12", commentaar mag je bijhouden als je er niets van weet.
Bericht 13 van 54
laatste antwoord

haha omg, je tekstje nog eens gelezen, ben echt blij dat domme mensen denken dat slimme mensen dom zijn.
Bericht 14 van 54
laatste antwoord

Hi,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem voor als Carlos (had).
Ik heb ook via USPS ene pakketje laten komen uit Amerika
met waarde van 399 USD.

Ik bel naar ABX (waar het pakje ook ligt)
en daar zegge ze mij dat ik de factuur moet doorsturen
om zo de nodige taxen te betalen ter invoer..

Ik ben net zoals carlos ook een gewone student en
heb helemaal geen commerciële doeleinden.

Als Carlos geen invoerrechten heeft moeten betalen
op zijn pakje met dezelfde waarde, waarom zou ik dit dan
wel doen ??
Bericht 15 van 54
laatste antwoord

Monkeycruiser, wij zitten met precies hetzelfde probleem. we moeten een "factuur" of enig bewijs van betaling naar het faxnummer 02 55 666 11 sturen. De man wist aan de telefoon te vertellen dat ze het heel druk hebben. Jammer dat we zo moeten wachten, want als je iets koopt dan wil je t ook zo snel mogelijk, niet.
hou ons op de hoogte van hoe het bij jou verder gaat - zo hou ik ook mijn hoop op!
Bericht 16 van 54
laatste antwoord

De bedrag om te betalen voor de inklaring van uw collo uit de US is 100.38 euros . De kosten afrekening is de volgende :
BTW 64.56 euros
Bijzondere Accijzen 0.00 euros
Invoer rechten 10.08 euros
Douane Formaliteiten 25.00 euros
Voorschot van Fondsen 0.74 euros
Bijzondere Accijnzen 0.00 euros

Dit werd me vandaag verstuurd via mail..
Op een pakket met 399 USD waarde is dit echt veel
maar ik heb het pakketje echt nodig dus ga ik het gewoon betalen.
Bericht 17 van 54
laatste antwoord

troost u ,u krijgt nog tenminste bericht van taxipost.Ik moet de helft van alle pakjes onderscheppen via een US post nr.en zelf alles opvolgen en gaan halen.Tot hiertoe gelukt behalve vandaag.Taxipost chauffeur vertikt het om levernota achter te laten.Heb deze keer zelfs na 14 dagen geen brief van bewaring gekregen.Maw pakje terug naar de USA gestuurt.En wat nu...

Wat zijn mijn rechten?.
Veel zin om alles met DHL 1 dag te laten opsturen en hun(Taxipost) de factuur te sturen !

iemand ervaring hiermee?
Bericht 18 van 54
laatste antwoord

hallo
ik heb net een gps horloge gekocht voor eigen gebruik ben marathon loper
nu moet ik ook btw invoertaks en douanetaks betalen is dit normaal of dien ik die niet te betalen mogen we dan niets invoeren invoertaks tot daar aan toe maar de rest van diene zeker
iemand zelfde nare ervaring laat het dan weten morgen wordt pakket geleverd
Bericht 19 van 54
laatste antwoord

dat is normaal. je moet rekenen op een taks van ongeveer 30% vd waarde.

mvg,
Bericht 20 van 54
laatste antwoord