annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

Hallo allemaal,

Ik heb een duur pakje (+400€) besteld uit de states, en gekozen voor de verzendoptie "priority", wat het goedkoopst uitkwam. Na betaling kreeg ik metteen een mail van USPS met de mogelijkheid om te tracken:

Detailed Results:

Bullet Into Foreign Customs, January 22, 2008, 11:01 am, BELGIUM
Bullet Arrived Abroad, January 22, 2008, 11:01 am, BELGIUM
Bullet International Dispatch, January 20, 2008, 6:56 am, O'HARE APT/CHICAGO
Bullet Electronic Shipping Info Received, January 18, 2008
Bullet Acceptance, January 18, 2008, 9:42 am, SOUTH ELGIN, IL 60177

Nu kreeg ik op 30/01 een email van Jean Derayemaker van ABX logistics met de volgende info:

Wij hebben een pakje voor u ontvangen vanuit de USA met referentienummer cj162698430us.

Zou u ons kunnen zeggen welk is de exacte inhoud van uw pakket aub.

Teneide de inklaring te kunnen doen hadden wij graag geweten of de zending een commerciële aankoop is of voor prive gebruik. Indien het om een commerciële zending gaat gelieve ons uw BTW nummer te bezorgen, dank bij voorbaat.

Met viendelijke groeten.

Ik belde metteen van zodra ik de email ontvangen had om mede te delen dat ik dus een student ben en geen commerciële doeleinden heb. Deze luie, onvriendelijke medewerker van abx wist me mede te delen dat het pakje in het begin van deze week (dus tussen 4 & 8 februari) zou aankomen, en dat taxipost dit zou leveren. Het is nu woensdag, en nog steeds heb ik geen pakje ontvangen. Ik besluit om te bellen naar taxipost om te vragen of zij me misschien kunnen verderhelpen met het pakje. Ik geef ze alle informatie die ik heb, en ze beweren dat ik dringend een "proforma factuur" moet opstellen, waarvan een voorbeeld op hun website te vinden was. Dit factuur is nutteloos en is alleen te gebruiken wanneer men iets van België naar buiten Europa stuurt. Ze wisten mij ook te vertellen dat vanaf wanneer zij dit factuur hadden, dat ze dit ook zouden doorsturen naar abx en dat dit nog tussen de 7 à 11 dagen zou duren vooraleer het bij mij thuis zou aankomen. Ik antwoorde dan met de vraag "waarom zegt abx dan dat mijn pakje deze week zou aankomen?" Dan vroegen ze " Wie heeft u dat verteld? " Ik antwoorde dan de naam van de persoon van ABX (Jean Derayemaker), ze noteerden dit. Nu wil ik abx bellen om te vragen hoe de F*** het nu zit met mijn pakje, en dat ik voor een niet-commerciëel pakje geen invoertaksen moet betalen, tenzij misschien de normale 10à11€. Tevergeefs neemt er niemand op bij abx na 2 minuten te laten rinkelen. Is het nu aangewezen om gewoon geen acties te ondernemen tot het einde van de week? Of zou ik toch terug naar abx proberen te bellen? Het pakje zou normaal (volgens usps) binnen de 6 à 10 werkdagen geleverd worden. We zijn nu al 19 dagen verder en het pakje lijkt nog ver van aankomst... Dit is pure bullsh*t. Iemand AUB ik heb advies nodig!

mvg,

CARLOS:-(
Bericht 1 van 54
laatste antwoord
53 ANTWOORDEN 53

Ik kreeg op 9/5 bericht om gegevens door te zenden van dezelfde heer Derayemaeker. Probeerde te bellen, maar waren blijkbaar al dicht: niemand nam op. Vermits het een verlengd weekend was, heb ik de nodige zaken doorgemaild.
Ik kreeg op 13/5 een leesbevestiging, maar tot op heden zit het item nog altijd bij de duoane.
Probeerde de voorbije dagen reeds verschillende keren te bellen, maar telkens als ik kan bellen, zijn zij niet open. Er is ook geen melding van openingsuren 😞
Weet iemand van jullie die? (zag ze niet direct op de site, misschien er over gekeken??)
Zal dus minstens moeten afwachten tot maandag. Misschien op werk eens vragen of ik mag bellen.... of misschien een email sturen naar dhr Deraymaeker....
Kocht reeds veel in de US, maar is eerste keer dat het zolang duurt.
mvg
Rosi
Bericht 21 van 54
laatste antwoord

Taxipost, één grote soep...

Ze slagen erin om telkens 10 of 24 euro extra aan te rekenen, zelfs voor pakjes niet-commerciële pakjes (Gift) met een lagere waarde dan 22 euro (normaal voor particuliere verzendingen mag de waarde zelfs tot 45 euro gaan, 22 euro is voor niet-particuliere pakjes)

De laatste trend is dat ze douane aanbiedingskosten vragen voor alles wat met een expressdienst/volgnummer toekomt, maakt niet uit welk land van herkomst.

Daarbij mogen ze die kosten niet 'douane aanbiedingskosten' noemen, gezien ze zelf geen deel uitmaken van de douane (handig, zo'n vriend die op de douane werkt)

éénmaal heb ik die kosten al eens terggekregen, na 6 maanden heen en weer getelefoneer en vooral tussenkomst van de ombudsdienst. Zij lieten mij ook weten dat de persoon bij Taxipost waarmee ik eerst in contact stond ondertussen 'opgestapt' is. MAW ze vervangen incompetente mensen door andere zo te zien.
Bericht 22 van 54
laatste antwoord

Je moet gewoon je pakjes zonder trackingnummer uit de VS laten komen, dan gaan ze via de gewone post en niet via de taxipost afdeling of abx (die voor taxipost de douaneformaliteiten doen).
Ook vragen aan de verkoper om op het douaneformulier dat op het pakket moet geplakt worden om GIFT aan te duiden, de juiste inhoud van het pakje te vermelden en een bedrag dat inclusief verzending lager is dan 45 EUR.

Heb op 09/06/08 iets gekocht, waarde goederen $45 + verzending $17. (+/- 42 EUR, en dus invoerrechten vrij)
Pakje is vandaag (13/06/08) zonder probleem toegekomen, dus slecht 4 dagen.

Ik begrijp wel dat dit geen oplossing is voor duurdere pakketten, mijn advies hiervoor is om degelijke koerier (oa. DHL, UPS of fedex) te gebruiken.
Bericht 23 van 54
laatste antwoord

Het probleem is dat tegenwoordig zowat alle niet-europese verkopers (op ebay) alleen maar expressverzendingen aanbieden, deels omdat het moet voor ebay en paypal, maar ik heb nog nooit problemen gehad met gewone verzendingen in het verleden. Proberen die verkopers om te praten dan maar?
Bericht 24 van 54
laatste antwoord

Het is toch normaal dat je BTW en invoerrechten moet betalen niet.

Op de producten uit ons eigen land moeten we toch ook BTW betalen.

En de inklaringskosten moeten toch betaald worden, aan Taxipost, ABX, DHL, UPS.

Die bedrijven werken ook niet gratis, ze moeten wel de inklaringspapieren opmaken en de zendingen aanbieden bij de douane,

Wij voeren als bedrijf veel in uit de niet EU zone, de BTW wordt daarna door UPS of één van de andere bedrijven naar ons doorgestuurd op een apare factuur,

daar staan apart vermeld bv:

- inkaringskosten: 55,00 €
- BTW 21 % op 2000 € 410,00 €
- invoeringskost 3,5 % 70,00 €
---------
535,00 €
==========

Als die kosten schrijven we dan overn naar het koerierbedrijf. Want zij hebben trouwens ook de BTW en de invoerrechten voorgeschoten aan de douane.

Wij hebben 1 voordeel dat alles op 1 dag door de douanes is en de particuliere pakjes moeten wachten op controle door steekproeven.

Dus als je geluk hebt als particulierbetaal je niks.

Maar de post zal wel steeds de aanbiedingskosten aanrekenen.
Bericht 25 van 54
laatste antwoord

het is niet normaal:
pakjes van buiten de EU met een waarde van maximaal 22 euro (voor commerciële verzendingen) of 45 euro (voor particuliere verzendingen) zijn vrijgesteld van douanerechten, BTW noch douaneformaliteiten, het staat zwart op wit op de betaling van Taxipost

en 30 dollar is 20 euro, dus geen kosten, mij hebben ze 26 euro aangerekend, heeeel normaal dus...
Bericht 26 van 54
laatste antwoord

ik ben nog vegeten te zeggen dat Taxipost ook verkeerdelijk 'douane aanbiedingskosten' vraagt, mogen ze niet doen, en dan nog is 26 euro veel te veel voor een klein pakje
Bericht 27 van 54
laatste antwoord

Alles wat met koerier komt draagt kosten vanwege de koerierbedrijven, daar is geen BTW of invoer op verschuldigd, maar zij moeten het wel aanbieden.

Die 26,00 € zijn de kosten die taxipost daarvoor aanrekend.

En anders geven ze het gewoon niet af.
Bericht 28 van 54
laatste antwoord

Ik zit met hetzelfde probleem :
pakje besteld (600 dollar), bericht van UPS 'in foreign customs'. Brief ontvangen van ABX voor de inklaring, ingevuld en teruggestuurd.
Ondertussen zijn we vier weken verder... ABX logistics reageren niet op email, nemen geen telefoon op. Wat een kl***bedrijf is me dat.
Bericht 29 van 54
laatste antwoord

Beste,

Wat zat er in dat pakje? Want vanaf 1-07-2008 mogen de douanediensten alles zonder rechtszaak in beslag nemen en vernietigen.

Als er iets niet juist is heb je het spek aan.

Gisteren is me dit nog meegedeeld door de douane toen ze hier bij ons waren, en de controles op invoer gaan gevoelig verscherpen.
Ze zouden veel meer peroneel gaan krijgen.
Bericht 30 van 54
laatste antwoord