annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

object beshadigt door douane van de post

Maandag ontving ik een pakje uit de verenigde staten.
Het betrof lego in gelimiteerde oplage (genummerde doos)en gesigneerd op de doos door tekenaar van pixar studios.
het item was heel goed verpakt. het was eerst zorgvuldig ingepakt in kleine bubbel folie en dicht gekleefd en daarna in grote bubbel folie.
Bij nazicht door de douane diensten werd het echter zo ruw behandeld om het te kunnen bekijken dat het doosje langs alle kanten beschadigd werd: onherstelbaar ingedeukt, scheuren op de hoeken, vuile vettige vingers en zelfs langs onderaan nog eens proberen open te doen.
Voor iets van +/- 200US $ ronduit schandalig in mijn ogen. De verzamelwaarde is nu 0.0 daar de doos niet meer mint is. Ik legede al klacht neer bij de post en melde het al aan de koper.
Rekening houdende met het feit dat de verkoper zeker geen schuld trof, Wat kan ik nu nog doen om mijn verloren geld te recuperen. Paypal? Visa? klacht bij politie tegen de post?
Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Als je gaat reageren via PP of visa, dan wordt de verkoper de dupe, en gezien je zelf stelt dat deze geen schuld trof, is dat niet helemaal korrekt...

Klacht neerleggen tegen de post ?

Ik wens je veel succes...

Ik krijg heel regelmatig zendingen die 'gepasseerd' zijn bij de douane van de post.

Minstens de helft heeft dergelijke schandalige behandeling mogen ondergaan.

Het is al zover gekomen dat ik alle zendingen - op mijn eigen extra-kosten natuurlijk - via UPS of een dergelijk bedrijf laat komen.

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

ja de post heeft al gereageerd en stelt dat ze niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen wan gedrag door te zeggen dat het pakje eigendom blijft van de verzender tot aan de aflevering en bijgevolg het maar moet opgelost worden door da afzender. Ze hebben het al proberen afschuiven op de douane maar heb wel die magische 10€ moeten betalen voor het inklaren door hen zelf?

-- Bewerkt door der_kdf_brother om 9 Sep 2010 15:23 CEST
Bericht 3 van 7
laatste antwoord

dezelfde dag dat ik klacht indiende bij de post word deze al onmiddelijk per brief afgewezen. weinig onderzoek dus

-- Bewerkt door der_kdf_brother om 9 Sep 2010 15:22 CEST
Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Leg dan maar meteen ook klacht neer tegen de aangerekende 10 euro want wettelijk gezien mogen zij dit evenmin aanrekenen.

zie dit draadje:

Post rekent illegale kosten aan

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 7
laatste antwoord

I.

-- Bewerkt door der_kdf_brother om 9 Sep 2010 15:25 CEST
Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Zullen we misschien een eigen partij oprichten ?

Zo eentje die alles oplost.

En dan nog wel speciaal de problemen van ebay-verkopers.

ben eens benieuwd wat er van gaat komen. boeten zullen ze allezins.

Jaja...

Bericht 7 van 7
laatste antwoord