annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakje niet aangekomen binnen verzendtermijn

Mijn pakje is niet aangekomen binnen de leveringstermijn. De verkoper heeft netjes en zonder problemen het geld terug gestort op mijn PP. Via het traceernummer stel ik vast dat het pakje toch verzonden zou zijn vanuit Shanghai Post, maar helaas werkt hun traceersite zeer zelden om op te kunnen volgen. Ook is gekend dat de chinese post traag werkt. Is het pakje verloren tijdens de verzending, of ligt het nog ergens in een hoekje te wachten op verder gevolg?........?

Vraag:

Indien ik nu na lange tijd toch nog eventueel mijn pakketje ontvang, moet ik dan de verkoper eventueel toch terug opnieuw betalen?

Of ben ik hem niets meer schuldig vanwege het niet naleven van de leveringstermijn?

Bericht 1 van 14
laatste antwoord
13 ANTWOORDEN 13

Betreft: pakje niet aangekomen binnen verzendtermijn

Indien ik het pakje later zou verkrijgen, was er afgesproken dat ik terug contact opneem met de verkoper om alsnog te betalen, dat staat sowieso vast. Betreffende de verzendtijd: indien er iets misloopt, heel begrijpelijk MAAR dan is je pakje nog steeds traceerbaar met nodige uitleg erbij ! ( wat niet het geval is nu). Heb een nieuwe bestelling geplaatst ( andere verkoper en ook China !) en is tussen betaling/aankomst Brussel 15 weekdagen.

Heb GEEN geschil geopend tegen vorige verkoper, enkel een goede communicatie gevoerd ! Respect voor de eerlijkheid van de verkoper !!! ---> alles probleemloos verlopen.

Betreffende bericht "mikmak en hetzijspoor": na 45 dagen heb je als koper geen recht meer bij PP om een dispuut te openen. Gaat het echt fout ( pakje weg) heb je NIETS meer, géén pakje en géén centen meer en ook geen rechten meer !!!

Heel veel respect voor jou geloof in de eerlijkheid en rechtvaardigheid der mensheid.....maar ik kies toch liever eieren voor mijn geld.

Als verkoper begrijp ik heel goed dat nadat je je pakje op de post gedaan hebt, de kous als verkoper af is---> de rest van het verhaal is dan maar ten laste van de koper?!

Niet voor niets zijn er regels gemaakt zowel ter bescherming van de koper als verkoper. Beide partijen hebben zich hieraan te houden !

En in elke feedback kan je wel dubieuze dingen lezen en over items die niet/nooit geleverd zijn geweest !

Chinese post traag?? ......ze zijn ietjes trager ja: 2 - 3/4 weken nodig voor een levering (eigen ervaring). HK Post levert soms al binnen 1 week.

Van mij mag hier een slotje op.

Bericht 11 van 14
laatste antwoord

Wat schrijf je hier nu allemaal???

Je stelt hier de initiële vraag of je het object alsnog dient te betalen als het zou toekomen. En hierop kreeg je een antwoord maar naar mijn aanvoelen wil je van ons blijkbaar horen dat je het niet zou moeten terugbetalen...

Wat de regels van Paypal betreft, kennen mikmak en ikzelf deze voldoende hoor, we weten best dat een claim niet meer kan na 45 dagen.

Maar wat wij beiden ook weten is dat je als verkoper verantwoordelijk blijft tot de dag dat de koper het pakket kreeg en niet zoals jij stelt tot de dag dat het op de post gaat, maar dit laatste brengt niks bij aan de vraagstelling hé? Net als de regels van bescherming van koper of verkoper... die zijn er om misbruiken tegen te gaan maar hebben volgens mij geen invloed op jouw vraag.

Tot slot: wat de chinese post betreft, ikzelf heb ooit 2 maand moeten wachten op iets wat me toegezonden werd! In andere gevallen kan het blijkbaar wel sneller maar dan heb je ook nog steeds de mogelijkheid dat de douane je zending tegenhoudt en daar kan het ook nog weken liggen hoor.

Als je dus zegt dat HK Post al levert binnen 1 week, dan heb je geluk gehad dat er echt niets fout liep (snelheid post op zich, niet gecontroleerde zending door douane,...)

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 12 van 14
laatste antwoord

A.

Als verkoper begrijp ik heel goed dat nadat je je pakje op de post gedaan hebt, de kous als verkoper af is---> de rest van het verhaal is dan maar ten laste van de koper?!

../..

B.

Chinese post traag?? ......ze zijn ietjes trager ja: 2 - 3/4 weken nodig voor een levering (eigen ervaring). HK Post levert soms al binnen 1 week.

punt A : had je als koper de keuze tussen verschillende verzendmogelijkheden ?

punt B: ik koop constant dingen aan in China, dikwijls buiten ebay.

Soms komen de pakjes - op dezelfde wijze en aan hetzelfde tarief verstuurd - toe na een goeie week, soms pas na 3 maand.

Zowat 1 op 10 komt niet toe, en dat verreken ik in mijn aankoopprijs, ik vraag het NIET terug aan de mensen bij wie ik regelmatig bestel, want het is hun fout niet.

Ik zou duurder en zekerder kunnen laten verzenden, maar dat kost me meer dan nu 10% te verliezen.

Maar spreek me niet over een goedwerkende Chinese post, aub !

Bericht 13 van 14
laatste antwoord

Hoi iedereen.

mijn pakje kwam aan na 3 weken ,terwijl de verkoper als objektlocatie frankfurt aangaf.

het was verstuurd met hongkong post.

de verkoper beweerde in zijn mail dat het pakje bij hem retour kwam en zou opnieuw versturen.

maar op dezelfde dag dat ik de mail van de verkoper kreeg ,werd ook het pakje dat ik besteld had geleverd.raar.

groetjes iedereen.

Patrick.:-)

Bericht 14 van 14
laatste antwoord