annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakje niet aangekomen met taxipost ems

heb op 29-5 een pakje verstuurd naar italie,gewicht 2200kg met taxipost ems ,nummer EE807844670BE,
koper heeft dit pakje niet ontvangen ,heb hem op 12 -6 ,na vraag van hem de trackgegevens gestuurd ,op 14 -6 opnieuw ,had hem gevraagd geduld te hebben tot 29 -6 en gezegd dat ik er alles aan zou doen om zijn pakje op te sporen ,als het verloren blijkt dat ik dan een klacht zou indienen bij taxipost en het gerecupereerde geld naar hem zou sturen,
nu heeft hij op 24 -6 een claim ingediend bij ebay wegens niet ontvangen objecten (36stuks)heb deze beantwoord!
hij dreigd er eveneens mee mij 36 keer negatieve feedback te geven,ik kan zijn geld toch niet teruggeven ?het is niet mijn fout ,ik denk dat ik niet meer kan doen dan dit pakje op te sturen!als taxipost het verknoeid kan ik toch niet aansprakelijk gesteld worden?het pakje heeft geen kopersbescherming,en ik vermeld bij mijn objecten dat ik niet verantwoordelijk ben voor verlies in de post,wat mag ik verwachten als verder verloop ,willy
Bericht 1 van 69
laatste antwoord
68 ANTWOORDEN 68

dus wat u nu schrijft heeft de koper altijd een bescherming,ik verkoop planten ,wat denkt u dat daar na
1 of 2 maanden onderweg nog van overschiet?koper heeft betaald met iban,heb dit nagezien .ik ben maar een particulier ,ik verkoop enkel een deel dat ik moet weg doen wegens ziekte,voor jullie proffesionele verkopers is dit mischien geen enkel probleem.Als ik planten koop op internet (niet op ebay )is er geen enkele proffesionele verkoper verantwoordelijk voor verlies in de post!!!!verloren is verloren ,dit kun je steeds lezen in de verkoopsvoorwaarden bij deze verkopers ,maar bij ebay mag je verkoopsvoorwaarden stellen (dit is een soort contract tussen koper en verkoper!!)maar blijkbaar mag je zoveel voorwaarden stellen als je wilt ,er word op ebay niet naar gekeken.Een voorwaarde is ook dat ik geen teruggave aanvaard ,dit teld mischien ook niet????,
ebay moet een veilige plaats blijven om te verkopen,ben ik volledig mee eens ,maar nu doe je net of ik maak van ebay een onveilige plaats omdat de post haar werk niet doet!!!!!!ongelooflijk,de post geen enkele verantwoordelijkheid ,dit geloof ik niet.Werk jij mischien op de post??? op deze manier word het een zeer onveilige plaats voor verkopers.laatst had ik een verkoper die niet wou betalen ,ebay heeft geen enkele actie ondernomen tegen deze persoon .
mijn vraag ,36 nf of 1 neg feedback????en dat iedereen negatieve feedback kan geven terecht of niet terecht vind ik totaal niet juist ,onterechte feedback moet geweigerd worden door ebay!!!anders kan iedereen iederen afkraken en dit is toch niet de bedoeling,
willy
Bericht 11 van 69
laatste antwoord

nog even een vervolg op mijn vorige reactie,op ebay staan honderden verkopers die als voorwaarde schrijven ,onaangetekende verzending op eigen risico!!!!!!dit is dus niet zo en de verkoper moet altijd terugbetalen????,
En de post,ik denk dat dit een aannemer is ,als ik een werk uitbesteed aan een aannemer ben ik niet verantwoordelijk voor wat deze aannemer fout doet,of is dit weer een typische Belgische wet tot bescherming van de aannemer?iedereen is verantwoordelijk voor wat hij doet ,de verantwoordelijkheid bij de klant leggen is veruit de gemakkelijkste manier,waar blijft mijn kopersbescherming hier?ik heb een product gekocht bij de post en ik heb dit product niet ontvangen!!!!!dit is ook zeer duidelijk!
Bericht 12 van 69
laatste antwoord

Aha, als hij met een overschrijving heeft betaald dan kan eBay of PayPal dat bedrag natuurlijk niet bij u terugclaimen. Dat kan enkel in geval de betaling via PayPal is gedaan.

Het is dan aan u hoe u dat met de koper gaat afhandelen.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 13 van 69
laatste antwoord

ja ,maar hoe zit het nu met die feedback?
willy
Bericht 14 van 69
laatste antwoord

In de matrix van uw ontvangen feedback gaat er in dat geval 36 staan in het vakje negatieve feedback van de laatste maand. Maar blijkbaar kan elke unieke koper de koperstevredenheid en de daarmee samenhangende wanprestatie verkoper en schorsing maar met één eenheid beïnvloeden, dus daar telt er maar één negatieve. En als die 36 aankopen gedurende dezelfde week plaats vonden gaat ervan ook maar één negatieve feedback gerekend worden voor het berekenen van uw feedbackpercentage en feedbackscore.

Bericht 15 van 69
laatste antwoord

het is niet dat ik deze persoon zijn geld niet wil terugbetalen,het is alleen maar dat ik bang ben van deze koper altijd negatieve feedback te krijgen!ik ben van 12-6 aan het communiceren met deze koper,had hem al 3x de tracking gegevens doorgestuurd ,op 16 -6 ben ik opogenomen in het ziekenhuis voor 7 dagen,ik had de koper gevraagd geduld te hebben tot ik terug was van het ziekenhuis,en dat ik op 29-6 een claim zou indienen bij de post en hem dit geld zou terugzenden.Wat doet hij terwijl ik in het ziekenhuis ben ,hij geeft 36 niet ontvangen objecten aan bij ebay,en hij heeft contact opgenomen met de plaatselijke politie .Wat moet ik hiervan denken?dit is de reden waarom ik nogal weigerachtig sta hem ook maar iets uit te betalen ,voel mij nogal bedrogen !!
wat is jullie raad in dit geval
willy
Bericht 16 van 69
laatste antwoord

Nummer zending EE807844670BE
Stad/land vertrek Datum in ontvangstname 02-06-2009
Stad/land bestemming REGGIO EMILIA Naam bestemming PERVILLI LORIS
Laatste Status Vertrek uit het samenwerkende uitwisselingskantoor
Afleveringsdatum Afleveringsuur
Klanten referentie
Cross Reference 4288547653
Overzicht van de status
Datum Tijdstip Status Plaats
16/06/2009 21:20 Vertrek uit het samenwerkende uitwisselingskantoor UNKNOWN
15/06/2009 06:59 E62/Onvolledige zending BLQ
12/06/2009 06:52 E62/Onvolledige zending BLQ
11/06/2009 07:01 E62/Onvolledige zending BLQ
10/06/2009 07:00 E62/Onvolledige zending BLQ
09/06/2009 07:01 E62/Onvolledige zending BLQ
08/06/2009 08:59 E62/Onvolledige zending BLQ
05/06/2009 09:57 E62/Onvolledige zending BLQ
04/06/2009 16:33 Uitreiking onmogelijk door verkeerd adres - pakket terug naar afzender BLQ
04/06/2009 08:18 Pakket onderweg voor uitreiking BLQ
03/06/2009 14:50 Uitreiking onmogelijk door verkeerd adres - pakket terug naar afzender BLQ
03/06/2009 10:15 Pakket onderweg voor uitreiking BLQ
03/06/2009 09:47 Plaats waar uw pakket zich bevindt BLQ
03/06/2009 06:29 Plaats waar uw pakket zich bevindt BLQ
02/06/2009 21:49 Plaats waar uw pakket zich bevindt BRU
02/06/2009 21:22 Pakketinformatie manueel geregistreerd LCI
29/05/2009 14:10 Pakketinformatie manueel geregistreerd LILLE

Dit zijn de gegevens die ik kreeg na invulllen van uw trackingnummer op de site van de post.

Als ik het trackingnummer ingeef op de site van de Italiaanse post dan krijg ik de melding dat er nog geen gegevens beschikbaar zijn. Hieronder het adres van de Italiaanse post. (Tracker) - Is wel in het Italiaans.

http://www.poste.it/online/dovequando/controller?action=start&subaction=ems

Ik heb in het verleden al een 4-tal items opgestuurd naar Italie. Vanaf het vertrek hier in Belgie duurde het ongeveer 5 a 7 dagen vooraleer de gegevens te vinden waren op de site van de Italiaanse post. Deze kwamen telkens aan in Milaan, vandaar gingen ze naar andere verdeelcentra.

Voor zover ik kan zien is er met uw pakket wel iets misgelopen. (Verkeerd adres ??)
Bericht 17 van 69
laatste antwoord

Ik zond de koper vandaag een email dat ik maandag 29-6 naar het postkantoor ga om een claim in te dienen en dat ik het geld van deze claim naar hem zou terugbetalen ,ik vraag om een beetje geduld tot dit geregeld is ,krijg als antwoord,2uur later!!!!36 emails via ebay ,waar blijft mijn geld !!!Met deze persoon valt niets te regelen ,hij verstaat geen engels of doet alsof hij het niet verstaat ,zijn antwoorden zijn nochtans in redelijk goed Engels
Wat moet ik hier nu weer mee????
Bericht 18 van 69
laatste antwoord

Hij heeft wel een ander adres opgegeven dan het adres op ebay + een telefoonnummer,dit heb ik afgeprind van mijn computer zoals hij het verzonden heeft en op de doos geplakt ,de post heeft de papieren van taxipost ingevuld en naast dit adres geplakt,heb om bevestiging van adres gevraagd bij koper en dit blijkt juist te zijn !
willy
Bericht 19 van 69
laatste antwoord

HELP!!!!heb de koper al een paar keer gezegd dat ik morgen naar de post ga voor een klacht in te dienen en zodra ik een vergoeding heb ontvangen dat ik zijn geld terugstuur ,hij vroeg een kopie van verzendingsbewijs ,dat plus de rekening van de post heb ik naar hem gestuurd ,weer met de verzekering van morgen naar de post te gaan.hij verstaat mij blijkbaar niet en gaat mij aanklagen voor fraude!!!moet ik deze persoon echt zijn geld terugbezorgen ,voor mij is deze discusie nu gesloten,hoe meer ik zeg dat hij zijn geld terugkrijgt en hoe meer ik probeer hem aan het verstand te brengen dat ik wat meer tijd nodig heb hoe erger het word,hoe moet ik hier op reageren,telkens als ik iets vraag doet hij het tegenovergestelde ,niet mee te praten ,denk dat hij een beetje ziek is in zijn hoofd ,hulp gevraagd AUB
willy
Bericht 20 van 69
laatste antwoord