annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakje niet aangekomen met taxipost ems

heb op 29-5 een pakje verstuurd naar italie,gewicht 2200kg met taxipost ems ,nummer EE807844670BE,
koper heeft dit pakje niet ontvangen ,heb hem op 12 -6 ,na vraag van hem de trackgegevens gestuurd ,op 14 -6 opnieuw ,had hem gevraagd geduld te hebben tot 29 -6 en gezegd dat ik er alles aan zou doen om zijn pakje op te sporen ,als het verloren blijkt dat ik dan een klacht zou indienen bij taxipost en het gerecupereerde geld naar hem zou sturen,
nu heeft hij op 24 -6 een claim ingediend bij ebay wegens niet ontvangen objecten (36stuks)heb deze beantwoord!
hij dreigd er eveneens mee mij 36 keer negatieve feedback te geven,ik kan zijn geld toch niet teruggeven ?het is niet mijn fout ,ik denk dat ik niet meer kan doen dan dit pakje op te sturen!als taxipost het verknoeid kan ik toch niet aansprakelijk gesteld worden?het pakje heeft geen kopersbescherming,en ik vermeld bij mijn objecten dat ik niet verantwoordelijk ben voor verlies in de post,wat mag ik verwachten als verder verloop ,willy
Bericht 1 van 69
laatste antwoord
68 ANTWOORDEN 68

Of je reageert gewoon helemaal niet meer of je geeft die ziel z'n geld terug.
De koper heeft toch niks te maken met jouw probleem met De Post?
Ik denk ook niet dat De Post erg veel zal vergoeden als je de planten niet verzekerd hebt verzonden.

Je bent dan wel een particuliere verkoper maar ik vind toch dat ook particuliere verkopers zich verantwoordelijk dienen te gedragen bij problemen met levering.
En ook vind ik dat je jouw probleem niet het probleem van de koper moet maken. Die kan hier tenslotte helemaal niks aan doen.
Jij ook niet, dat besef ik wel, maar het is wel jouw probleem.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 21 van 69
laatste antwoord

De verzending gebeurde met Taxipost en dat Taxipost geeft een garantie tot 500 euro (lees hiervoor).

Neem dus contact op met Taxipost en vraag hoe ze je gaan vergoeden voor de (volgens hun eigen verklaring) verloren gegane zending.

Je koper kan je een link geven naar de tracking van je taxipost zending.

Indien er een terugbetaling geëist wordt via paypal dan geef je via deze PP schermen je tracking nummer door + de link waar er kan gecontroleerd worden wat er met de zending gebeurde.

BETAAL JE KOPER NIET TERUG DOOR ZELF EEN TERUGSTORTING TE VERRICHTEN. Want daardoor je riskeer je die koper twee maal terug te betalen.

Jij hebt verzonden en kan dat bewijzen met de traceerbare zending.

Het is nu aan taxipost om JOU en je KOPER te bewijzen wat er met die zending gebeurde, deze zending jou terug te bezorgen of je te vergoeden zoals ze dit op hun website aangeven.

Je aanklagen voor fraude heeft geen enkel gevolg omdat jij kan bewijzen dat je verzonden hebt en je bijkomstig zelfs kan bewijzen dat het je koper zelf is die in de fout ging door een verkeerd afleveringsadres op te geven.

Laat de afhandeling met je koper niet escaleren! Antwoord je koper door opgave van het trackingnummer én de link waar die kan gecontroleerd worden. Antwoord je koper dat je natuurlijk zal terugbetalen als je zending zou terugkomen bij jou.

1. Je koper ging in de fout door een verkeerd afleveringsadres door te geven;
2. je verzond met een traceerbare mogelijkheid die punt 1. bevestigd.

Je koper heeft enkel recht op de terugbetaling van de kostprijs van het verkochte item en heeft GEEN recht op de terugbetaling van de verzendkosten omdat de fout bij hem ligt. Paypal zou in de fout gaan als zij je koper integraal de betaling zouden retourneren.

Maar de al te eenzijdigde gedachtengang van eBay en Paypal meermaals kunnen lezen hebben op deze borden vrees ik dat je koper integraal zal terugbetaald worden. Spijtig genoeg heb je geen verhaalmogelijkheid tegen deze eenzijdige en (wettelijk) onaanvaardbare handelswijze als PP je koper inegraal zou terugbetalen. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

Bericht 22 van 69
laatste antwoord

Persoonlijk zou ik deze koper een bericht sturen dat je op het ogenblik dat er vast staat dat de zending naar jou terugkeert of ze door Taxipost niet afgeleverd zou worden bij jou of de koper dat je dan het bedrag exclusief de verzendkosten zult terugbetalen omdat de koper geen juist afleveringsadres doorgaf (in het geval taxipost je zou vergoeden voor een verloren gegane zending dan dient de koper wel integraal terugbetaald te worden natuurlijk).

Deze mail kan je dan naar Paypal toe gebruiken als er een terugbetaling zou gevorderd worden via hen. Je kan dan naar Paypal toe je verweren dat de verzendkosten verloren zijn door de fout van de koper zelf. -----

-----

Bericht 23 van 69
laatste antwoord

het probleem met deze koper is dat ik al aan het communiceren ben van 12-6,heb hem al 5x de trackingnummer gegeven,maar hij blijft die vragen,met de betaling van dit pakje net hetzelfde ,heeft 9x mijn bankgegevens opgevraagd die ik hem 9x gegeven heb ,heb al 16 keer gezegd dat hij zijn geld terugkrijgt na afhandeling met taxipost,maar deze persoon neemt dit niet aan.gaat naar de politie ,zegt van mij aan te klagen wegens fraude enz.hij zend mij 100 mails per dag ,om gek en kwaad van te worden Ik wil deze koper niet in de kou laten staan en hem zijn geld teruggeven!Maar uiteindelijk ga ik daar niets anders aan overhouden dan 36 keer neg feed back,daar ben ik nu al zeker van.Waarom zou paypall deze persoon terugbetalen?hij heeft betaald via iban,wat heeft paypall daar mee te maken?ook hadden de objecten geen kopersbescherming!wat mij stoort aan deze koper is het feit dat er niet mee te praten valt ,dat hij niet het minste geduld heeft en dat hij steeds het tegenovergestelde doet van wat ik voorstel,ik maak van dit probleem niet zijn probleem ,hij maakt van mijn probleem een nog veel groter probleem,en hem 400 euro terugbetalen en mijn planten kwijt ,dan verkoop ik nooit nog iets op ebay,een proffesionele verkoper kan zich dit mischien veroorloven ,ik niet ,heb maar een klein pensioentje,en dat allemaal door de fout van de post ,willy
Bericht 24 van 69
laatste antwoord

posting #4ik aanvaarde geen paypall voor dit object ,maar koper heeft toch betaald met paypall op verzoek

posting #23Waarom zou paypall deze persoon terugbetalen?hij heeft betaald via iban,wat heeft paypall daar mee te maken?

?

m.

m.
Bericht 25 van 69
laatste antwoord

Heb zelf op 12-6 het pakje opgespoord ,zat toen in het goede postkantoor maar kon niet geleverd worden omdat het adres niet juist was(opgestuurd naar adres dat koper heeft opgegeven met telefoonnummer van koper)heb de koper direckt gecontacteerd met het verzoek meteen naar het postkantoor te gaan met de trackingnummer,wat hij niet heeft gedaan!

Hier is de koper toch ook in de fout gegaan !

m.

m.
Bericht 26 van 69
laatste antwoord

paypall ,je moet alles lezen van in het begin!
dat is juist het probleem ,koper werkt op geen enkele manier mee,vraag ik om een paar dagen geduld dan stuurd hij ,waar blijft mijn betaling(zaterdag nota bene),ik heb verleden week een zware rugoperatie gehad ,heb 7 dagen in het ziekenhuis gelegen ,heb koper op de hoogte gebracht van dit feit en gevraagd geen mails te sturen zolang ik daar lag,hij stuurd dat hij zich niets aantrekt van mijn problemen en stuurd een hele boel mails terwijl ik in het ziekenhuis verbleef en beweerd dan dat ik niet wil antwoorden,hij veegt gewoon alles van tafel wat ik zeg of vraag!willy
Bericht 27 van 69
laatste antwoord

De koper heeft 2 grote fouten gemaakt :
1. verkeerd adres gegeven
2. niet naar zijn postkantoor gegaan toen het pak daar aangekomen was

Het is mij niet duidelijk hoe hij betaald heeft ? met Iban betaling kan hij zijn geld niet terugvragen. Met Paypal wel.

m.

m.
Bericht 28 van 69
laatste antwoord

betaald met iban ,ik dacht eerst met paypall,heb dit gecheckt en het is iban
dit stuurde hij vandaag :

This morning I was immediately put to the central Italian in Reggio Emilia, I received the Director together we have searched the board
inform you that the card never came in Italy
has never crossed the border
is locked in a foreign customs
you should check your
from here I can not do anything
I have no possibility to do further research
await the outcome of your research

quiet calm down
because I have not yet done anything
are you that you have insulted me and said things that I responded to
if you want go ahead I am quiet here
the board has never arrived in Italy

weer een grote tegenspraak waar ik niet op kan reageren!!!!track systeem zegt iets anders,en reageer ik niet krijg ik waarschijnlijk weer een hele hoop emails.
zie hierboven track systeem ,iedereen kan zien dat het pakje op zijn minst 14 dagen in italie geweest is ,
ben vandaag naar het postkantoor geweest,nu zou het pakje in Brussel zijn ,indien niet ontvangen binnen 2 dagen kan ik klacht indienen bij taxipost en krijg waarschijnlijk het geld terug,ik kan het bedrag bewijzen via het betalingsbewijs
indien ik het geld ontvangen heb en de koper heeft dan geen negatieve feedback gegeven zend ik hem waarschijn
lijk het geld terug ,zal er aan liggen hoe hij voort doet,
Bericht 29 van 69
laatste antwoord

heb dit verzonden naar koper op 10-6

Dear marisa,
have you go too your postoffice?she can see where the packed is and you can ask this before she send back to me,
best regards
Willy
----- Original Message -----
From: Marisastella
To: 'Willy Gebruers'
Sent: Wednesday, June 10, 2009 8:33 PM
Subject: R: Re: marisastella heeft een vraag gestuurd over het object met objectnummer250426190193, dat is afgelopen op 24-mei-09 08:54:15 CEST - cactus succulent ariocarpus lloydii 7,5cm pot

Ok thanks my friend
expect arrivals

DISCLAIMER

This e-mail and any enclosed files are confidential and intended solely for the use of the addressee.

If you have received this e-mail in error, please notify the system manager at mgmarisastella@gmail.com

--------------------------------------------------------------------------------

Da: Willy Gebruers [mailto:willy.gebruers1@telenet.be]
Inviato: mercoledì 10 giugno 2009 20.15
A: Marisastella
Oggetto: Re: Re: marisastella heeft een vraag gestuurd over het object met objectnummer250426190193, dat is afgelopen op 24-mei-09 08:54:15 CEST - cactus succulent ariocarpus lloydii 7,5cm pot

yes i send to Pervili Loris,

take contact whit your postoffice ,the packed is in Italy,post try 2 times for delivered ,If you ask to your postoffice she know where the packed has been.Els it came back to me and i must send this again whit postcost again ,next week i have a very heavy operation and i not know when i back home,this time you can not contact me and then you must wait till i back from hospital,track your packed ,see below

you or you r postoffice can this too,and then you know where the packed are,

best regards

Willy

----- Original

Barcode(s)
EE807844670BE
Nieuwe zoek opdracht...

Klanten refentie

Zoekresultaten

Nummer zending
Bestemmeling
Afgehaald op
Stad/land bestemming
Status
Klanten referentie

EE807844670BE
PERVILLI LORIS
02-06-2009
REGGIO EMILIA
E62/Onvolledige zending

Een overzicht van de zending : Taxipost EMS

Nummer zending
EE807844670BE

Stad/land vertrek

Datum in ontvangstname
02-06-2009

Stad/land bestemming
REGGIO EMILIA
Naam bestemming
PERVILLI LORIS

Laatste Status
E62/Onvolledige zending

Afleveringsdatum

Afleveringsuur

Klanten referentie

Cross Reference
4288547653

Overzicht van de status

Datum
Tijdstip
Status
Plaats

10/06/2009
07:00
E62/Onvolledige zending
BLQ

09/06/2009
07:01
E62/Onvolledige zending
BLQ

08/06/2009
08:59
E62/Onvolledige zending
BLQ

05/06/2009
09:57
E62/Onvolledige zending
BLQ

04/06/2009
16:33
Uitreiking onmogelijk door verkeerd adres - pakket terug naar afzender
BLQ

04/06/2009
08:18
Pakket onderweg voor uitreiking
BLQ

03/06/2009
14:50
Uitreiking onmogelijk door verkeerd adres - pakket terug naar afzender
BLQ

03/06/2009
10:15
Pakket onderweg voor uitreiking
BLQ

03/06/2009
09:47
Plaats waar uw pakket zich bevindt
BLQ

03/06/2009
06:29
BLQ

02/06/2009
21:49
BRU

02/06/2009
21:22
Pakketinformatie manueel geregistreerd
LCI

29/05/2009
14:10
Pakketinformatie manueel geregistreerd
LILLE

Message -----

From: Marisastella

To: 'Willy Gebruers'

Sent: Wednesday, June 10, 2009 8:00 PM

Subject: R: Re: marisastella heeft een vraag gestuurd over het object met objectnummer250426190193, dat is afgelopen op 24-mei-09 08:54:15 CEST - cactus succulent ariocarpus lloydii 7,5cm pot

I asked if you posibile sent to:

Pervili Loris

Preesso studio Lucifora Elio

Via Marcello Prestinari 2

42100 Reggio Emilia

Italia

goes well to my address

Guidetti Marisa

Via F. Turati 60/4

42020 Montecavolo di Quattro Castella

Reggio Emilia

Italia