wie contacteren bij douane-problemen ?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 09-04-2009 16:13
Geen namaak, met originele serienummers etc..
Dit pakketje werd verstuurd via Canada Post (Xpresspost-International). Via het trackingnummer vind ik :
2009/04/02 08:11 Item has been sent to customs in the destination country
2009/04/01 17:33 International item arrived in destination country
2009/04/01 17:33 Item has been sent to customs in the destination country
2009/04/01 16:32 International shipment has arrived in the destination country
2009/03/31 09:55 International item has left Canada
2009/03/30 22:35 MISSISSAUGA, ON Item processed at postal facility
2009/03/30 14:41 MISSISSAUGA, ON An order has been electronically submitted
2009/03/30 14:31 TORONTO, ON Item accepted at the Post Office
De inklaring kan volgens mij niet lang duren want op de shipment-details wordt wel degelijk de werkelijke waarde ($499 CAD) vermeld. Dus als ik invoertaksen moet betalen mij allemaal niet gelaten maar ik heb geen idee waarom het zo lang moet duren.
Ik heb al meermaals gemailed naar de Douane, maar tot nu toe geen enkele reactie ontvangen, zelfs geen automatisch antwoord.
Op dit forum lees ik dat men vaak spreekt over ems taxipost die steken laat vallen e.d. en dat het probleem niet werkelijk bij de douane-diensten ligt.
Mijn vraag is nu : hoe kan ik achterhalen waar of beter bij WIE het foutloopt ?
Ik veronderstel immers dat Canada Post geen personeel heeft in Belgie. Op hun site las ik dat ze samenwerken met FedEx voor internationale zendingen ? Dien ik bij FedEx aan te kloppen of toch bij Taxipost of toch bij de douane ?
Hoe weet ik bij wie ik terecht kan ? Alvast dank voor jullie advies.
- « Vorige
-
- 1
- 2
- Volgende »
wie contacteren bij douane-problemen ?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 09-04-2009 20:42
Komt dus wel in orde.
wie contacteren bij douane-problemen ?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 10-04-2009 14:44
Je kan je klacht steeds richten naar de federale ombudsman - zoek eenvoudig op het internet - die dit zal onderzoeken en voor een oplossing zal zorgen (en dit in een jaarlijks verslag opgeeft zodat dergelijke feiten zich niet meer zouden voordoen). -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)
"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)
"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
wie contacteren bij douane-problemen ?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 22-10-2009 17:19
10 dagen terug iets besteld, op 4 dagen van de US nr Belgie, overige dagen zite het alweer in de douane. I'm getting pretty pissed!!
wie contacteren bij douane-problemen ?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 22-10-2009 17:43
wie contacteren bij douane-problemen ?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 14-03-2010 17:09
en't beste van al... De douane belt ons om te vragen of wij particulier zijn (ja dus) ... Om mijn bestelling legaal in België te krijgen betaal ik mooi de 100$ wildlife tax... en hier in België kan ik op die tax noges invoertax gaan betalen... en heeft de douane mijn factuur achter gehouden...
Dank u douane :S
wie contacteren bij douane-problemen ?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 17-03-2010 22:50
wie contacteren bij douane-problemen ?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 05-04-2010 21:49
wie contacteren bij douane-problemen ?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 06-06-2010 19:00
op 8 april 2010 heb ik het gekocht
12 april 2010 is het in brussel aan gekomen bij de douane
een week later krijg een papier van douane dat ik moet in vullen wat er in zit (heb ik ook gedaan)+faktuur
waar ik btw moet op betalen 172 euro + en andere kosten
dan bel 2 weken later naar de douane dan zeggen ze dat het vrijgegeven is aan post
dan bel naar post klop nummer van douane niet
alles bijeen houden ze mij al 2 maanden lijn
ik denk dat bij douane daar iemand goed aan bij verdienen is
WAT KAN IK DOEN AAN DEZE WANPARKTIJKEN
wie contacteren bij douane-problemen ?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 12-06-2010 08:58
Enkele jaren geleden schreef ik me in om een verzameling te ontvangen uit Amerika. Ze mailden me om de drie maanden een pakje. De eerste zendig moest ik 50€ bijbetalen. Voor de tweede zending belden ze me om te vragen of het voor een verzameling was. Toen moest ik maar iets van een 20€ betalen. En voor het derde pakje moest ik niets bijbetalen. Er zit er daar ene serieus met zijn klak naar te zwieren.
Onlangs bestelde ik een aantal skateboarddecks. Ik krijg deze aan een speciale prijs omdat de skatefirma het event sponsort dat ik organiseer (www.back2oldschool.com). Ik krijg van DSV een FRANSTALIGE brief (terwijl ik in Antwerpen woon), ik antwoord onmiddellijk via mail, stuur het betalingsbewijs enz...geenantwoord, geen leesbevestiging.
Wat later krijg ik een mail, dat er een pakje voor me is,ik antwoord dat ik de faktuur reeds heb gemaild. Bij controle van die mail, blijkt dat ze me een foutief zendingnummer/verzender hebben gemaild, dus ik mail terug om die te corrigeren..geen antwoord, geen leesbevestiging.
Een weekje later mail ik om te vragen of mijn zending reeds in behandeling is en wanneer ik ze kan verwachten. Geen antwoord, geen leesbevestiging. Wel krijg ik in de brievenbus een nederlandstalig document.
Gisteren kreeg ik een telefoontje van een arrogante zak, ze willen nog een andere faktuur en als ik me niet haast, sturen ze eind deze week het pakje terug. Alsof het mijn fout is dat het al zo lang (3 weken) bij hen ligt.
Ik ga zowiezo een klachtenbrief sturen naar de ombudsman (van zodra ik mijn pakje hebt, anders weet je maar nooit wat er gebeurt). Moesten er nog mensen willen aansluiten bij deze brief, let me know via snowbro@telenet.be


- « Vorige
-
- 1
- 2
- Volgende »
- « Vorige
-
- 1
- 2
- Volgende »