annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

KLANT VRAAGT UITSTEL BETALING????!!!!

yannaicka
Community-lid

goede morgend lieve Ebayers, 🙂


 


Graag hierover jullie advies aub : ik verkocht op 8 augustus ll een artikel aan een klant , na meermaals mailen wanneer ik nu eindelijk betaling mag ontvangen krijg ik van deze pas afgelopen maandag berichtje of deze pas mag betalen op 25/8????!! 😐


 


Help ik ben géén liefdadigheisinstelling en trouwens vermeld ik steeds correct 'betaling binnen 3 dagen na einde verkoop, geen bieders als u deze niet wilt respecteren',


 


Ik blijf correct en beleefd maar ik heb sterk de indruk dat de koper echt niet netjes is !! Hij of zij gaat er niet mee akkoord dat ik geen betaaluitstel wil geven en aldus  open ik de  16e een geschil, ik heb liever niet met zo een klant te maken en verkoop het artikel aan de eerstvolgende bieder die het artikel net niet won !! deze trasactie is per direct picco bello afgerond.


 


De wanbetaler stuurt me een zeer vervelende mail en zegt me dat hij het artikel net betaald heeft en dat ik dat totaal niet kan maken, hij betaalde voor geschil is gesloten en aldus gaat hij ervanuit dat hij ferm in zijn recht is en dat geeft hem het recht me fink uit te maken !!


 


Na ontvangst van zijn betaling zal het geld per direct nar zijn rekening gestorten worden want ik wil ECHT NIKS met deze persoon verder te maken hebben !!!


 


ik vertelde hem nogmaals, GEEN MOGELIJKHEID OM per direct TE BETALEN = ZEKER NIET BIEDEN OP EBAY!!!


 


Uiteraard zit de kans er flink in dat ik slechte feedback ga krijgen, waarom kan Ebay niks doen aan deze vervelende mensen?


 


 


groetjes


yannaicka

Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Re: KLANT VRAAGT UITSTEL BETALING????!!!!

Jaja, lieve mensen,


 


verkopen vraagt geduld.


 


Ook in een echte winkel moet men veel geduld opbrengen, wij hebben verschillende vaste klanten die vandaag iets komen kopen, al meenemen en pas enkele dagen nadien komen betalen.


 


Het hoort er allemaal bij.


 


en voor de vele "hobby" verkopers = VERKOPEN is een vak!   Daar kan je voor studeren en vaak heb je dat in je of niet in je.  Je kan ook al doende leren om te verkopen en dat vraagt vallen en opstaan, geduld en inzicht, allertheid en nog zovele zakens.


 


 


Onthou:  VERKOPEN is een VAK !  (geen hobby)


 


 

Bericht 11 van 15
laatste antwoord

Re: KLANT VRAAGT UITSTEL BETALING????!!!!

beste Yannaicka.


 


 


Indien je een "hobby" verkoper bent, dit wil zeggen, zo nu en dan eens wat sporadisch aanbieden, kan ik begrijpen dat verkopen met alles wat erbij hoort, de verschillende klanten, de manier waarop, wel eens vervelend kan zijn.


 


Maar .... euh .... tussen ons gezegd en gezwegen, als je al zoveel verkocht hebt (1632 feedbacks) zou je toch ondertussen een beetje ervaring moeten hebben hé!


 


Dan ben je, gezien je verkopen, op professioneel vlak bezig en is dit geen hobby niet meer.


 


Ik bedoel hiermee dat je je toch veel opener en begripvoller tegenover de klant zult moeten leren opstellen.  Als ik naar je verkopen kijk (wat iedereen kan zien trouwens) dan zal het toch niet op 10 euro komen een weekje voeger of later te ontvangen.


 


Ik bedoel het niet op U maar helaas zijn er veel "hobby" verkopers die het een beetje verzieken waardoor potentiële kopers steeds minder vertrouwen hebben in internetaankopen.   Ik noem het braaf "hobby" verkoper maar denk ik mezelf "zwartwerker". 


 


Gelukkig is er een soort feedback systeem.


 


 


 


 


(Zoals m'n buurvrouw, leeft van den dop en staat elke dag aan de kringwinkel om kledij te kopen om dan op internet te verkopen.  Ze heeft 1200 euro dopgeld en zegt zonder blozen 1500 euro extra per maand op ebay te verkopen.  Enfin, maar da's een ander verhaal.)


 


 


 

Bericht 12 van 15
laatste antwoord

Re: KLANT VRAAGT UITSTEL BETALING????!!!!

Wat is er mis met uitstel van betaling?


Ik betaal gewoonlijk onmiddellijk, maar soms zijn er situaties waar je niks aan kan doen... zo vond ik enkele jaren terug op Ebay een uniek stuk waar ik al langer naar zocht, prijs: 250€, deze kans kon ik niet laten liggen, zei het niet dat ik twee dagen later een grote ziekenhuisrekening kreeg voor een opertie die mijn dochter een maand eerder had ondergaan. Ik zat dus plots een beetje krap bij kas, contact opgenomen met de verkoper, de situatie uitgelegd en ik stelde hem voor het object alsnog te kopen (was met "nu kopen") en een voorschot te storten van 50€ en het saldo een tweetal weken later zodra ik vers geld op mijn rekening had.


Verkoper was direct akkoord en de transactie verliep nadien heel vlot... iedereen tevreden!


 


Een half jaar later vond ik bij het jaarlijkse opruimen nog twee oude, unieke bouwdozen terug die al zo'n 30 jaar niet meer bestonden, wegsmijten is hier niet aan de orde, dus bood ik ze aan op Ebay. Ik kreeg een mail van een koper die de dozen graag wilde hebben, maar hij had pas binnen twee weken het geld ervoor en ja, de veiling liep maar over 7 dagen... ik stelde hem zelf voor alsnog te bieden en mocht hij het object winnen, we nadien verder afspraken hoe de betaling zou verlopen.


Koper in kwestie won de objecten als enige bieder, een afspraak gemaakt en alles netjes betaald volgens afspraak, wederom iedereen tevreden!


 


Regels zijn regels, maar tolerantie maken het leven zoveel aangenamer enne... verkopers die geen begrip hebben voor de persoonlijke (tijdelijke) sitiuaties van de klanten, zijn slechte verkopers!

Bericht 13 van 15
laatste antwoord

Re: KLANT VRAAGT UITSTEL BETALING????!!!!

zeg Walesha, wat heeft het voor zin om draadjes van augustus terug naar boven te halen?


Dit hoeft toch echt niet hé?




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 14 van 15
laatste antwoord

Re: KLANT VRAAGT UITSTEL BETALING????!!!!

Meneer het Zijspoor... dat noemt men "communicatie" of is het verboden om oudere onderwerpen terug uit het stof te halen en moet men die dan op een "zijspoor" zetten??


Ik ben al een hele tijd niet meer op het forum van eBay geweest, dus ja... ff bijblijven en zijn oudere onderwerpen dan plots niet interessant meer, vor zover ik weet gaat het hier om tijdloze problemen?

Bericht 15 van 15
laatste antwoord