annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douanekosten!!!!!!

fijn7
Community-lid
Al een keer of drie is het mij overkomen dat de postbode aanbelt met een zending waarop ik,aan hem,nog eens ongeveer 8,50 euro douanekosten moet betalen!Dat komt hard aan als je al flink wat verzendingskosten hebt betaalt.Je kan de zending weigeren in zo'n geval,maar dan heb je het gewonnen item niet natuurlijk en gaat in dat geval de verkoper alles terugbetalen?In al de gevallen ging het telkens om een zending uit de Verenigde Staten!Is dat normaal,en wat kan je ertegen doen?
Bericht 1 van 101
laatste antwoord
100 ANTWOORDEN 100

Douanekosten!!!!!!

Hallo lezers van dit forum,
Ik had een rare vaststelling onlangs :
ik kocht een item in de USA en ontving het voorwerp in een pakje vanuit Bulgarije. Nochtans was als 'item location' de USA vermeld. Gebeurt zoiets wel méér of is dat een uitzondering?
Bericht 91 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

guyproc
Community-lid
Kan hier maar één ding op zeggen. PIKKEN wat je kan van de Belgische staat, ze geven zelf het voorbeeld. En op de politie moet je hier ook niet rekenen, tenzij het is is om de mens te koeioneren natuurlijk.
Bericht 92 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Guyproc, dit moet je zeker op een openbaar forum zetten...


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 93 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

britboy25
Community-lid
ik heb jaren geleden een groot pak van usa laten afkomen waarvan het bedrag rond de 90 euro was en ik kreeg het aan de deur met de zin da ik nog eens het dubbele van die prijs moest betalen,da was voor omver te vallen en het ergste was dat er al delen stuk waren dus betalen voor iets wat de douane kapot gedaan hebben ,ik snap dit dus niet ,ik heb nu weer iets gekocht maar van japan en daar heb ik ook een vrees voor want dit pak kost mij 840 euro en als het met EMS vanuit japan verstuurd word denk ik da ik het weer aan men been ga hebben ,ik hoop niet da ik het dubbele moet betalen. de doos is wss iets rond een 90 cm groot en 50 breed ma hoe word dit berekend?
Bericht 94 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

britboy25
Community-lid
en ja, naar wa voor soorten pakjes kijken ze eigenlijk ,grote of kleintjes of verdachte maja elk pakje is wss verdacht of ze kijken mss gewoon wa het duurste is dan kunne ze er meer uit geld uit halen de dieven
Bericht 95 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Ik denk dat je daar alleen op kan antwoorden door zelf bij de douane te gaan werken...:-D
Bericht 96 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Ik begrijp niet dat de post douanekosten aanrekend voor kleine bedragen want de website van de douane ( http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/aankoop_internet.htm) is duidelijk bedragen onder de 22 euro zijn vrijgesteld van BTW en invoerkosten. Vanaf 22 euro en kleiner dan 150 euro moet je btw betalen. Boven de 150 euro moet je btw en invoerkosten betalen.

Buiten de sticker "zending met kosten" staat nergens op het pakje waarom men kosten moet betalen. Ik kan alleen vermoeden dat het gaat om BTW/invoerkosten.



Bericht 97 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

poppins_julienne
Community-lid

Ik heb me altijd afgevraagd of dit soms per gemeente verschilt aangezien ik verschillende pakjes per jaar vanuit de US krijg en toen ik nog in Bornem woonde moest ik steeds 10 euro betalen en moest ik steeds vanuit Bornem (wat trouwens in de provincie Antwerpen ligt) helemaal naar het depot van taxipost in Zaventem om mijn pakje op te halen en kreeg ik het niet alvorens die 10 euro te betalen (de pakjes die ik krijg zijn nooit meer waard dan 30dollar).


Nu woon ik in een andere gemeente en heb ik geen enkel probleem, moet nooit 10 euro extra betalen + ik kan als ik niet thuis ben gewoon mijn pakje gaan ophalen op ons lokaal postkantoor.... en de pakjes zijn nog steeds op dezelfde manier verstuurd vanuit de US.


Begrijpen wie begrijpen kan.

Bericht 98 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

start0.01euro
Community-lid


een fm transmitter is verboden op ebay én door de belgische wet .Je kan er mee immers fm-radio's storen.


<<<</p>




Wat bazel je man, ze worden verkocht in de Action en de Blokker.

-- Bewerkt door start0.01euro om 13 Feb 2011 13:10 CET
Bericht 99 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Ik kreeg hier net ook zo'n levering uit de VS. Ik betaalde reeds 23 dollar verzendkosten en nu wordt mij gevraagd nog eens 34 Euro bij te betalen!


@fijn7  schreef:
Al een keer of drie is het mij overkomen dat de postbode aanbelt met een zending waarop ik,aan hem,nog eens ongeveer 8,50 euro douanekosten moet betalen!Dat komt hard aan als je al flink wat verzendingskosten hebt betaalt.Je kan de zending weigeren in zo'n geval,maar dan heb je het gewonnen item niet natuurlijk en gaat in dat geval de verkoper alles terugbetalen?In al de gevallen ging het telkens om een zending uit de Verenigde Staten!Is dat normaal,en wat kan je ertegen doen?

 

Bericht 100 van 101
laatste antwoord