annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verzendkosten hoger dan afgesproken

start0.01euro
Community-lid

Goeiedag,



Ik zag een object op ebay met een "buy now" optie voor 110 pnds, echter staat er geen verzending voor België bij vermeld. Dus ik contacteer de verkoper en hij laat me weten dat hij het object wel zal sturen voor 2.50 pnd.



Een totale 112.50 pnds is noch te goedkoop, noch te duur voor dit object. Dus ik koop het object "buy now" en ik wacht op de factuur, en hier staat gezellig in dat ik 119 pnds moet betalen.



Ik heb de verkoper ondertussen gecontacteerd, maar als hij niet zou schikken, wat zou ik dan moeten doen? Er staat duidelijk in mijn ebay-inbox dat hij het pakket wel zou sturen voor 2.50 pnd.





MVG,

Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Re: Verzendkosten hoger dan afgesproken

marinela-60
Community-lid

Hallo
Eerlijk gezegt, zijn de verzendkosten in ponden ( vermoed ik ) niet zo hoog.

je doet er nog profijt mee.
je moet eens de kosten bekijken in GB.
En nog iets Vanuit GB  zenden ze alles aangetekend op .

Dus zo erg is dat toch niet.
Soms is de kost inderdaad hoger dan afgesroken.

Maar als je het object echt wilt en er is de zekerheid dat het goed  aankomt en goed verpakt is , dan is de rekening vlug gemaakt.
Of misschien 110+ 2.50 pnd betalen en je kan er naar fluiten.

dat is natuurlijk mijn eigen mening.

Vele groeten marina

Bericht 2 van 12
laatste antwoord

Re: Verzendkosten hoger dan afgesproken

start0.01euro
Community-lid

Marinela-60, ten eerste gaat het om het principe. 2.5 = 2.5, niet 9 ná aankoop. Ten tweede keek ik niet alleen naar de verzendkosten, maar ik keek naar het gehele plaatje: De totale kosten incl is nu 119 pnds, dit is duurder dan de gangbare prijs van dit object, echter 112.5 pnds is een normale prijs incl. M.a.w. ik word hier afgeript waar ik bij sta. Ik kan dat object ook ergens anders verkrijgen voor 112.5 pnds.



Voor mij maakt het niet uit wat de verzendkosten zijn; 40 pnds of 2.5 pnds of gratis. Zolang de totale prijs binnen mijn budget valt.



Ik vraag me dus af hoe ik mijn object kan annuleren, want ik weet dat hier ergens een link voor bestaat. Zou iemand mij met deze link kunnen helpen?



EDIT: heb een bericht van annulatie ontvangen van de verkoper. Alles is in orde.





MVG,

-- Bewerkt door start0.01euro om 27 Feb 2011 1:02 CET
Bericht 3 van 12
laatste antwoord

Re: Verzendkosten hoger dan afgesproken

Een aanvraag tot annulatie kan je zelf als koper richten naar de verkoper die dan de ebay-procedure kan starten.
Als koper kan je dit niet zelf.

Wat de verzendkosten van 2,50£ betreft, had je dit eigenlijk al wat vooraf kunnen voorzien dat dit niet correct zou zijn...
Binnenlandse zending in de UK kost bij dit object 6,50£, een buitenlandse zou dan 4,00£ goedkoper zijn???




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 12
laatste antwoord

Re: Verzendkosten hoger dan afgesproken

Ik zie dat je ondertussen al een ander kocht en je hier nog wat goedkoper af bent voor een nieuw object (waar het eerste twee weken oud was).

Ik zou me toch wel wat vragen stellen omtrent de prijs hoor.
De gangbare verkoopprijzen voor een nieuw toestel liggen rond de 200-300 euro...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 12
laatste antwoord

Re: Verzendkosten hoger dan afgesproken

hughwitte
Community-lid

Hebt u rekening gehouden met het feit dat die toestellen, volgens de objectbeschrijving, SIMlocked zijn op het Orange UK netwerk? En dat het toestel zal moeten SIM-free gemaakt worden om het te kunnen gebruiken met de SIM kaarten van de netwerken hier?

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 6 van 12
laatste antwoord

Re: Verzendkosten hoger dan afgesproken



Wat de verzendkosten van 2,50£ betreft, had je dit eigenlijk al wat vooraf kunnen voorzien dat dit niet correct zou zijn...




Sorry, hoor, Frits, maar dit vind ik vijgen na pasen en een totaal foute redenering :  als je als verkoper verzending aanbiedt voor 2,5 £ dan is de aan te rekenen prijs 2,5 £ .

De gevraagde verzendkosten hoeven toch de kostprijs niet te dekken ???

Een verkoper kan toch minder aanrekenen en een deel van de verzendkostprijs uit zijn verkoopopbrengst zelf van het object dekken om zeker te kunnen verkopen ???

Zoals trouwens iedere verkoper doet die 'gratis' verzendt...




Bericht 7 van 12
laatste antwoord

Re: Verzendkosten hoger dan afgesproken

Hallo, dit is nog maar eens een voorbeeld dat communicatie belangrijk is.

De verkoper had een fout gemaakt en  dan had hij kunnen laten weten aan de verkoper dat er een vegissing is in het spel.

Meestal als je in Engeland koopt en er staat geen verzendingskost bij voor Europa, wil dit zeggen dat ze enkel in Engeland versturen.  Nogal vaak indien ze wel versturen zijn de verzendkosten veel hoger dan de prijs die dan op de postzegel staat als je het pakje ontvangt.  (In mijn geval dan toch)  Dan stuur ik een mail om dit te zeggen en vraag geld terug en in 99 procent van de gevallen lukt dit.  Had een pop gekocht, moest 9 pound verzending betalen en bleek dat er maar 3,50 op stond, dus ik heb gevraagd om 5 pound terug te storten en dat hebben ze gedaan. 

Toch had je in dit geval gewoon een overschrijving kunnen doen via PAYPAL omdat je z'n email adres had. Gewoon inloggen in paypal, bedrag en z'n emailadres, is alles wat je nodig had.  Nadien kon die verkoper dan nog altijd reageren maar jij had betaald. Dan had jij het recht om de aankoop te annuleren.

Nogal wat mensen vragen veel hogere verzendkost, ook in Belgie.   Je mag niet vergeten dat je daarmee potentieele kopers afschrikt.

Voor een pakje van 1 kg vragen sommigen 5,90 (werkelijke prijs)  anderen dan weer 6 euro, sommigen 8 euro en soms wel 10 euro.   Als je dan vraagt waarom, is dit voor het karton en de kleefband en de tijd en het vervoer naar het postkantoor. Blijkt dan nadien dat het een gerecupereerd karton is van een andere zending en mag je lang achter je pakje wachten omdat de verkoper maar 1 keer in een week met al z'n zendingen naar de post gaat.

Sommige verkopers moeten een beetje redelijk worden denk ik.

Alles begint bij goeie communicatie.

Helaas zit ik nu ook met enkele gevallen die totaal niets laten weten. 0 feedback en een vreemde naam.

Bericht 8 van 12
laatste antwoord

Re: Verzendkosten hoger dan afgesproken

start0.01euro
Community-lid

Ja, simlock: checked. Garantie, enz... Sommige punten wegen meer t.o.v. andere. Het unlocken zelf kost iets rond de 3 pnds (heb er rekening mee gehouden), etc...



Het simpelste was dat de verkoper mij gewoon "xx pnds" had moeten meedelen. Heb al door de maanden heen verschillende antwoorden gekregen, sommigen zeiden "gratis" anderen 50 pnds, het gaat dus niet perse om deze 2.5 pnds.



@Hetzijspoor: Ahzo, ok, dus alleen de verkoper kan deze procedure starten, bedankt voor je mededeling.



Dagelijks besteed ik een half uurtje of iets meer om een paar aanbiedingen te volgen. En de verkoopprijs voor deze maand (februari) is iets rond de 85eur - 300eur (biedingen, nu kopen). Laagste nu kopen prijs (incl) was 120eur (frankrijk), op .co.uk is de laagste 85 pnds. Biedingen is natuurlijk afhankelijk van het tijdstip en de personen die online zijn.



De gefrustreerde persoon heeft me ondertussen op zijn nieuwe aanbieding neergepend als "timewaster", ik dacht altijd dat het noemen van personen op een negatieve manier niet toegelaten was op eBay (begint dit myspace en/of facebook te worden)? Ik zal hier even over moeten zoeken.

Bericht 9 van 12
laatste antwoord

Re: Verzendkosten hoger dan afgesproken

marinela-60
Community-lid

Om dat gefrusteerde gedoe te vermijden .
en nu met een timwaster opgescheept te zitten was het mij eingelijk te doen.

Maar je hebt nu toch het item , veel goedkoper en goede verzendkosten.

Ja das de verkoop wereld hé.
Hoeveel resurch je ook doet , je word  toch geregeld in de zak gezet

Veel vuisten in de zakken maken en der schiet dan nog niet veel van over.

Groeten marina

Bericht 10 van 12
laatste antwoord