annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Crysis 3 PC Game

Zonet het bovenvermelde game gekocht voor een spotprijs (€13, terwijl het spel pas uit is en overal nog €50 kost).  Aanbieding had bij de details slechts één vermelding: code origin


 


Nu blijkt het niet om een fisieke kopie te gaan maar om een download.  Crysis 3 kan alleen gespeeld worden wanneer men inlogd op Origin (net zoiets als Steam).


 


Ik dacht echter -vermits de aanbieder Franstalig is- dat het enigmatische zinnetje "code origin" de afkorting was voor "code original", betekenende dat het hier om een spel ging met de originele registratiecode en niet om een spel zonder die registratiecode.


 


Om kort te zijn: ik hoef geen download.  Ik wou een fisieke kopie.  Ik vermijd services als Steam en Origin trouwens als de pest, laat staan dat ik een game of code van hen zou kopen.


 


Ik heb de verkoper al laten weten dat ik van de aankoop wil afzien, nadat hij me binnen de vijf minuten na aankoop de download code had doorgestuurd en ik in de gaten kreeg dat het dus niet om een fisieke kopie ging.


 


Echter, de verkoper antwoordt dat ik de code al ge-activeerd heb en dat hij me nooit zal terugbetalen.  Meer nog, hij beschuldigt mij van fraude (bewerende dat ik de code heb ge-activeerd, het spel gedownload en dan mijn centen terugvraag)...


 


Wat nu?  Ik zal die code nooit gebruiken omdat ik geen account wens bij Origin...

Bericht 1 van 20
laatste antwoord
19 ANTWOORDEN 19

Betreft: Crysis 3 PC Game

't Is wel ne rappe, die verkoper.  Net bericht gekregen dat het bedrag is geretourneerd.  Even getsjekt bij PayPal zelve, en jawel, alles is in orde...


Is een pak van mijn -redelijk groot- hart.


De verkoper kan zelfs op een positieve feedback rekenen van ondergetekende.  Per slot van rekening is alles goed verlopen, niet?

Bericht 11 van 20
laatste antwoord

Betreft: Crysis 3 PC Game

Eind goed, al goed? 😛

Bericht 12 van 20
laatste antwoord

Betreft: Crysis 3 PC Game

Is krek hetzelfde wat ik in de feedback heb gezet, maar dan in 't Frans: "Tout est bien qui finit bien..." 🙂

Bericht 13 van 20
laatste antwoord

Betreft: Crysis 3 PC Game

U hebt een positieve feedback gegeven?


 


Zou ik niet gedaan hebben.  Ofwel GEEN feedback geven ofwel negatief omdat je op deze manier deze malafide verkoper terug vrijspel geeft en dus, door een positieve feedback te geven, deze handelspraktijk alleen maar steunt.


 


Waarom heeft hij zo vlug terugbetaald?  Precies omdat hij weet dat hij illegaal bezig is.


 


Dit soort verkoper / zwartwerker moet gestopt worden en niet "gesteund".


 


Sorry dat ik er zo over denk.


 

Bericht 14 van 20
laatste antwoord

Betreft: Crysis 3 PC Game

Crysis 3 code origin ! ==> http://store.origin.com/

Consultez mes
autres objets !


 


hij zet er zelfs een website bij in z'n aanbieding,  heeft er nog 2 beschikbaar ....


 


Als ik een website in m'n aanbieding zet, vliegt m'n aanbieding er meteen af !!!!


 


Twee maten en twee gewichten,  zakelijke verkopers geviseerd en zwartwerkers gesteund, dit is typisch Ebay  en meer nog,  bij de Franstaligen mogen ze zoveel meer .....

Bericht 15 van 20
laatste antwoord

Betreft: Crysis 3 PC Game

verkoopt nog een aantal andere code's van andere spelletjes...goe bezig, goe bezig...


 


en inderdaad een link naar een niet ebay site...whoehaa, de franstaligen mogen meer dan wij...


 


D.

Bericht 16 van 20
laatste antwoord

Betreft: Crysis 3 PC Game

Ik heb inderdaad een positieve score gegeven omdat voor mij -ondanks het gepalaver en het gespartel van de verkoper als een duveltje in een wijwatervat- alles goed verlopen is: de zaak was binnen de 24uur geregeld.


Onwetendheid is geen excuus en ik ben zelve dus deels te verwijten, enerzijds omdat ik niet goed uit mijn doppen heb gekeken -ik kén Origin namelijk, maar had het verband niet gelegd omdat ik "diensten" als origin vermijd als de pest- en ik had moeten verder denken dan "tiens, da's goedkoop" en me moeten afvragen wààrom dit spel zo gunstig geprijsd was (verkoper heeft de aan mij verkochte code trouwens voor €9,99 opnieuw aangeboden en verkocht, in plaats van de aan mij doorgerekende en terugbetaalde €12,99).


Anderzijds omdat ik mijzelve niet goed heb geïnformeerd over wat wel en niet mag op ebay.


Maar... wat wel of niet mag is een zaak voor diegenen die de boel bestieren.  Dat de verkoper rustig zijn gang mag blijven gaan lijkt mij zéér merkwaardig gezien de richtlijnen en gezien het feit dat de verkoper nu min of meer op het radar-scherm is verschenen door de recente betwisting...


Wanneer ebay zich niet aan de eigen regels houdt dan moet er verder gegaan worden dan ebay zelf.  Het gaat niet op dat ebay een willekeurig streng vingertje schudt naar mensen die er een kooshere zaak op na houden en de ogen afwendt bij flagrante overtredingen...

Bericht 17 van 20
laatste antwoord

Betreft: Crysis 3 PC Game

Ik vind het trouwens ironisch dat hier op het forum de optie "Misbruik melden" voorzien is, terwijl dat goed van pas zou komen -mits streng gecontroleerd- op de aankoop pagina van een objekt...

Bericht 18 van 20
laatste antwoord

Betreft: Crysis 3 PC Game

God, er wordt hier zoveel zaken geplaatst die verwijzen naar andere sites of eigen verkoopskanalen.


In de tijd dat er nog een nederlandstalige forumbeheerder was, werden die stante pede verwijderd, zelfs in het weekend of 's avonds laat.


Indien je durfde te recidiveren, riskeerde je zelfs van het forum geband te worden. Nu lijkt ook hier alles zomaar te kunnen...


Wie verwondert er zich dan aan dat het in aanbiedingen kan?


Het is al altijd een ongeschreven regel geweest dat alles kan zolang je niet overgedragen wordt door een concurrent... eBay vlooit echt niet iedere aanbieding uit hoor




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 19 van 20
laatste antwoord

Betreft: Crysis 3 PC Game

De meeste lappen de regels aan hun laars en ze doen maar. Sommige maken er zelfs een wedstrijd / sport van, om der meest geld verdienen via Ebay door dingen te verkopen die niet mogen, of door dingen te verkopen die ze met hun andere computer opbieden zodat je meer kan betalen, of bellen ze naar hun vriend in kweet ni welke stad of dorp of ze eventjes enkele euro's kunnen opbieden op één van hun objecten zodat je meer kan betalen. Is met mij onlangs ook gebeurd. Een simpele vlag, die normaal 25 € kost, heb ik 150€ voor betaald. En maar lekker biedingen intrekken zodat ze mijn hoogste bod hebben bereikt en dan stoppen ze ineens, plots. Als ze het object echt willen, dan overbieden ze.

 

http://community-benl.ebay.be/t5/Kopen/Verkoper-trekt-vroegtijdig-aanbieding-in/m-p/36887

Bericht 20 van 20
laatste antwoord