annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper biedt FAKE Abercrombie aan en Ebay grijpt niet in na "melding"?!

dzjiemie
Community-lid

Een tijdje geleden kocht mijn vriendin een FAKE Abercrombie trui van een verkoper.


Dit werd gemeld aan Ebay, net zoals ik alle truien met objectnummer had "gemeld" maar Ebay verwijderde niet 1 trui, ik kreeg de melding dat het om een "franstalig" lid ging en de zaak dus behandeld moest worden door de franstalige collega's (???), er gebeurde dus niets...


Ik stuurde een email naar Abercrombie (officiële website) maar kreeg geen gehoor, eenzelfde email werd gestuurd naar een website (aanbevolen door het VERO-programma van Ebay) maar zoals steeds werd er niet gereageerd...


Conclusie:  de verkoper verkoopt lustig verder zijn/haar namaakkleding, verdient een hoop geld, Ebay verdient hier ook zijn percentage en wij worden om het tuintje geleid? Kan iemand mij zeggen wat er WEL werkt? Mvg.

Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Re: Verkoper biedt FAKE Abercrombie aan en Ebay grijpt niet in na "melding"?!

Niets werkt.


Ik heb het ondertussen opgegeven om namaak te melden.


Het haalt niets uit.



Dus goed de feedback nalezen,liefst kopen bij verkopers die al jaren actief zijn en enkel zaken kopen die je erg goed kent.


De verkoopster in kwestie is al lang actief,nergens in de feedback is er een melding van namaak.


Vermits het een zakelijke verkoper betreft kan je vriendin het item terugzenden,zonder opgave van reden.


Ik ken dat merk niet,ben je zeker dat het namaak is,want het vero lid reageert normaal wel op zo'n grote verkoop.



Hermes bvb reageert wel,ebay reageert helemaal niet

-- Bewerkt door siemenpoes om 21 Mar 2011 0:50 CET
Bericht 2 van 12
laatste antwoord

Re: Verkoper biedt FAKE Abercrombie aan en Ebay grijpt niet in na "melding"?!

martijn@ebay.com
Community-lid

het VeRO programma,


als VeRO leden ons vragen om items waarvan zij de verified rights owner zijn te verwijderen dan geven wij daar onmiddelijk gevolg aan.


Verder zijn we ook andere mogelijkheden aan het bekijken om namaak goederen van onze site te weren.


Meer kan ik hier op dit moment niet over zeggen.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 3 van 12
laatste antwoord

Re: Verkoper biedt FAKE Abercrombie aan en Ebay grijpt niet in na "melding"?!

Wel ik ben heeeeeel erg benieuwd!!!

Bericht 4 van 12
laatste antwoord

Re: Verkoper biedt FAKE Abercrombie aan en Ebay grijpt niet in na "melding"?!


Wel ik ben heeeeeel erg benieuwd!!!



 


En ik met jou, Siemenpoes !


Want ik wil wel eens zien wie en hoe bij ebay gaat uitmaken of iets fake is of niet ...




Bericht 5 van 12
laatste antwoord

Re: Verkoper biedt FAKE Abercrombie aan en Ebay grijpt niet in na "melding"?!

Troost jullie, was het DELVAUX dan lag het er meteen al af !!!!


 


Ik ken nog gevallen van twee maten en twee gewichten.


 


Er zijn mensen die niets anders doen dan Ebay afschuimen om al wat vals is aan te geven.


 


Ok, het mag niet maar Ebay werkt zeer vaak op "vermoeden".    Hoe gaat het in z'n werk:  iemand ziet iets waarvan hij denkt of misschien zeker weet dat het fake is,  hij stuurt een melding naar Ebay,  vervolgens haalt Ebay de aanbieding weg op basis van "vermoeden".


 


Zelfs al zou blijken dat het toch echt was, dan ben je toch je aanbiedingskosten kwijt en zal Ebay het nooit zelf terug plaatsen.  Zelfs al plaats je het dan zelf terug kan het zijn dat Ebay het er terug afhaalt en dan ben je geschorst.


 


Ebay zou dus zoeken naar nog middelen om de namaak er uit te halen.  Deze middelen zijn o.a. beroep doen op andere Ebayers die bereid zijn om telkens als ze namaak zien, ook al vermoeden ze, dit te melden.  Een beetje de "kliklijn" van Ebay.


 


Maar, ik ga akkoord, er hoeft helemaal GEEN namaak verkocht te worden, zeker niet hier bij ons, ik keur het dus absoluut af, daar zijn we het over eens.  


 


Wat Delvaux betreft zouden ze nu ook laten fabriceren in Vietnam.  is dat niet een beetje de kat bij de melk zetten?   Kunnen misschien naar Vietnam gaan en daar een Delvaux kopen, is eens wat anders dan Turkeye.


 


,-)

-- Bewerkt door winkelcentrum om 1 Jun 2011 20:35 CEST
Bericht 6 van 12
laatste antwoord

Re: Verkoper biedt FAKE Abercrombie aan en Ebay grijpt niet in na "melding"?!

Vele draadjes ontaarden hier de laatste tijd in serieus gezaag.




Bericht 7 van 12
laatste antwoord

Re: Verkoper biedt FAKE Abercrombie aan en Ebay grijpt niet in na "melding"?!

Och, ja, ik weet het, ik heb zo van die periodes dat ik aan het zagen ben.


 


Best dat ik mezelf een beetje ken.


 


't Is aan het wegebben, begin me stilaan weer beter te voelen, dan gaat het gezaak ook vanzelf weg.


 


,-)

Bericht 8 van 12
laatste antwoord

Re: Verkoper biedt FAKE Abercrombie aan en Ebay grijpt niet in na "melding"?!

dondergeit
Community-lid

Ik zit aan de andere kant en ik ben ook heel erg teleurgesteld in Ebay en zijn klikkende leden.



Ik heb hier 2 echte t-shirts van Abercrombie proberen te verkopen, die niet meer tijdig geretourneerd konden worden en die mij te klein waren.



Dus probeer ik ze op ebay te verkopen, hierop worden de 2 aanbiedingen onmiddellijk verwijderd met als reden dat mijn objectomschrijving aangepast moet worden. (ivm namaak)



Dit doe ik en één van de t-shirts passeert, de andere wordt opnieuw verwijderd en mijn account wordt geblokkeerd voor 7 dagen. (Rechtlijnigheid troef!)



Blijkbaar zou ebay van verschillende leden klachten gekregen hebben dat dat ene t-shirt namaak zou zijn.



Heel fijn om beschuldigd te worden van namaak terwijl  het niet eens zo is. Ik heb zelfs als optie aangegeven dat de koper de spullen mag komen afhalen. Ik heb ebay zelfs op de hoogte gesteld van het feit dat ik de kastickets nog heb, maar allemaal tevergeefs.



Welja, ik verkoop ze dan wel op een andere site, waar mensen niet gaan oordelen over dingen waar ze blijkbaar niets van kennen.



Een teleurgesteld lid.



-- Bewerkt door dondergeit om 19 Jul 2011 17:28 CEST

-- Bewerkt door dondergeit om 19 Jul 2011 17:36 CEST
Bericht 9 van 12
laatste antwoord

Re: Verkoper biedt FAKE Abercrombie aan en Ebay grijpt niet in na "melding"?!

schatjesenboefjes2008
Community-lid

Het probleem dat je door al dat klikken krijgt is dat de concurentie je een loer draait!!! Zelf net weer meegemaakt, ebay verwijderd 65 van mijn aanbiedingen zogezegd namaak!!!! NIKS VAN AAN, merkkledij van mijn eigen kids, alles gekcoht in een boetiek. Veelal heb ik ook nog de aankopbewijzen, maar ze vragen je niet om te bewijzen dat je GEEN namaak verkoopt. Alles onmiddellijk verwijderd, tot zelfs kousen zonder merk toe.... Foute boel!! Ik had 1 paar naturino schoenen, gaastra kledij, McGregor, Retour, Salty Dog, .... te koop staan en alles is gewoon verwijderd!!! Dit zijn toch geen merken die nagemaakt worden???? EBAY = KL*TE!!!!

Bericht 10 van 12
laatste antwoord