annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verzendingskosten

Wat is dat hier tegenwoordig met die verzendingskosten? Het begint stilaan op te vallen dat veel verkopers daar nogal lichtzinnig mee omspringen... een pakketje bij Bpost kost tot 2kg, 5,90€, maar ik zie de laatste tijd voor een plastieken bouwdoos (die slechts een paar 100gr. weegt) kosten staan van 7 tot zelfs meer dan 15€.


Nu wil ik hier niemand speciaal vermelden, maar het valt wel op dat de meeste verkopers in dit geval uit het Brusselse en Wallonie zijn, gelden daar andere tarieven mss?


Anderen smijten er duidelijk hun pet heen, zo bvb een boek van ruim 250blz dik; kosten 7€, maar bij dezelfde verkoper een boek dat bijna dubbel zo dik is; kosten 3,55€, terwijl hij voor een pocketje ter grootte van een zakje chips dan weer 4€ vraagt.... kunt maar volgen hé!


 


Ik hoor jullie het al zeggen: "Als je de kosten te hoog vind, moet je niet bieden!"... ja ok, doe ik dus ook niet, maar laat dat object nu net dat zijn, waar je al lang naar zoekt, dus ja, er mag toch wel paal en perk worden gesteld aan die woeker- en onduidelijke verzendingskosten.


Enne... het is ook niet duidleijk of het hier particulieren, dan wel professionele verkopers betreft.

Bericht 1 van 23
laatste antwoord
22 ANTWOORDEN 22

Re: Verzendingskosten

hallo, hierbij het zelfde vehaal als zovele andere , het word echt een lachertje met de verzendingskosten ik zie hier prijzen rondzweven voor pakketjes van 50-100gr van 13-20euro tot 13-20pond, sorry maar ik ga straks goedkoper met de boot naar engeland en dan heb ik er nog een reisje bij , verkopers van enkele europeese landen nemen ons wel niet zo serieus en vergeten ook dat wij internet hebben en kunnen vergelijken

Bericht 21 van 23
laatste antwoord

Re: Verzendingskosten

In het Verenigd Koninkrijk ontstaat er een belangrijk prijsverschil door het wel of niet "signed for" verzenden, met kunnen de verzendingskosten tot het dubbele oplopen.

 

Maar met de tarievenkennis van verkopers is het overal droevig gesteld, in Duitsland bvb kan het verzenden van een klein pakje (max 500 gr, alle afmetingen samen max 90 cm) van 3.70 Euro (Deutsche Post Grossbrief) tot 18 Euro (DHL Paket) kosten naargelang het "Vernunft" van de verkoper.

 

 

 

Bericht 22 van 23
laatste antwoord

Re: Verzendingskosten

Verschil bij de duitsers is dan wel dat die grossbrief niet traceerbaar is, het paket wel...

Niet onbelangrijk in tijden dat ebay een verkoper verplicht om Paypal te aanvaarden én je voor Paypal verzendbewijzen nodig hebt in geval van klachten




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 23 van 23
laatste antwoord