annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

Enkele weken geleden meldde ik bij het ECC dat eBay er weinig aan doet om zijn kopers te beschermen tegen de terreur van hun grote verkopers, die hier naar willekeur kunnen handelen en zonder sanctie de regels van het beleid kunnen overtreden.
Een bepaalde Duitse verkoper maakt er een sport van om mensen die hij opgelicht heeft als niet betalende bieder te melden, ten onrechte, als ze hem negatieve feedback geven. Hij gaat zelfs zover dat hij mensen openlijk van misdrijven beschuldigd en met processen dreigt in de feedback.
Deze verkoper kan die zomaar doen, met medeweten van eBay. Persoonlijk vind ik dat er over en dat de kopersbescherming op deze site te wensen over laat. Wie geen paypal heeft, kan perfect opgelicht worden en eBay kan doen alsof zijn neus bloedt.

Dit is het antwoord op de mail die ik stuurde, met andere woorden: we moeten allemaal mails beginnen sturen:


Geachte mevrouw XXX,



Onze excuses voor deze late reactie. Wij hebben een achterstand bij de behandeling van onze dossiers.



Ik heb uw mail gelezen. Wij nemen akte van deze feiten.



Zoals U waarschijnlijk wel weet, zijn wij enkel bevoegd om minnelijk naar oplossingen te zoeken bij specifieke geschillen tussen een consument en een handelaar die zich in verschillende lidstaten van de EU bevinden. Gezien het hier om een algemene aanklacht gaat, zullen wij voorlopig niets ondernemen. Indien er echter meerdere gelijkaardige problemen gemeld worden, zullen wij niet nalaten eBay daarover aan te spreken.



Indien U meent opgelicht te zijn via het internet, kan U steeds een klacht indienen via www.ecops.be.



In de hoop U te hebben geholpen,

Met vriendelijke groeten,




Ellen Lefevre
Legal Adviser


U kan mailen op het e-mail adres: info@eccbelgie.be

Het wordt hoog tijd dat eBay op zijn verantwoordelijkheden gewezen wordt en ophoudt bepaalde mensen het hand boven het hoofd te houden. Daarnaast vind ik het onfair dat gebruikersnamen van oplichters hier gecensureerd worden. Het is duidelijk wie hier beschermd wordt.
Bericht 1 van 25
laatste antwoord
24 ANTWOORDEN 24

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

joaquin-antique
Community-lid



Dit IS spammen.... :^O

Advies: RTFM






Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 21 van 25
laatste antwoord

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

aakdeck
Community-lid
wat is spammen?

:^O *
s.o.s
leuk als alles volgens de reglementeringen gebeurt 🙂
*
s.o.s
leuk als alles volgens de reglementeringen gebeurt 🙂
Bericht 22 van 25
laatste antwoord

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

cave_canis
Community-lid
:_| Photobucket
Bericht 23 van 25
laatste antwoord

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

bosuil-oost
Community-lid
Ik heb 3 objecten bij een Franse verkoper gekocht.
na 3 maanden heb ik steeds nog niets ontvangen.
na meerdere navragen word ik altijd afgewimpeld met allerlei foefjes zoals camion in panne en volgende week enz. enz. Ik heb al op allerlei manieren gepoogd klacht in te dienen by ebay maar tevergeefs, het is zo ingewikkeld dat het altijd op het zelfde neerkomt nl "tracht overeen te komen met de verkoper".
Ik ben dat nu kots beu en zal een klacht indienen bij het gerecht
Bericht 24 van 25
laatste antwoord

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

bosuil-oost
Community-lid
Zie mijn bericht
Bericht 25 van 25
laatste antwoord