annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

Enkele weken geleden meldde ik bij het ECC dat eBay er weinig aan doet om zijn kopers te beschermen tegen de terreur van hun grote verkopers, die hier naar willekeur kunnen handelen en zonder sanctie de regels van het beleid kunnen overtreden.
Een bepaalde Duitse verkoper maakt er een sport van om mensen die hij opgelicht heeft als niet betalende bieder te melden, ten onrechte, als ze hem negatieve feedback geven. Hij gaat zelfs zover dat hij mensen openlijk van misdrijven beschuldigd en met processen dreigt in de feedback.
Deze verkoper kan die zomaar doen, met medeweten van eBay. Persoonlijk vind ik dat er over en dat de kopersbescherming op deze site te wensen over laat. Wie geen paypal heeft, kan perfect opgelicht worden en eBay kan doen alsof zijn neus bloedt.

Dit is het antwoord op de mail die ik stuurde, met andere woorden: we moeten allemaal mails beginnen sturen:


Geachte mevrouw XXX,



Onze excuses voor deze late reactie. Wij hebben een achterstand bij de behandeling van onze dossiers.



Ik heb uw mail gelezen. Wij nemen akte van deze feiten.



Zoals U waarschijnlijk wel weet, zijn wij enkel bevoegd om minnelijk naar oplossingen te zoeken bij specifieke geschillen tussen een consument en een handelaar die zich in verschillende lidstaten van de EU bevinden. Gezien het hier om een algemene aanklacht gaat, zullen wij voorlopig niets ondernemen. Indien er echter meerdere gelijkaardige problemen gemeld worden, zullen wij niet nalaten eBay daarover aan te spreken.



Indien U meent opgelicht te zijn via het internet, kan U steeds een klacht indienen via www.ecops.be.



In de hoop U te hebben geholpen,

Met vriendelijke groeten,




Ellen Lefevre
Legal Adviser


U kan mailen op het e-mail adres: info@eccbelgie.be

Het wordt hoog tijd dat eBay op zijn verantwoordelijkheden gewezen wordt en ophoudt bepaalde mensen het hand boven het hoofd te houden. Daarnaast vind ik het onfair dat gebruikersnamen van oplichters hier gecensureerd worden. Het is duidelijk wie hier beschermd wordt.
Bericht 1 van 25
laatste antwoord
24 ANTWOORDEN 24

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

cave_canis
Community-lid
Indien U meent opgelicht te zijn via het internet, kan U steeds een klacht indienen via www.ecops.be.
Bericht 2 van 25
laatste antwoord

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

Er zijn reeds verschillende klachten lopende tegen deze verkoper. eBay is er van op de hoogte en doet niets. Ze werken met andere woorden gewoon mee in de oplichting, omdat deze gebruiker zijn account schrappen hen in de zak snijdt. Dat ze hun eigen regels verraden voor een plusminus 5000 euro in de maand, zegt genoeg over de (financiële) gezondheidstoestand van eBay Europa.
Daarom denk ik dat ze er beter mee stoppen. De meeste verkopers waar ik hier goede zaken mee deed, hebben een eigen website en eBay is dus zeker geen noodzaak meer in de internethandel. Er zijn tegenwoordig al genoeg particuliere zoektjessites, dat eBay overbodig geworden is voor particuliere verkopers. Ik raad iedereen af om nog op eBay te verkopen, vermits Yezzz, Kapaza en 2dehands voordeliger zijn. Die zijn ook niet correct, er zitten ook oplichters en wanbetalers op, maar ze kosten je niets.
Bericht 3 van 25
laatste antwoord

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

@keltia_77;

Ik kan je enkel maar gelijk geven.. ik verkoop voorlopig niks meer op Ebay, voor een particulier wordt het op termijn te duur, als je hier 10 keer een zelfde object moet aanbieden van pakweg 10 à 15€ voordat het verkocht is, heb je al zoveel aan Ebay betaald om het hier te mogen aanbieden!
Veder heb ik hier diverse verkopers leren kennen die idd een eigen website hebben en waar ik ook via hun site aankopen doe, los van Ebay.
Bericht 4 van 25
laatste antwoord

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

Ik vind het dooderg eigenlijk dat eBay zichzelf aan het verraden is en puur uit winstbejag zichzelf aan het ondergraven is. Daarnaast is doet het de hele internethandel geen goed dat bepaalde veelknoeiers een hand boven het hoofd gehouden worden. Het zal eBay zelf ook geen deugd doen. Ze maken hun imago kapot en dat is erg jammer. Als ze wat consequenter zouden zijn en iets aan de te hoge plaatsingskosten zouden doen, geloof ik dat deze site een waar handelsparadijs zou kunnen zijn. Het wanbeheer en de selectiviteit waar ze mee bezig zijn, gaat me te ver.
Indien een normale, particuliere verkoper een negatieve feedback ontvangt van een koper die zijn waren niet ontvangt en als wraak meteen deze koper onterecht als niet betalende bieder aangeeft, het geschil meteen sluitend na deze zijn reactie, dan denk ik niet dat hij het lang zal doen en terecht.
Van één bepaalde Duitse veelverkoper weet ik al dat hij met medeweten van eBay deze praktijken blijft toepassen, zonder sanctie. Dat gaat er bij mij niet meer in. Ze maken alleen de onterechte waarschuwingen voor niet betalende bieder ongedaan.
Ook heeft deze verkoper al verschillende claims bij Paypal verloren. Dit werkt samen met eBay en nog steeds geen vuiltje aan de lucht.
Bericht 5 van 25
laatste antwoord

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

hoe meer geld, hoe meer macht???
Bericht 6 van 25
laatste antwoord

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

cave_canis
Community-lid
hoe meer geld, hoe meer macht???

Ken de betroffene z'n bankrekening niet en zie z'n sok onder z'n matras met geld niet.

Geld hebben betekent niet 'altijd' macht hebben hoor.
Het woord rebel bestaat ook en hoe meer ik hier lees hoe vaker ik rebellie ontwaar.
Waarom blijven jullie dan nog hardnekkig handelen op deze site, eerlijk?
Bericht 7 van 25
laatste antwoord

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

Hardnekkig handelen? Dat doen de knoeiers die ik hier aanhaalde. Mijn aanbiedingen zijn al lang naar andere sites verhuisd en ik kijk hier enkel nog rond om interessante kopers te vinden, die eventueel nog een website hebben. De laatste tijd koop ik dus al meer buiten eBay, dankzij eBay. 😉
Bericht 8 van 25
laatste antwoord

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

cave_canis
Community-lid
De laatste tijd koop ik dus al meer buiten eBay, dankzij eBay.

Om later terug te verkopen op eBay?
Bericht 9 van 25
laatste antwoord

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

strof25
Community-lid
het heele ebay systeem is in mijn ogen gedoemt om tenonder tegaan zeker nu dat ze het feedback systeem in het voordeel van de kopers willen zettenX-(
Bericht 10 van 25
laatste antwoord