annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

OPGELICHT

monpetit3
Community-lid
Hallo,

Ik zou graag even raad krijgen en hoop dat ik mijn tekst bij het juiste onderwerp heb gepost. Ik ben verzamelaar van munten en heb op 11 februari een munt gekocht van een verkoper uit Frankrijk voor de prijs van 285 Euro. Ik heb de munt betaald maar nooit gezien.

Toen ik de verkoopadvertentie zag heb ik de verkoper een mail gestuurd met de vraag voor info over de munt. Binnen het half uur had ik al antwoord. Het was een "Nu kopen" object en heb dan ook direkt na zijn antwoord de munt gekocht. Ik heb direct betaald en na de betaling heb ik de verkoper een mail gestuurd met de vraag of hij me wou laten weten wanneer het geld op zijn rekening gekomen is en een mail te sturen op de dag van verzending. Hierop kreeg ik geen antwoord. Ik dacht dat dit misschien aan de persoon lag want ik rook geen onraad want zijn feedbackscore was 99%. Een week later stuurde ik de verkoper wederom een mail met de vraag of hij het geld al ontvangen had. Weer geen antwoord. Enkele dagen erna zag ik dat bij de verkoper de negatieve feedback begon binnen te komen, dit van kopers uit verschillende landen. Hij bleek aan 18 mensen munten verkocht te hebben en niemand had zijn munt gezien.
Ik heb dan klacht neergelegd bij Ebay en de politie. Bij deze laatste kreeg ik te horen dat het gemakkelijk een half jaar kan duren en ik kreeg het gevoel dat de zaak niet ernstig werd genomen. Ik heb dan zelf een klein onderzoek verricht. Mijn onderzoek heeft nu al tal van info opgeleverd, zelfs het telefoonnummer van de oplichter. Als ik hem zelf bel zegt hij dat hij van niks weet. Mijn info ligt ook bij de politie maar doen daar blijkbaar niks mee. Wat kan ik verder nog doen ?
De pers misschien ?

groeten
Bericht 1 van 47
laatste antwoord
46 ANTWOORDEN 46

OPGELICHT

cave_canis
Community-lid
De pers kan dit enkel publiceren, dat is al.
Opende je een geschil?
Hoe heb je betaald?
Klopt het telefoonnummer met de gegevens?

Oplichters misbruiken vaak gegevens vanuit een telefoongids.
Meestal handelen ze hun zaakjes af vanuit een Internet-café of op een Hotspot.
De persoon die jij belde kan idd. de eigenaar van het telefoonnummer zijn en er toch niks van afweten.
Vroeg je de contactgegevens op? Photobucket
Bericht 2 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

Je klacht wordt bij de politie wel serieus genomen hoor, maar het probleem is dat de verkoper in het buitenland woont.
Aangezien hij wereldwijd mensen oplicht, is het voor de politiediensten heel moeilijk alle klachten te bundelen.

Als je de woonplaats kent van de verkoper, kan je beter proberen om daar rechtstreeks klacht neer te leggen, ik veronderstel dat je op het internet de plaatselijke poltie daar wel kan vinden.

ik wil je geen valse hoop geven, maar ik vrees dat je eender hoe je geld kwijt bent.
Bericht 3 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

wow zie die zijn feedback eens 😮

http://feedback.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&ftab=FeedbackAsSeller&userid=televitrina&iid=-1&de=off&items=25&interval=0&page=1


en blijkbaar is hij nog steeds niet geschorst ?:|

in dergelijke gevallen zou ebay toch wat sneller mogen ingrijpen hoor.
Bericht 4 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

Tja, dat brengt geen oplossing, dan komt die morgen terug met een nieuw account en gaat gewoon verder met zijn bedrieglijke praktijken.
Bericht 5 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

Het lijkt me aangewezen om zo snel mogelijk de Kopersbescherming van eBay eens te testen, zodat je tenminste nog een deel van je centen recupereert.
Hou je ons op de hoogte ?


Nee, nee, en nog eens nee!!! NEE, zeg ik !!!



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 6 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

monpetit3
Community-lid
Hallo,

Bedankt voor jullie reakties.

Ik heb de kopersbescherming bij Ebay aangevraagd. Doordat ik betaald heb via overschrijving zou dit 100 Euro zijn die ik kan krijgen, dus een verlies van 185 Euro.

Jullie hebben kunnen zien dat ik mijn koop gedaan heb van een persoon met de username Televitrina. Toen ikzelf mijn onderzoek starte kwam ik vrijwel veel dingen te weten waar er een deel van kloppen. Ik moest mijn betaling doen aan ene Christian Sautiere in Parijs. Als adres had hij het adres van zijn bank opgegeven. Dat adres was "10 rue Desnouettes". Buiten die info had ik in eerste instantie niks. Ik zocht op het net naar dat adres en vond het nogal snel. Ik heb toen naar daar getelefoneerd en het bleek totaal geen bank te zijn maar een krant. De dame aan de telefoon zei ook dat er in gans die straat geen bank was maar wel een postkantoor op het nummer 72. Aan de BIC nummer kon ik zien dat ik mijn betaling aan een postbank had gedaan. De mogelijkheid zit erin dat hij dus gewoon express een verkeerd huisnummer had ingegeven.

Verder gekeken op Ebay vond ik een beetje info van de verkoper die hij had ingegeven. Het adres was "10 rue Aristid Briand" in "Issey les Moulineux". Opzoeking naar een telefoonnummer op dat adres leverde niks op.

Dan maar de contactgegevens op Evay aangevraagd. Meer info kwam ik daar niet te weten. Er stond enkel een telefoonnummer bij maar dat bleek niet te werken.

Dan maar verder op onderzoek. Als ik de verkoper wou mailen moest ik een mail sturen naar contact@borgespromoradio.com Hieraan kon ik direkt zien dat het geen mailaccount was zoals Hotmail maar dat het mogelijks om een zaak ging. Gewoon op Google eens Borgespromoradio ingetikt en ik kwam op een site terecht dus het ging wel degelijk om een bedrijf op naam van Antonio Borges. Ik ging er op dat moment vanuit dat het natuurlijk een medewerker kon zijn. Feit is dat de persoon opereerde vanop Borgespromoradio want van daar kwamen de mails.

Ik merkte op dat de verkoper al lid is op Ebay sinds 2004. Op het moment dat ik mijn bod deed was zijn feedbackscore 99%. Ik zag dat de verkoper ook al dingen had gekocht van andere mensen en heb er toen een paar van gemaild en hen gevraagd waar ze hun objecten naartoe moesten sturen. Zij gaven hetzelfde e-mailadres op en hun spullen moesten ze sturen naar Antonio Borges - 11 rue de Cadix in Parijs. Weer dook dus de naam Antonio Borges op.

Terug een kijkje genomen op de site van Borges en daar zal je een link zien naar een site van ene Lecoeuvre. Daar vond ik een telefoonnumer en heb dan naar deze Lecoeuvre getelefoneerd en gewoon gevraagd naar het nummer van Borges. Lecoeuvre heeft me dit nummer doorgemaild.

Toen ik naar dat nummer belde zei de man aan de telefoon dat hij een vriend is van Antonio Borges en dat deze in Spanje zat maar als Borges terug is hij zeker het de munt of het geld terug zou storten. Achteraf bleek dit een uitvlucht te zijn want de persoon neemt nog steeds op en komt steeds met een ander verhaal.

Lecoeuvre gaf me het nummer van Borges zonder dat hij wist waarom. Ik heb Lecoeuvre niet verteld dat het om een zaak van Ebay ging dus dat nummer klopt. Ook de mensen waar Televitrina spullen van kocht moesten deze sturen naar Antonio Borges. Als je deze zijn nummer belt om 1 uur s'nachts neemt nog dezelfde persoon op. Ik weet het natuurlijk niet met zekerheid maar volgens mij neemt Borges zelf op.

Ik hou jullie op de hoogte.

groeten
Bericht 7 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

e-user2
Community-lid
Heb je er aan gedacht van een klacht neer te leggen in Frankrijk? Met die overschrijving op een franse bankrekening kan er gemakkelijk vastgesteld worden wie het geld ontving.

Van de Belgische politie mag je 0% actie verwachten. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 8 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

In elk geval "chapeau" voor het zoekwerk dat je al gedaan hebt.
't Ware te hopen dat je succes boekt !


Nee, nee, en nog eens nee!!! NEE, zeg ik !!!



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 9 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

monpetit3
Community-lid
Wat ik eigenlijk ook een beetje een lachertje vind is de kopersbescherming van Ebay. Ik ga nu niet op Ebay beginnen kappen doordat ik opgelicht ben want ik ben al jaren lid en heb nog geen klachten gehad. Nu ik opgelicht ben ben ik op bepaalde dingen beginnen letten. Ik zie no zo de reclame op televisie voor me van Ebay. Als je die reclame zag wou je gewoon gaan shoppen via Ebay. Ik heb Ebay telefonisch gecontacteerd om de oplichting te melden en de dame aan de telefoon zei me leuk dat ik met Paypal moest betalen, dan ben ik beter verzekerd. Ten eerste heb ik voor Paypal een credit-card nodig. Ik gebruik die nooit en zie er dus ook het nut niet van in om deze speciaal voor Ebay aan te schaffen. Ten tweede, als ik al Paypal had was ik evengoed in het zak gezet want de verkoper bood deze optie niet aan. Ik kan best begrijpen dat als je een cheque of cash geld naar een verkoper stuurt dit op eigen risico is maar waar legt men het verschil tussen betalen met Paypal en een overschrijving ? Met een overschrijving kan ik ook bewijzen dat ik betaald heb en waarom zijn mensen die betalen met een overschrijving (waarschijnlijk de meeste) maar tot 100 Euro verzekerd en Paypal betalers tot 1000 Euro ? Denk dat dit voor discussie, Test aankoop, de pers, enz vatbaar is. Als slogan kan men beter al nemen "Kopen op Ebay ? Toch niet zo veilig".
Bericht 10 van 47
laatste antwoord