annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper dreigt met fysiek geweld

Een tijdje geleden kocht ik wat ik voor een lederen jas aanzag en het volgens de beschrijving ook zou moeten geweest zijn.
Toen de jas aankwam, merkte ik (die wel veel van leer afweet), al meteen dat die jas veel te licht was voor echt leer te kunnen zijn.
Ik heb er toen iemand bijgehaald die er meer van kende en de jas was inderdaad immitatie. Een realistische, maar toch een immitatielederen exemplaar dus, terwijl ik voor echt leer betaald had.
De verkoper gaf geen commentaar, dus ik opende een geschil, waarin ik gewoon voor een dommerik uitgescholden werd.
Omdat de verkoper duidelijk niet meewou, heb ik er een claim van gemaakt. In oorsprong zou ik tevreden geweest zijn, met een gedeeltelijke terugbetaling, omdat ik zoiets had van: dan heb ik die jas toch niet teveel betaald, voor wat het was.
Ik zond de jas dus aangetekend op mijn kosten terug, omdat ik de portkosten uiteindelijk verliezen, minder erg vond, dan het totale bedrag.
Het pakket moest naar Engeland en was een week later al terug op mijn adres, gezien de verkoper beweerde verhuisd te zijn.
Nu contacteerde ik Paypal hierover, faxte mijn verzendbewijs door, want ik verstuurde naar het afzendadres van de verkoper, dat ook in de aanbieding stond.
Ik kreeg dus mijn geld terug en de verkoper biedt hier op eBay nog altijd zijn artikelen met 2 accounts aan, met hetzelfde postadres, dat niet meer moet kloppen.
Plots tekent die verkoper, die ik in mijn ogen een negatieve feedback gelaten heb, beroep aan tegen die claim en krijg ik dreigmails. Ik moet de jas tegen vrijdag naar een ander adres verzonden hebben en een tracking nummer geven, of de verkoper komt aan mijn deur en het zal mijn beste dag niet zijn.
Ik heb Paypal hier ook van op de hoogte gebracht, maar volgens hen is er niets aan de hand en mag ik de verkoper negeren, mag ik de jas en het geld houden.
Alleen voel ik me niet echt veilig, want in het verleden heb ik eens zaken gedaan met iemand, die ook vanuit Frankrijk met veel tumult voor mijn deur opdaagde, nadat hij zijn gelijk niet gehaald had in een claim.

Wat kan ik het best doen? De politie waarschuwen, want ik vrees nu ook voor de veiligheid van mijn huisgenoten, gezien de agressieve toon van de verkoper, die ook al andere kopers met het mes op de keel negatieve feedbacks heeft doen intrekken.
Ik heb eBay wel op de hoogte gebracht, maar tot nu toe is er nog niets gebeurd.

Ondertussen zend de verkoper ook spoof en phising mails, die van Paypal afkomstig moeten zijn, maar die duidelijk 1 van zijn e-mailadressen als afzender heeft en die door mijn spamfilter als onveilig worden aanzien.

-- Bewerkt door keltia_77 om 23 Nov 2010 21:03 CET
Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

Verkoper dreigt met fysiek geweld

Heel veel zorgen zou ik me niet maken, denk je echt dat die verkoper helemaal uit Engeland zal komen ?


Toch maar voorzichtig zijn als er onverwacht bezoek komt, ook je huisgenoten waarschuwen, en niet zomaar de deur opendoen als er gebeld wordt !


En als die man plots toch aan je deur staat, niet opendoen, niet binnenlaten en onmiddellijk de politie bellen.

-- Bewerkt door mikmak147 om 24 Nov 2010 12:12 CET


m.
Bericht 2 van 11
laatste antwoord

Verkoper dreigt met fysiek geweld

Echt bang ben ik niet meteen, maar ik wil het wel aankaarten dat sommige gebruikers wel erg ver gaan.

Ja, jammer dat hij meer dan 100 pond mislopen is, maar als hij eerlijk had gespeeld en redelijk was geweest, dan was deze transactie voor beiden goed verlopen.

Ik heb mijn huisgenoten op de hoogte gebracht en als er iemand voor onze deur staat, die we niet verwachten, dan zal de politie erbij gehaald worden.

Als meneer graag nog meer kwijt is aan verplaatsingskosten en eventuele gerechtskosten, dan is het maar zo. Moest hij toch zo dom zijn om inderdaad fysieke schade te willen aanbrengen, weet ik ook wat de boetes voor verboden wapendracht in mijn stad zijn, dus ik hoop echt dat hij zijn gezond verstand gebruikt.

Ik ga in elk geval alle mails die ik nog van hem krijg, bijhouden, blijf eBay en Paypal op de hoogte houden en heb zijn spoof mail al bij die laatste gemeld.

Verder heb ik hem vriendelijk gevraagd me met rust te laten en als het te ver gaat, gaan er enkele prints naar de locale politie.

Destijds dachten we ook dat een misnoegde koper uit Frankrijk echt geen rit tot in België zou wagen omdat hij beweerde dat we hem een ander object verstuurd hadden dan dat hij gekocht had.

Meneer weigerde wel foto's te sturen van het "foute" object, wou het wel eerst ontvangen, voor hij betaalde en ga zo verder.

Na veel vijven en zessen, stond meneer dus wel aan onze deur met veel tamtam, vanuit Frankrijk, om zijn geld terug te eisen, nadat hij ons ook eerst bedreigd had.

Tot zover geweten, is zijn eBay account ondertussen geschrapt en is meneer dus nog een pak benzinekosten armer door zijn dom gedoe. We hebben hem niet binnen gelaten, maar onze voordeur droeg er wel de sporen van.

Door dit soort activiteiten ken ik nog weinig mensen, die regelmatig op eBay kopen en ik ken veel mensen, die deze site mijden, omdat de reputatie ervan zo niet echt gunstig wordt.

Hier de inhoud van de berichten die ik van de verkoper krijg:

"in my original message i explained that we have relocated and you can confirm the new address with paypal. as they are aware of this. i am not going to quivle with you over the coat being leather or not as it is. we have been in leather business for over 40 years and you are the first to say this. regardless to your award winning expert. at the end of the day you have been refunded and i want my coat back. now tell me when you are sending because  i am getting well pissed now. i have been to antwerpen and breukelen many times, and dont wish to have to go this way, which trust me i will and if this is the case i will be claiming all my costs at your doorstep. you leave negative feedback when you aint got a clue about leather neither does your stupid expert.  you have my new address, and once you have sent it send me the cost and i will credit your paypal account. i give you till this friday to provide me a tracking number."

Ik kan dus bevestigen via een betrouwbare bron dat de jas vals is, heb de Paypal claim in mijn voordeel gekregen, zijn bezwaar ertegen is verworpen en ik maakte hem daar op attent en vroeg hem op te houden met dreigen.

Dit vond ik vandaag in mijn mailbox:

"by the way, i didnt threaten you, but infact you the fraudulent who wishes to keep the coat and the money. and this i wont let happen trust me i hate crooks like you. so it will be a pleasure to be at your doorstep and we will see what the police have to make of you. i tell you what rther than going round in circles, how about you send it to the original address and i will tell the new shopkeeper to take it in. your choice ?"

Verdacht! Waarom kon die nieuwe eigenaar van de winkel het de eerste keer niet meteen aannemen?

Volgens mij is meneer niet verhuisd, want hij biedt nog altijd aan op zijn "oude" adres, maar dacht hij door een spelletje te spelen met Paypal, zijn plicht om de goederen terug in ontvangst te nemen te ontlopen.

Volgens de regels van Paypal was hij verplicht het artikel, dat ik aangetekend terug gestuurd had, weer in ontvangst te nemen en kreeg ik er mijn geld voor terug.

Dan verliezen we inderdaad allebei verzendkosten, maar dat leek me fair. Hij heeft gedaan of hij verhuisd is, in de hoop en het geld en de jas terug te krijgen.

Als meneer zijn jas alsnog aan mijn deur wil komen ophalen, zal ik hem niet tegenhouden, maar volgens Paypal ben ik niet verplicht hem nogmaals op te sturen of af te geven en ik denk ook niet dat ik meneer zijn reiskosten zal vergoeden, want die wil hij ook op mij verhalen. Ik ben trouwens ook niet verplicht de deur voor meneer te openen.

Mij klinkt het meer en meer, alsof meneer gewoon een gratis reis naar België bovenop zijn jas en zijn geld erbij wil.

-- Bewerkt door keltia_77 om 24 Nov 2010 17:53 CET
Bericht 3 van 11
laatste antwoord

Verkoper dreigt met fysiek geweld

e-user2
Community-lid
In jouw geval zou ik die verkoper een scan doorsturen van het pakker zoals je dat weer uit Engeland kreeg (waar duidelijk zijn adres + datumstempel + bericht van niet aflevering wegens ander adres opstaat).

Ik zou die verkoper met die scan een bericht meesturen dat je wel degelijk de jas terugstuurde, zoals die scan dat bewijst.

Als je verkoper die jas alsnog wil teruggestuurd krijgen dat hij dan de kosten van die extra verzending dient aan jou over te maken, omdat het niet jouw fout is dat het pakket terugkwam daar je verkoper je naliet een juist adres voor terugzending te geven.

(Voorzie wel een verzendingskost waar je een tracking bij krijgt als bewijs van je zending).
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 4 van 11
laatste antwoord

Verkoper dreigt met fysiek geweld

Volgens Paypal ben ik tot niets meer verplicht en ik heb het afzendbewijs al naar hen doorgestuurd destijds.

Toen heb ik de verkoper ook om de nodige info gevraagd VOOR ik de jas aangetekend en op eigen kosten terugstuurde.

Ik kreeg toen compleet geen antwoord meer van meneer en hij is pas nadat de claim in zijn nadeel is uitgesproken in actie getreden met dit soort fraaie mails.

Voor mij is de zaak dus afgehandeld. Ik heb de verkoper alle bewijzen doorgestuurd en hij verkoopt nog steeds op dat "oude adres", dat hij al meer dan een maand geleden had kunnen wijzigen.

Zelfs zijn nieuw aangeboden veilingen zijn op zijn oude adres, dus ik ga er van uit dat hij gewoon in zijn gat gebeten is, omdat hij zijn geld kwijt is en zijn artikel ook.

Jammer voor hem, maar als hij de jas gewoon terug aangenomen had, dan was hij enkel zijn verzendkosten kwijt. Dan had hij maar echt leer moeten verkopen en geen fleece met een plastiek laag, die er uit ziet als leer.

Het moet me echt van het hart, maar toen de jas aankwam, was er een deel van de naad van de binnenvoering los. Ik ging ermee naar een naaister met een goede materialenkennis om die naad terug te laten maken, zonder de verkoper in te lichten, omdat ik dit niet als een defect zag.

Alleen wees die naaister me er op, dat de jas geen echt leer was. Terwijl ik erbij stond om de jas in te leveren voor herstelling, liet ze me gewoon de binnenkant zien.

Als die naad niet los was, zou ik die jas ook voor echt leer kunnen aanzien hebben, maar toen zag ik ook dat het gewoon fleece was.

Volgens mij is het zo dat veel mensen een positieve geven, omdat het op leer lijkt en zo bewerkt is, dat het ook naar leer ruikt. Tegenwoordig bestaan er spuitbussen om dingen naar leer te kunnen doen ruiken.

Als kopers doorkrijgen dat ze bedrogen zijn, is het meestal te laat om nog te reageren.

Ik twijfelde al door het gewicht dan de jas, want echt leer is nogal zwaar, maar deze jas weegt zo goed als niets, zeker gezien de lengte.

Daarom heb ik de verkoper mijn volledige uitleg gedaan. Ik heb de naad van de jas niet laten maken, maar als hij hem komt ophalen, ben ik wel van plan om het aan de politie te laten zien.

Die naaister heeft me er trouwens op attent gemaakt, dat het tegenwoordig voor een leek echt moeilijk is om op het zicht echt leer van immitatie te onderscheiden en dikwijls kan je het echt alleen maar zien, als je de achterkant van het leer kan zien.

Er is dus veel oplichting met lederwaren, zeker hier op eBay. Het is een echte plaag en daarom ben ik niet zo geneigd meer om nog leer op deze site te kopen.

Volgens mij weet die verkoper wel maar al te goed wat hij verkocht heeft en wil hij die jas zeker terug, want het is bewijs tegen hem. Ik ga hem dus zeker bijhouden, samen met vervalste bericht van Paypal dat hij me gestuurd heeft.

Ik zal deze dingen netjes aan de politie overhandingen, moest hij toch voor mijn deur staan en hen laten oordelen wie er in fout is.

Als meneer recht in zijn schoenen stond, denk ik dat hij wel iets diplomatisch was dan scheldwoorden te gaan gebruiken.

Blijkbaar heeft meneer het nogal druk met "lastige" klanten aan te manen. Eén persoon heeft zo zijn negatieve feedback ingetrokken, maar het heeft hem niet van een volgende gespaard, omdat hij door al die moeite, blijkbaar niet zo een snelle verzender is.

Ik had hem trouwens ook moeten aanmanen om de jas verzonden te krijgen en zijn feedback begint boekdelen te spreken.

Bericht 5 van 11
laatste antwoord

Verkoper dreigt met fysiek geweld

marinela-60
Community-lid

Hallo
Ja dat is niet mis!

Ik heb ook eens iets verkocht aan een Duitser op ebay.
een
beeldje  etnografie.
Enkele dagen later krijg ik een mail, het zou vals zijn en hij wilde zijn geld terug.
Ik heb geen teruggave dus je kunt denken toen ik hem dat meedeelde.
dagenlang ben ik bestookt geweest met dreigmails.
resultaat negatieve feedback over de gannse lijn , en direct gezakt van 100 naar 98%
Het toeval wil, dat ik één jaar later op ebay England surf.
Wat ziet mijn oog!!! , Het beeldje aangeboden door die Duitser als zijnde een prachtbeeld oude collectie enz.
Ik heb toen een kennis van mij een vraag laten stellen , dat hij dit beeldje al eens eerder had gezien op ebay.
En nu komt het : en dat de verkoper  destijds het beeldje voor vals verklaarde en die persoon maar liefst 3 x negatief had gegeven en wat daarop zijn antwoord was..
Het antwoord was.
Hij is geloof ik gevlucht, direct de aanbieding gestopt en zijn ganse winkel ook gestopt .
Ik heb toch ook in mijn vuisje moeten lachen en de wraak was zeer zoet.
Ik sta nu terug op 100 maar was er indetijd ook niet goed van.
En schelden dat die vent kon.
Allé courage zou ik zeggen , en je vooral niet laten intimideren.
Zeg dat je hem zal ontvangen als hij afkomt, en dat je zeker niet alleen zal zijn , en dat hij zijn SISkaart meebrengt ingeval van !!! hahahaha

Bericht 6 van 11
laatste antwoord

Verkoper dreigt met fysiek geweld

Een kennis van mij is in een gelijkaardige situatie ook een gek gestalkt door een Duitser, die nadat er goederen niet aankwamen, ook door Paypal mocht terugbetalen.

Mijn Engelsman dreigt nu ook om met de politie langs te komen.

Ik antwoord niet meer op meneer zijn mails. Of misschien moet ik hem gewoon het adres en telefoonnummer van mijn lokaal politiekantoor doorgeven, kwestie van hem voor te zijn. Daar mag hij wat mij betreft verder contact mee opnemen.

Een verkoper die gebruik maakt van Paypal en eBay, kent ook de regels en weet dat als hij ermee knoeit, hij zoiets kan voorhebben.

Normale verkopers zijn gedekt voor zulke voorvallen in hun verkoopprijs, omdat ze de risico's van verkoop op afstand berekenen.

Zakelijke verkopers weten dat ze, zeker binnen Europa, verantwoordelijk zijn voor hun verkoop en dat er mogelijke verliezen bij verzending kunnen zijn en dat ze bij verkoop van namaak tegen de lamp kunnen lopen.

Ik ga me dus inderdaad niet laten intimideren door iemand die beweerd 40 jaar te verkopen, maar zich gedraagt als een puberhaantje.

Alleen jammer dat eBay zelf niets doet en ik van hen geen enkele reactie krijg.

Maar ik begrijp het: zij verdienen aan deze verkoper. Hij mag een goede bron van inkomsten zijn, maar of hij een goede reclame is, is een andere vraag.

-- Bewerkt door keltia_77 om 26 Nov 2010 11:00 CET
Bericht 7 van 11
laatste antwoord

Verkoper dreigt met fysiek geweld

martijn@ebay.com
Community-lid

Hi Keltia_77,

Ik heb uw zaak even laten onderzoeken door het bevoegde team, maar zij kunnen helaas niet veel doen als de verkoper buiten eBay om communiceert met u.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 8 van 11
laatste antwoord

Verkoper dreigt met fysiek geweld

Ik begrijp dat er weinig te doen is aan het feit dat hij mijn e-mailadres kent door de transactie en rechtstreeks dat gebruikt en niet jullie mail systeem.

Alleen wens ik er wel melding van te maken, moest er iets uit de hand lopen, dat jullie op de hoogte zijn van meneer zijn manier van handelen en eventueel wel maatregelen zouden kunnen treffen.

Gezien ik duidelijk niet de enige persoon ben die wel eens met zulke voorvallen geconfronteerd wordt, lijkt het me wel handig om eens na te denken wat te doen in geval er eens ooit in de krant wou staan "Persoon X vermoord na eBay-transactie".

Tot nu toe is het tot zover ik weet nog niet voorgevallen, maar gezien we in een steeds gewelddadigere maatschappij lijken te leven, is het misschien wel eens goed hier ook over na te denken.

De kans dat er ooit een gebruiker na aan transactie doldraait en tot onverantwoorde dingen overgaat, is helaas wel reëel en baart me nu toch wel zorgen.

Ik weet dat de verkoper door zijn dreighouding al 1 negatieve feedback verwijderd gekregen heeft, door te gaan intimideren. In die feedback stond ook dat het geen echt leer was, dus ik was niet de enige, maar wel de enige die de feedback niet wou intrekken.

Ondertussen is er nog een negatieve op meneer zijn adres gekomen. Ik hoop dat deze koper ook voet bij stuk houdt.

Bericht 9 van 11
laatste antwoord

Verkoper dreigt met fysiek geweld

martijn@ebay.com
Community-lid

Blijkbaar kan u die emails naar ons sturen: http://pages.benl.ebay.be/help/policies/rfe-unwelcome-email-threats.html

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 10 van 11
laatste antwoord