annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dit is de laatste druppel

Kreeg net de volgende melding toen ik op Ebay een verkocht object opnieuw aanbood:


 


Wijziging in het beleid omtrent het gebruik van JavaScript


De komende weken zullen wij ons beleid rond het gebruik van Javascript verder aanscherpen. Verkopers kunnen niet langer gebruik maken van Unescape/framCharCode en de HTML balie refresh.


Bijgevolg dient u deze scripts uit uw objectbeschrijvingen te verwijderen. Zo niet zullen uw aanbiedingen geblokkeerd worden.


Meer weten over de verandering van het beleid betreffende het gebruik van JavaScript.


Alvast bedankt voor uw begrip,
Het eBay-team


 


Geinvesteerd in een shop en listing template op maat omdat ik me volledig als professionele verkoper zou profileren. Al 2 jaar zonder probleem aan het gebruiken zonder erg. Nu mag dit blijkbaar van de ene dag op de andere niet meer.


 


Maanden en maanden werk om die aanbiedingen in elkaar te steken. Als Ebay nu echt denkt dat ik die allemaal terug opnieuw ga maken, dan kunnen ze echt wel de boom in.


 


Van een fantastisch verkoopsplatform 2 jaar geleden, is dit een site geworden waar enkel nog regeltjes bedacht worden om het de professionele verkoper zo moeilijk mogelijk te maken.


 


Daarnaast het systematisch voortrekken van bepaalde verkopers op alle andere. Heel duidelijk waar Ebay naartoe wil in de categorie games. Daar mag nog één verkoper overschieten en al de rest moet weg. Ik heb er al veel zien vertrekken (ik zal de volgende zijn). De blijvers worden weggepest. En als ze zelf niet weggaan verzint Ebay wel regeltjes om ze weg te pesten. Of in mijn geval neemt mijn verkeer van vandaag op morgen gewoon weg en kan me na een half jaar nog steeds niet zeggen wat er aan de hand is.


 


Dat er hier vuil spel gespeeld wordt is zeer duidelijk!!! Als Ebay denkt dat ze hier ver mee gaan komen, doen ze maar. Boontje komt uiteindelijk om zijn loontje.


 


Bij mij is de emmer ondertussen overgelopen!!!!

Bericht 1 van 102
laatste antwoord
101 ANTWOORDEN 101

Dit is de laatste druppel

drumcorpsbelgium
Community-lid

U hebt een prachtige aantrekkelijke manier om Uw aanbiedingen te plaatsen.


 


Ben zelf geen gamer maar zo met die opmaak zeer professioneel.


 


Ebay wil kost wat kost vermijden dat bvb nieuwe klanten Uw emailadres of website niet te zien krijgen want ze doen er alles aan zodat klanten niet buiten Ebay om kunnen kopen.


 


Wat mij dermate stoort is dat Ebay niet in alle landen hetzelfde is, andere prijzen, andere reglementen, andere mogelijkheden.


 


Respect voor een verkoper als U met meer dan 9000 feedbacks maar blijkbaar houdt Ebay meer rekening met de gigantische zwartmarkt waar duizenden partikuliere veelverkopers hun stuff verkopen dan met een professionele handelaar.  Echt zonde.   (lees niet verkeerd beste mensen, ik heb niets tegen mensen die eens hun eigen privéverzameling verkopen maar wel tegen die velen die effectief kopen om te verkopen)


 


 


 


 


 

Bericht 2 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

En hulp van ebay via hun call center levert alleen wat onnozele praat op,zeker geen antwoord.


Telkens ik de peuterkleding van mijn kleinkinderen verkoop ,is het steeds dezelfde koper die begint te bieden en nooit betaalt.Heb ze onder andere accounts al geblokkeerd,maar dat helpt niet.Ondertussen is dat al 2 jaar zo.


Op mails naar CS komt geen antwoord ,de kosten van mijn tel vanmiddag had ik me kunnen besparen.


Toen er hier nog die moderator was ,werd dat onmiddellijk geregeld ,


Nu wordt me aangeraden  contact met de koper op te nemen,te wachten,een geschil openen,wachten.....en hopen dat ze geen rode bol geeft


 


MAAR VOLGENS HUN EIGEN REGELS IS HET NIET TOEGELATEN OM BIJ EEN VERKOPER TE BIEDEN MET ANDERE ACCOUNTS,ALS DE VERKOPER JE HEEFT GEBLOKKEERD


 


Ik ben ebay ondertussen ook meer dan beu en ik vind het schandalig hoe ze handelen met prof. verkopers.


Ik erger me blauw maar fin. heeft dat geen gevolgen voor mij ,mijn dochter moet de kleding in het vervolg naar een 2de handswinkel brengen..


Spijtig ,ik vond ebay leuk en heb aangename mensen leren kennen ,maar ebay.be is een drama

Bericht 3 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Wel eigen schuld dikke bult. De hoofdreden dat ik mijn eigen website begonnen ben is omdat ik als zakelijke verkoper absoluut niet op Ebay kan vertrouwen.

 

 

 

De enige regels die Ebay nog kan verzinnen is om mij als zakelijke verkoper zo hard mogelijk te***. Tot dik een jaar geleden was Ebay 100% van mijn koop. Momenteel nog 50%. En als het zo verder gaat binnenkort nog 0%

 

 

 

Ik ben gans dat Ebaygebeuren spuugzat....

Bericht 4 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel


Wel eigen schuld dikke bult. De hoofdreden dat ik mijn eigen website begonnen ben is omdat ik als zakelijke verkoper absoluut niet op Ebay kan vertrouwen.


 


De enige regels die Ebay nog kan verzinnen is om mij als zakelijke verkoper zo hard mogelijk te kl*ten. Tot ... geleden was Ebay 100% van mijn koop. Momenteel nog 50%. En als het zo verder gaat binnenkort nog 0%


 


Ik ben gans dat Ebaygebeuren spuugzat....



 


En hier mag spijtiggenoeg ook mijn handtekening onder.




Bericht 5 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

@ supergiftman


 


En wat al helemaal schandalig is. Zelf mogen we niet de minste verwijzing naar onze eigen website plaatsen. 2 keer deed ik 1 van uw objecten open en 2 keer kreeg ik bij addchoices reclame te zien voor een vergelijkbaar juweel op een andere website.


 


Op Ebay.com gaat het nu al zo ver dat er in uw objectpagina objecten getoond worden van concurrerende verkopers.


 


 

Bericht 6 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

allen,


 


ik had tot gisteren een nul DSR score, dus zou top rated blijven, wat blijkt... heb vandaag en -4, en -3 gekregen op verzending, en verzendkosten, maar dit op de maand februari!!! we zijn april!!!


 


evaluatie gebeurt, u raad het al, morgen... dus weg top rated 😞

Bericht 7 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Maak u geen zorgen. Ik ben non-stop top rated seller geweest sinds deze status ingevoerd werd. Tijdens de eindejaarsperiode heb ik een paar lage beoordelingen gekregen. Dit in combinatie met een barslechte verkoop heeft ervoor gezorg dat ik deze status 3 maand kwijt geweest ben.


 


Gedurende deze periode heb ik terug iets beter verkocht. Effe geleden ben ik terug top rated seller geworden. De dag dat dit gebeurd is zakte mijn verkoop terug ineen.


 


Enfin, dat is een heel ander verhaal. Daar spelen andere zaken een rol. Zaken die stinken als een rioolput.

Bericht 8 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Ebay en andere toepassingen zorgen ervoor dat je verplicht bent om elkaar bijna dood te concureren.


 


Ik merk al een tijdje op dat wanneer je op een foto gaat met je pijltje dat er dan een scan genomen wordt en dan gaat ie op zoek naar gelijkaardige produkten.


 


Kopers worden afgeleid naar andere websites en dat begrijp ik nu eens totaal niet terwijl je zelf geen enkele link mag plaatsen naar je eigen website.  Nu wil Ebay liefst een monopoliepositie waar zij alleen de regels bepalen maar ze vergeten dat het wij, de verkopers zijn, die hen grootgemaakt heeft.


 


Als koper de links krijgen naar goedkopere identieke produkten is interessant natuurlijk maar als verkoper wordt het een keiharde strijd.


 


Op die manier zullen er veel afvallen.  Want wat baat het dat je in Vlaanderen een object aanbiedt aan 5 euro met een dure verzondkost terwijl je identiek datzelfde object in bvb de UK kunt kopen die dan ook nog maar de helft van onze verzendkost aanrekend.


 


De strijd is in volle hevigheid, vooral als het om nieuw produkten gaat.   In veronderstel dat sommige rubrieken daar totaal geen last van hebben.


 


Ik heb wel al eens 2 maand babykledij aangeboden aan enorm scherpe prijzen en niets van verkocht, integendeel, ben ik totaal 6 euro kwijt aan plaatsingskosten.


 


Ondertussen zoeken wij tussen onze brocantespullen in de winkel naar voorwerpen waarvan we denken dat ze zeker zullen verkopen.  Dit is o.a. Marklin, Dinky Toys, oude medailles en vintage spullen.   Als de rest blijkt voor ons, in ons artikel het de moeite niet om aan te bieden.


 


't Is een harde strijd.   Ook staat er veel te veel te veel te veel rommel op Ebay waardoor de zichtbaarheid sterk verminderd voor de betere artikelen.


 


Nog een duwtje en wij hebben weer het powerseller statuut wat dan weer een beetje de commissiekosten aan Ebay zal doen zakken.


 


Alleeez, groetjes, Johan

Bericht 9 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

"Als koper de links krijgen naar goedkopere identieke produkten is interessant natuurlijk maar als verkoper wordt het een keiharde strijd."


 


Ik heb daar nog niets van gemerkt : die doorverwijzing naar goedkopere identieke produkten !


 


 


Wel dat er verkooppieken zijn : een periode niks en dan ineens voor dezelfde objekten veel interesse en verkoop.


Daartegenover staat dan weer : nieuwkomers op ebay die niet betalen,zelfs reeds kopers met een goede feedback vanaf 50 komen hun verplichtingen niet na.Er kan zelfs niet een emailtje af of reaktie op geopend geschil.Fraudeurs die zogezegd hun pakje niet aankrijgen heb ik tegenwoordig ook sporadisch.(steeds is het een koper die eerst wat van de prijs afdingt,en het een pakje is dat zonder tracking word verzonden).Daar heb ik een trukje voor afgesproken met postbeambte.Naam + adres op betaalbewijs + foto.


 


Als ge dat laat weten aan die kopers hoor je niets meer van een niet aangekomen pakje er word ook geen geschil opgestart.


 


Wel is er zoals gezegd een periodieke verschuiving van verkoop .Een periode kleinigheden brocante & curiosa en geen muziek ,dan weer muziek maar niets anders enz... 


 


Heeft dit te maken met een strategie van Ebay om iets zichtbaarder te maken  : Ik weet het niet ! Weet alleen dat de verkoop grillig geworden is tegenover vroeger.


 


 

Bericht 10 van 102
laatste antwoord