annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Eindelijk zal het vanaf september gedaan zijn met het overmatig dumpen van aanbiedingen op ebay.be. Vanaf 11 september is er nog slechts een maximum van 75 aanbiedingen die gratis zullen zijn!

met andere woorden: tot oktober zal het duren vooraleer de particuliere dagaanbieders het door hebben dat ze pakken geld gaan betalen, nadien zijn we af van die aanbiedings-"spammers" die nu ook mooi in het rijtje zullen mogen staan in plaats van de site te bevuilen met hun onverkochte spullen 🙂




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 1 van 127
laatste antwoord
126 ANTWOORDEN 126

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Eindelijk! 

Bericht 2 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Ik ben zelf particulier zoveel velen onder jullie wel weten en ik vind het zelf geen slechte zaak, maar... "75 aanbiedingen"... per week, per maand, per jaar? Hoe gaat dat nu precies in zijn werk? Zelf bied ik de laatste tijd niks meer aan op Ebay omdat mijn aanbieding binnen het uur wordt weggedrukt en niet enkel door particulieren, hoewel ik bij sommige aanbieders wel mijn twijfels heb of ze al dan niet zakelijk verkoper zijn!

Maar dat laat ik het midden, het is idd niet erg leuk voor een particulier die nu en dan eens iets aanbied dat die geen schijn van kans maakt om wat dan ook te verkopen, daarom blijf ik ook pleiten voor een splitsing tussen particulieren en zakelijke verkopers, maar dit terzijde, dit is al een mooi begin!

Bericht 3 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

75 aanbiedingen per maand dus.

 

Dat zijn er voor de meeste voldoende, en wie meer wil moet betalen, net zoals iedereen dus. 

Bericht 4 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

 

Eerlijk gezegd snap ik die hoera-stemming niet zo goed.

 

Ik heb momenteel 85 items te koop staan: voornamelijk oud computer-spul en -toebehoren, ook een paar boeken.

 

Waarom? Omdat het kan.

Ik ga eind dit jaar verhuizen en niet alles moet mee.  Ik koop geen spullen op om ze dan te weer te koop te zetten, het is mijn eigen "rommel" waar ik weer vanaf wil.

 

Voornamelijk ben ik actief als koper maar af en toe verkoop ik dus wel eens iets (feedback verhouding 466 - 53)

 

Dezelfde spullen staan ook op andere sites, ik wil er bij voorkeur gewoon vanaf.

 

75 per maand wil zeggen: 15 per week.

Ebay heeft de gewoonte om oude aanbiedingen (> 60 dagen) te verwijderen, dus dat wordt:

* of het totaal aantal beperken tot 15

* of elke week het "aanbod" wisselen

* of aanbiedingen terug ingeven nadat ze door ebay verwijderd zijn

 

Geeneen hiervan is een aantrekkelijke optie...

 

 

Maar het zijn dus de mensen zoals ik die er de schuld van zijn die dat jullie aanbiedingen niet meer gevonden worden, en die dus maar moeten oprotten? Of begrijp ik dat verkeerd?

 

Misschien is het ook zo dat mensen zoals ik - wanneer ze op ebay minder of straks niet meer (?) - kunnen verkopen ebay ook overslaan om spullen te zoeken en aan te kopen, en vooral zoeken op sites waar ze hun eigen spullen wel hebben staan?

 

 

Bericht 5 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Je begrijpt het volgens mij inderdaad verkeerd... eBay zegt niet dat je maar 75 aanbiedingen per maand online mag zeggen, maar dat als je er meer wil je daar voor moet betalen...

Waarom moeten sommigen wel voor aanbieden betalen en anderen niet? Dat is uiteindelijk uit de hand gelopen met verkopers die dagelijks 500 tot 1000 veilingen online zetten met een termijn van 1 of 2 dagen, gratis en voor niets.

 

Ook zij zijn nadelig voor jou! 

 

Als je pakweg 20 cent moet betalen om iets online te zetten denken mensen misschien al eens eerder na over hoe ze het presenteren, of het wel de moeite is etc, en dat is dus enkel maar positief voor ons allemaal! 

 

Als je iets tot in de treure moet verlengen omdat het maar niet verkoopt, en je kan dat gratis denk je ach ja blijven verlengen tot er ooit iemand langs komt. Als het je echter elke 10 dagen 0,20 cent kost zal je misschien eens nadenken bij de volgende verlenging wat er mis is met de aanbieding... is de omschrijving goed genoeg, zijn de foto's duidelijk, is de prijs niet te hoog, etc... Ik zou er zelfs geen probleem mee hebben moest eBay regels instellen voor zakelijke verkopers die producten online hebben staan die bv. niet verkocht geraken in 1 jaar tijd dat je dan verplicht je object herbekijkt.

 

eBay, en de zakelijke verkoper is helemaal niet tegen de particuliere verkoper, integendeel ze versterken elkaar en zijn vaak twee aparte markten die geen concurrentie van elkaar ondervinden, maar daar werd dus langs particuliere kant wel misbruik van gemaakt dat er wél nadeel ondervonden werd voor zowel de zakelijke als de professionele verkoper. 

Bericht 6 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!


@gert_1974 schreef:

 

Maar het zijn dus de mensen zoals ik die er de schuld van zijn die dat jullie aanbiedingen niet meer gevonden worden, en die dus maar moeten oprotten? Of begrijp ik dat verkeerd?

 


Natuurlijk begrijp je dat verkeerd !

 

Maar wat is het alternatief ?

 

Wat stel je voor ?

 

Moet het maximum items per jaar worden gezet, dus 75 x 12 = 900, zodat iemand als jij éénmalig al zijn spullen kwijt kan ?

 

Of moet het totaal aantal items dat tegelijkertijd op ebay staat worden beperkt, ipv in een bepaalde periodeduur, zodat bv een particulier max 50 stuks tegelijkertijd mag aanbieden  ?

 

Of enkel een beperking voor nieuwe spullen ?

 

Maar dan rij je weer tegen de kar van correcte officiële 2dehandsaanbieders ...




Bericht 7 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Begrijp ik nu als enige de nieuwe regels verkeerd?

Er komt helemaal geen beperking op het aantal aanbiedingen voor particuliere, enkel de eerste 75 veilingen zijn gratis per maand, en daarna is het gewoon betalend! 

 

Dus als jij iets online wil zetten nadat je 75 aanbiedingen op zijn gebruikt, dan betaal je gewoon het gewone aanbiedingstarief. Als je iets hebt waarvan je overtuigd bent dat het verkocht zal geraken zal je die enkele centen er wel aan willen geven! 

Bericht 8 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!


@tvserieshop schreef:

Begrijp ik nu als enige de nieuwe regels verkeerd?


 

Neen, hoor ...

 

Met "beperking" wordt wel degelijk betalen / niet betalen bedoeld.




Bericht 9 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

 

>> Als je iets hebt waarvan je overtuigd bent dat het verkocht zal geraken zal je die enkele centen er wel aan willen geven!

 

Ik denk dat dat net het probleem is.

 

Ik ga er van uit dat een zakelijke verkoper vooral artikelen online zal zetten waar hij/zij van weet of verwacht dat ze zullen verkopen.

 

Als ik iets online zet is is dat omdat ik iets heb liggen waar ik vanaf wil. Het is maar de vraag of er iemand geïnteresseerd zal zijn?

Doorgaans staat iets enkele weken of maanden online voor  het verkocht wordt. Dat is eigen aan wat ik te koop zet denk ik.

 

Als ik dan telkens aanbiedingskosten, ebay bijdrage bij verkoop, paypal moet gaan betalen dan kan ik beter de goedkope items al weggooien. Die gaan me uiteindelijk enkel geld kosten.

 

Ik zie er geen voordelen in.

Bericht 10 van 127
laatste antwoord