Het niet meer kunnen geven van negatieve feedback als verkoper dateert maar liefst van 16 mei 2008 !
Wat voor zin heeft het om een jaar en 10 maand later nog steeds deze discussie te voeren?
Sorry hoor, maar wat mij betreft is dit liedje nu wel al lang genoeg afgezaagd!
Welke verkoper kijkt er vooraleer een koper koopt of hij negatieves had? Geen enkele om de simpele reden dat we nooit kunnen weten wie er zal kopen!
Wat voor zin heeft het dan om kopers negatieves te geven? "Den hond zijn ballen" zeggen ze bij ons!
Trouwens... het afschaffen van negatieve feedbacks voor kopers hebben wij als verkopers louter en alleen aan onszelf te danken!
In het verleden werd er steevast negatief gegeven als de koper zich durfde te roeren en een neutrale of negatieve geven!
Daar waren toendertijd ook op ebay.be meer dan voldoende bewijzen van (al wie zin heeft in het forumarchief te zoeken, vindt hieromtrent ongetwijfeld 100-en voorbeelden).
Ik heb er zelf ook al gekregen hoor, negatieves, maar tot op heden heb ik deze steeds op een aanvaardbare manier weer weg gekregen door te blijven communiceren, zij het ofwel met de klant, ofwel met ebay!
Dit heeft me echter nooit weerhouden om steeds feedback te geven als mijn klanten betaald hadden en vooraleer ik zelf een feedback kreeg.
Het enige wat je als verkoper kan doen, is zorgen dat jouw "part of the deal" zo goed mogelijk uitgevoerd wordt: degelijk materiaal aanbieden (en indien anders in koeien van letters vermelden, liefst al in de titel) én een degelijke service bieden: degelijk verpakken, snel verzenden en communiceren! Blijven contact houden met de koper, "no matter what"!
Zaagt hij, dan blijf je rustig en antwoordt je sereen. Zoek steeds naar oplossingen die de klant kunnen "bevredigen".
Echt waar, in plaats van te focussen op de negatieve of neutrale feedback en de daarbij horende lastige klant, fixeer je op wat jij als verkoper kan doen om probs te vermijden!