annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Negatief geven als verkoper

Ik begrijp echt niet waarom EBAY het onmogelijk gemaakt heeft om nog negatief aan een koper te geven.

Je hebt echt van die onmogelijke kopers die het bloed van onder je nagels zouden halen. Reageren niet op mails, betalen niet of laat, lezen de aanbieding niet, bvb je zegt klaar en duidelijk dat het "te repareren" is en dan geven ze een negatieve "dat het kapot is", en nog zovele redenen.

Volgens mij worden kopers OVERBESCHERMD en ik vrees dat de internetcriminaliteit ook hier zal toenemen. Bvb, kopen een duur object met paypal, verklaren dan niet ontvangen te hebben, nemen het geld terug van je paypalrekening en daar sta je dan. Ze geven dan nog een negatieve op de koop toe.

Wat kunnen wij eigenlijk nog doen als verkopers in zo'n geval?

Sommige verkopers verdienen echt een negatieve feedback en nog liefst zouden ze na verschillende overtredingen moeten verboden worden nog op ebay aangesloten te zijn. Misschien via hun computernummer dat ze geblokkeerd worden.


Johan
Bericht 1 van 43
laatste antwoord
42 ANTWOORDEN 42

Negatief geven als verkoper

Sommige verkopers verdienen echt een negatieve feedback

en dat krijgen ze dan toch ook ? ?:|





Bericht 2 van 43
laatste antwoord

Negatief geven als verkoper

ja, bedoel sommige "KOPERS" verdienen een negatieve.


goed opgemerkt ! ,-)
Bericht 3 van 43
laatste antwoord

Negatief geven als verkoper

fastmovie
Community-lid
Wat kunnen wij eigenlijk nog doen als verkopers in zo'n geval?

Niet meer aanbieden !!!

Dit is zowat het enige wat je eraan kan doen. In het verleden is er al vaker opgeroepen tot een boycot van eBay, maar zolang er verkopers aanbieden en eBay hun geld zien zullen ze niet geneigd zijn om dit uiterst onechtvaardige systeem aan te passen.
Het enige wat ons verkopers rest is om hier wat te komen uithuilen en onze frustraties te dumpen.
Bericht 4 van 43
laatste antwoord

Negatief geven als verkoper

Het niet meer kunnen geven van negatieve feedback als verkoper dateert maar liefst van 16 mei 2008 !
Wat voor zin heeft het om een jaar en 10 maand later nog steeds deze discussie te voeren?

Sorry hoor, maar wat mij betreft is dit liedje nu wel al lang genoeg afgezaagd!
Welke verkoper kijkt er vooraleer een koper koopt of hij negatieves had? Geen enkele om de simpele reden dat we nooit kunnen weten wie er zal kopen!
Wat voor zin heeft het dan om kopers negatieves te geven? "Den hond zijn ballen" zeggen ze bij ons!

Trouwens... het afschaffen van negatieve feedbacks voor kopers hebben wij als verkopers louter en alleen aan onszelf te danken!
In het verleden werd er steevast negatief gegeven als de koper zich durfde te roeren en een neutrale of negatieve geven!
Daar waren toendertijd ook op ebay.be meer dan voldoende bewijzen van (al wie zin heeft in het forumarchief te zoeken, vindt hieromtrent ongetwijfeld 100-en voorbeelden).

Ik heb er zelf ook al gekregen hoor, negatieves, maar tot op heden heb ik deze steeds op een aanvaardbare manier weer weg gekregen door te blijven communiceren, zij het ofwel met de klant, ofwel met ebay!
Dit heeft me echter nooit weerhouden om steeds feedback te geven als mijn klanten betaald hadden en vooraleer ik zelf een feedback kreeg.
Het enige wat je als verkoper kan doen, is zorgen dat jouw "part of the deal" zo goed mogelijk uitgevoerd wordt: degelijk materiaal aanbieden (en indien anders in koeien van letters vermelden, liefst al in de titel) én een degelijke service bieden: degelijk verpakken, snel verzenden en communiceren! Blijven contact houden met de koper, "no matter what"!
Zaagt hij, dan blijf je rustig en antwoordt je sereen. Zoek steeds naar oplossingen die de klant kunnen "bevredigen".

Echt waar, in plaats van te focussen op de negatieve of neutrale feedback en de daarbij horende lastige klant, fixeer je op wat jij als verkoper kan doen om probs te vermijden!


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 43
laatste antwoord

Negatief geven als verkoper

Sorry Zijspoor, maar dat is wel heel rooskleurig voorgesteld.

Soms wil de koper niet meer communiceren. Zo had ik koper die CD's kocht. Ik zag ook dat hij aan het bieden was op andere items. Toen hij zijn totaal aanvroeg, zei ik hem, dat hij beter kon wachten tot al mijn veilingen waren afgelopen, zodat ik kon combineren. Hij antwoorde dat hij onmiddellijk de totaal prijs wou weten. Ik stuur die, hij betaald, ik stuur de Cd's. Drie dagen later wint hij de andere, geef hem het totaal, hij betaald, ik verstuur. Ik krijg negatieve omdat ik in twee pakketjes verstuurd heb, terwijl het een had kunnen zijn. Koper reageert niet op mijn mails met voorstel om de verzendkosten van het tweede pakje terug te betalen. Ik heb ebay de mails getoond waarin hij zelf zei dat hij de eerste CD's onmiddellijk wou ontvangen en dat hij zelf aangaf niet te willen wachten op de tweede lading cd's om te combineren. Reactie van ebay: als jij de klant tevreden had willen stellen, had hij wel geen negatief gegeven, het zal wel jou schuld zijn.

Dus nee, niet elke negatieve is verantwoord en nee, door communicatie kan je niet alle negatieve verwijderen.

Anderzijds, wanneer iemand biedt op mijn objecten en ik zie staan dat hij een negatieve heeft gekregen wegens niet betaling, dan annuleer ik zijn bod en blokkeer ik hem. Die mogelijkheid heb ik dus nu niet meer.

En het is niet zo dat er geen middenweg zou bestaan. Wanneer zowel koper als verkoper pas de gegeven feedback zouden zien als ze zelf ook feedback hebben gegeven, dan vermijd je dat een van de twee wraakfeedback gaat geven, aangezien ze niet weten wat de andere gegeven heeft. Duidelijk, simpel en eerlijk systeem. In het huidige systeem is het zo alsof een koper enkel maar goed kan doen.

Trouwens, hoe lang dit ook al loopt doet weinig ter zake. Of zou jij ook zeggen tegen rebellen die leven onder een dictator: het is nu al zoveel jaren, welke zin heeft het nog je druk te maken, laat het maar doen...?
Bericht 6 van 43
laatste antwoord

Negatief geven als verkoper

Met dit laatste ga je wel kort door de bocht hoor...
Een ebay-feedback die je prestaties evalueert op basis van een subjectieve beleving van je klant (ja, subjectief daar je niet in regeltjes kan vastleggen hoe iemand iets moet aanvoelen) vergelijken met een dictatuur?

Kijk, ik las al meerdere keren het voorstel om de feedback geblindeerd te laten tot beide partijen feedback gaven...
Voor kopers of verkopers met minder eerbare bedoelingen is er dan al direct een 100% betrouwbaar achterpoortje: bedrieg zoveel als je wil, zolang je maar niet vergeet dat je geen feedback mag geven!

En ja, het klopt dat je nooit alle problemen kan vermijden door communicatie maar het zal alleszins al ietsje helpen!
Een voorbeeldje uit eigen ervaring van de laatste week: een fransman wacht al 30 dagen op een zending die hij nog steeds niet ontving ondanks het feit dat het effectief verzonden is.
Na 20 dagen eerste mail waarin hij zijn bezorgdheid uitdrukt, na 30 dagen voel ik al dat zijn tweede mail duidelijk negatiever geladen is en hij twijfelt aan mijn eerlijkheid.

Welnu, ik heb die man maandagavond gecontacteerd en na uitleg hoe en wat (oa ook tarieven post, eigen ervaringen, etc) hebben we nog een uitgebreide babbel gehad over de hobby.
OK, ik weet ook dat dit niet bij iedereen zal helpen maar in de meeste gevallen zorgt dit wel voor een ietsje meer vertrouwensrelatie...

Indien er na verloop van tijd uiteindelijk toch nog een negatieve volgt, dan weet ik bij mezelf tenminste dat ik alles deed om de koper tevreden te stellen...


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 7 van 43
laatste antwoord

Negatief geven als verkoper

fastmovie
Community-lid
Het feedback beleid van eBay vergelijken met een dictatuur is zeker niet misplaatst of kort door de bocht. Daarom ga ik akkoord met de laatste zin van ‘disneybelgium’.
eBay belet niet enkel verkopers om feedback te plaatsen, ze snoeren ook de verkoper de mond door hem geen recht van antwoord te geven. De koper mag FB plaatsen, verkoper mag 1 maal reageren, en nadien kan de koper opnieuw reageren. Ook hier zou het laatste woord aan de beschuldigde dienen te worden geboden.
Erger nog is dat ik onlangs de ervaring opdeed me een klant die een PayPal klacht opwaardeert naar een Claim, van PayPal uit in het ongelijk werd gesteld en dus haar centen niet terugzag, waarop ze mij een Negatieve FB aan mijn laars lapte.
Nu mag om het even wie mij komen vertellen dat het FB systeem van eBay zus of zo is, volgens mij slaagt het nergens op en is er in de huidige situatie maar 1 manier om er aan te ontsnappen, namelijk: niet verkopen. Dat laatste is wat ik dan ook zo veel mogelijk doe. Enkel nog gebruiken waarvoor ik denk dat het goed is en er voor de rest zoveel mogelijk van wegblijven. eBay is veel te duur, ‘t beleid werkt met 2 maten en 2 gewichten. Eindresultaat: ooit vond ik eBay super, tegenwoordig trekt ‘t op niets meer.
Bericht 8 van 43
laatste antwoord

Negatief geven als verkoper

Volledig mee eens met fastmovie en disney.
Bericht 9 van 43
laatste antwoord

Negatief geven als verkoper

Het grote voordeel van kopers is dat ze de verkoper kunnen kiezen.
Vermits er op ebay toch veel identieke items worden aangeboden,waarom komen sommige kopers bij die dubieuze verkopers terecht?Omdat ze super onrealistische prijzen verkiezen.Ik noem dat gokken en dan komen ze hier klagen over ebay.Zelfs als ze buiten ebay kopen ,omdat de verkoper hun dan nog goedkoper wil leveren.
GOEDKOOP=SLECHTKOOP zei mijn grootmoeder altijd.
Ik betaal liever iets meer ,voor meer zekerheid.

Verkopers daarentegen,kunnen enkel sommigen blokkeren,maar alle kopers hebben 100% positief,dus afwachten...
Kopers die het systeem goed kennen geraken gratis aan items via paypal...

En ja ik vond ebay vroeger ook veel fijner
Bericht 10 van 43
laatste antwoord