annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

kobe2212
Community-lid

De prijzen van onze postzegels slaan vanaf 1 januari terug op:


 een nationale zegel zal dan 0,02 euro duurder worden, een internationale zegel 0,05 euro


 


http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/1167301/2010/10/08/Tarief-van-de-postzegel-wor...


(met dank aan hotfix voor het berichtje)

Bericht 1 van 27
laatste antwoord
26 ANTWOORDEN 26

Re: Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

der_kdf_brother
Community-lid

als ik mijn kopende klanten laat meer betalen voor de klanten die ik verlies en de helft van mijn personeel ontsla en de overblijvers dubbel laat werken voor hetzelfde loon, zal ik ook klaar zijn voor de opening van de markten 😉

BTW: ga nog dichter bij de grens wonen of net over de grens zodat ik bpost niet meer nodig heb want de service trekt toch op niks.
een voorbeeld. als je paypal gebruikt kan je maar best met een tracking nummer verzenden. Als je dan op de tracker van de post gaat kijken staat er 9 van de 10 keren : geen informatie beschikbaar. Als je dan de link DETAILS gebruikt die er net achter staat krijg je de boodschap : NOT FOUND met een nieuwe link PAGE MOVED HERE. Als je die link dan gebruikt kom je terug op de HOME PAGE.
Dus klanten service bellen maar voor meer info. Antwoord: wij kunnen niet zien waar het pakje zit.
WAAROM DAN 4,70€ AANREKENEN VOOR IETS DAT BLIJKBAAR NIET WERKT.
In mijn woordenboek noemt dit BOEREN BEDROG

Bericht 21 van 27
laatste antwoord

Re: Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011


BTW: ga nog dichter bij de grens wonen of net over de grens zodat ik bpost niet meer nodig heb want de service trekt toch op niks.

een voorbeeld. als je paypal gebruikt kan je maar best met een tracking nummer verzenden.



Dichter bij de grens wonen of er net over... wees gerust, het is ook bij TNT-nl niet altijd OK hoor.
Ook daar had ik al wel eens een probleem en dan vooral bij de gekende probleemlanden Frankrijk en Italië.

Paypal en trackingsnummer... Hier blijkt ook weer één en ander ofwel gewijzigd ofwel onduidelijk te zijn.
Ik had onlangs een verloren pakket naar Frankrijk (hoe kan het ook anders). Het ging om een niet-genormaliseerde zending.
Geschil werd geopend, evolueerde naar een claim en toen bleek dat ik niet eens een trackingnummer nodig had maar wel een kasbewijs dat ik de bewuste datum wel degelijk een verzending deed.
Jammer dus dat ik mijn postzegels steeds vooraf koop en zo probeer postkantoorfileleed te vermijden!
Kasticketje heb ik dus niet en koper werd in het gelijk gesteld.

Verder is het inderdaad onbetamelijk dat de post zegt klaar te zijn voor de open markt, net nu het sommige prijzen met maar liefst 25% laat stijgen!
Toen ik gisteren in het postkantoor stond en dit besprak met de postbeambtes, bleek één van de twee dit niet eens te weten, de andere beaamde mijn standpunt en vond het zelf ontstellend.
Maar ja, die brave lui die achter het loket zitten, kunnen dan wel eens samen met ons klagen, iets veranderen aan de situatie kunnen zij evenmin hé?




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 22 van 27
laatste antwoord

Re: Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

der_kdf_brother
Community-lid

de meeste mensen achter de loketten doen idd ook maar gewoon hun best. de helft van de tijd zijn ze zelf ook amper ingelicht over de nieuwe fratsen van de CEO's in brussel. Bij mij staan ze er iedere keer versteld van dat alles op voorhand is ingevuld en al kan zeggen hoeveel het gaat zijn. Ze hebben al eens gevraagd hoe het komt dat ik de tarieven beter ken dan hen zelf.
Wat italië betreft, gedaan die moeten niet meer bij mij kopen sinds deze week. pakje is al meer dan een week in handen van de post ginder, bpost kan het niet traceren en om de twee dagen krijg ik een histerische mail van waar blijft mijn pakje? buiten het feit dat het bij hen is in Italië kan ik ook niet meer zeggen. Zelfs als ik naar Oekraïne verzend heb ik die problemen niet.
 

Bericht 23 van 27
laatste antwoord

Re: Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

wardderidder
Community-lid

Hier iets wat nog absurder is:


Als ik een pakketje electronicaspullen van 40gr wil versturen naar belgië dan kost me dit met bpost:


1.22EUR


Vanuit engeland 0.88pound (1,05 EUR) met luchtpost


Vanuit frankrijk: 1.15EUR


En dan te zeggen dat ze met die dingen hier in België bijna evenveel werk hebben als met de brieven die wij in de bus steken, en ze in Engeland en Frankrijk bij de post er ook nog hun winstmarge op pakken...

Bericht 24 van 27
laatste antwoord

Re: Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

Gisteren een boek opgestuurd van 1 kg 200 gram. 2cm dik.

Dacht eerst in een enveloppe te steken maar kostte me 20,60 euro.

Oeps, is er iets goedkopers, jawel kilopost standaard, kost 16 euro voor Frankrijk.

Maar, euh, misschien is er nog iets goedkopers, a jawel, Kilopost internationaal, kost 15 euro.

Heb het boek in een grote doos gedaan, hoe groter de doos, hoe minder kans dat het zoek raakt.

Zo zie je maar hoe slim ze daar de tarieven opstellen.

Facebook: Bpost, daar kan je ook je commentaar kwijt.

Bericht 25 van 27
laatste antwoord

Re: Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/110405Bpost_bonus


 


 


en dan nog durven verklaren dat ze verlies maken en door de schuld van Europa hun tarieven moeten verhogen !!!!


 


jaja, we worden ook door de post uitgemelkt, de posttarieven blijven TE DUUR !!!!!!

Bericht 26 van 27
laatste antwoord

Re: Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

Belgische standaardbrief duur in vergelijking met andere landen

met vriendelijke groet,
je.bois.mon.cafe.ici
Bericht 27 van 27
laatste antwoord