annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom kan een Verkoper geen Negatieve feedback geven aan een koper die niet wil betalen?

waarom kan een verkoper geen negatieve feedback geven aan een koper die niet wil betalen?

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Re: Waarom kan een Verkoper geen Negatieve feedback geven aan een koper die niet wil betalen?

Als een koper een negatieve feedback zou krijgen, zou die wel eens minder blij kunnen zijn, vandaar.

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Re: Waarom kan een Verkoper geen Negatieve feedback geven aan een koper die niet wil betalen?

Omdat ebay er resoluut voor gekozen heeft om alleen tevreden kopers te hebben die altijd gelijk hebben die zich alles mogen permiteren.

 

 

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Re: Waarom kan een Verkoper geen Negatieve feedback geven aan een koper die niet wil betalen?

Heb je enig idee de hoeveelste je bent die hier diezelfde vraag stelt?

Zo staan er hier op het forum al heel wat draadjes over... ik zal het in het kort nog eens uitleggen: enkele jaren geleden werden veel eerlijke kopers die malafide verkopers een negatieve FB gaven "beloond" met een wraakfeedback. de koper kreeg dus een negatieve terug terwijl dat totaal onterecht was. Een vb: ik koop een item, betaal onmiddelijk, de verkoper verzend pas na openen geschil en pas weken later krijg ik mijn item geleverd en blijkt dat dan ook nog eens beschadigd te zijn. Verkoper is doof voor klachten dus: negatieve FB en wat doet de verkoper... die geeft mij een negatieve FB terug zogezegd wegens laattijdige betaling of iets in dien aard en dit terwijl ik volledig correct heb gehandeld.

Zo kan ik nog veel voorbeelden geven, dus heeft Ebay besloten dat kopers geen negatieve FB meer kunnen krijgen, hoewel het systeem nu ook weer niet echt waterdicht is. Enfin, op dit forum zijn daar al tig discussies over geweest en Ebay is niet geneigd het systeem hoe dan ook aan te passen.

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Re: Waarom kan een Verkoper geen Negatieve feedback geven aan een koper die niet wil betalen?

De volgende aanpassing zal zijn dat kopers ook geen negatieve feedback meer kunnen geven aan verkopers, dat wordt vervangen door een automatische negatief als er niet met PayPal is betaald.

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Re: Waarom kan een Verkoper geen Negatieve feedback geven aan een koper die niet wil betalen?

Een handelstransactie gebeurd steeds door 2 partijen.

 

Ofwel laat je de mogelijkeid dat beiden kunnen feedback geven ofwel geen enkele van de twee.

 

Malafide kopers zijn er evengoed als verkopers.

 

Het komt dus van twee kanten.

 

Ik kan beslist evengoed een boek schijven over evenveel koperstruckjes die het spel oneerlijk spelen als over verkopers die hun plichten niet nakomen.

 

Voorbeelden bij de vleet op dit forum te vinden.

 

Feit is dat zakelijke verkopers in ons land (ik praat niet over Chinezen en andere nationaliteiten die nogal eens onze wetgeving aan z'n laars lapt) zich moeten houden aan bvb terugname plicht.

 

Dit wetende kan je dus als dame een handtas of leuk kleedje kopen, er eens mee paraderen en dan vervolgens na het feest terugsturen wegens niet tevreden.  Dit gebeurd zeer talrijk met de grote webwinkels.

 

Een partikulier die een handtas of klaadje verkoopt die moet de verkochte goederen NIET terugnemen.

 

Dit zijn volgens mij gaten in onze wetgeving.

 

,-)

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Re: Waarom kan een Verkoper geen Negatieve feedback geven aan een koper die niet wil betalen?

Het klopt Saskialampo wat je zegt over de terugnameplicht maar dit zijn nu eenmaal de "spelregels" die de europese wetgeving ons als verkopers oplegt.

Dit is niet de fout van eBay hé?

Evenzeer als dat het mogelijks net zo is dat je chinees misschien wel niet onderhevig is aan die terugnameplicht, maar goed, dat weet ik niet, ik slaag er maar niet in om de chinese wetgeving hieromtrent gelezen te krijgen Smiley Knipoog

 

Maar dat neemt niet weg dat walesha 100% gelijk heeft waar het gaat om het ontstaan van de problematiek van het niet kunnen geven van negatieves door verkopers... Er was een 10-tal jaar geleden een overwoekering van dit probleem, louter en alleen veroorzaakt door een grote groep malafiede verkopers die er op uit waren snel veel geld te verdienen, hetzij door superlange wachttijden te creëren, soms niet te leveren of objecten te leveren die allesbehalve voldeden aan de beschrijvingen, soms zelfs niks te leveren en het geld gewoon op zak te steken en nog zoveel meer bedrieglijke praktijken toe te passen...

 

Uiteindelijk zag ebay toen geen andere uitweg meer dan het geven van negatieve feedback door verkopers stop te zetten.

Het uiteindelijke resultaat werd dan dat de goeden het met de slechten moesten bekopen...

 

Enne... uiteraard heb je ook malafiede kopers, daar bestaat geen twijfel over maar daar zou het geschillensysteem een oplossing moeten voor bieden.

En ik moet zeggen dat ik dit soms ook wel ervaar als positief hoor... Ik open bvb zelf pas een geschil nadat kopers na 10 dagen nog steeds niet betalen (tenzij ze mij dit zelf melden uiteraard, dan wacht ik wel ietsje langer). Wel, na een korte periode zie ik dan dt ze plots wel betalen.

De reden hiervoor is dan ook vrij simpel: hun account werd geblokkeerd omdat ze nog openstaande facturen hebben...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 7 van 7
laatste antwoord