annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

stel:


 


Ik verkoop in veiling iets van 10 euro.


 


Uiteraard wil ik minimum 10 euro voor het voorwerp en start dus aan die prijs want in hetverleden startte ik wel eens van 1 euro en dan deed ik verlies.


 


Partikuliere account: plaatsingskost: 0 euro


Zakelijke account: plaatsingeskost: 0.30 euro


 


Object werd verkocht:


partikulier commissie: 0.80 euro


zakelijke commissie: 0.55 euro


 


Totaal kosten:


 


Partikulier: 0.80 euro


Zakelijk: 0.85 euro


 


Stel, ik zet 100 objecten online in veiling vorm te starten aan 10 euro:


 


10 dagen zet ik in veilingvorm, slechts 15 zijn verkocht.


 


Kosten partikulier: 0.80 x 15 (enkel commissie) : 12 euro


Kosten partikulier: 0.3 x 100 (plaatsingskost) + 0.55 x 15: 34.50 euro


 


 


Als mijn rekening verkeerd is, AUB, zeg het mij, dan moet ik mij al op voorhand excuseren voor deze foute informatie.


 


Indien mijn rekening juist is, dan overweeg ik een partikuliere account op te starten en zet ook 1000 artikelen online en dan weet ik tenminste op voorhand de juiste kosten en heb ik tenminste geen verloren plaatsingskosten.


M'n buurman (partikulier)  die heeft ong. 1000 artikelen online en dit kost hem niets, hij verkoopt gemiddeld 5 a 6 artikelen per dag. 

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Betreft: Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

denk inderdaad dat het in deze omstandigheden en met alle problemen nu inzake zakelijke account het beter is om een particulier account op te starten en zaken via deze account te verkopen = VEEL goedkoper.



Bericht 2 van 16
laatste antwoord

Betreft: Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

Van de kosten van zakelijk verkoper moet nog wel de (Luxemburgse) btw worden afgetrokken, maar de redenering klopt alleszins.


 


Niet vergeten om in je advertenties je volledige contactgegevens en btw-nr te zetten en uitdrukkelijk vermelden dat je teruggaven aanvaardt, want anders zit je wettelijk fout.


 


Maar voor de rest, ....




Bericht 3 van 16
laatste antwoord

Betreft: Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

Ok, dat zal ik dan doen, terug naar een partkuliere account en m'n ganse winkel er op zetten, verkoopt het niet, tot daar, maar het kost me dan ook niets.


 


Ik vind het echt frapant dat hier echt een platform geboden wordt voor veelverkopers in 't zwart en dat zakelijke verkopers de rekening betalen.


 


De account van bvb bezetenbezitter heeft 5825 objecten online !!!  Ik laat hier volledig in het midden of de verkoper waarvan sprake zakelijk of niet is. Feit is dat hij GEEN teruggave bied.


 


Dit zou een zakelijke account 1747 euro kosten !!!!  


 


Straf !!!!

Bericht 4 van 16
laatste antwoord

Betreft: Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

Je berekeningen zijn misschien niet verkeerd maar je zakelijke verkoper is met zijn startprijzen niet zo slim bezig...


Als hij start aan 10 euro dan heeft hij op't eind van de rit 9,15 euro over.


Als hij nu eens zou starten aan 9,99 euro, dan spaart hij 0,15 aan plaatsingskosten waardoor zijn totale kostenplaatje niet 0,85 maar 0,70 euro zou zijn... eindreusltaat: hij houdt nog 9,29 over... Een winst dus van 0,14 euro vergeleken met een startprijs van 1 cent meer


Indien hij dan 100 aanbiedingen zou lopen hebben zou hij dus telkens 0,14 euro uitsparen per aanbieding waardoor zijn totale kostenplaatje 14 euro goedkoper uit komt. OK, nog steeds duurder dan bij de particulier maar dan ga je er ook steeds vanuit dat de vraagprijs ook de uiteindelijke verkoopprijs wordt.


Stel nu dat er van die 15 verkochte objecten er meerdere zijn die meerdere bieders opleveren, dan komt het kostenplaatje al iets dichter bij elkaar te liggen en dus niet altijd vooraf in te schatten is wat de uiteindelijke kostprijs zal worden.


 


Daarnaast zijn er nog een aantal onzekere factoren:


- wat als je verkoop heel wat beter uitvalt dan de geschatte 15 stuks en meerdere objecten een hogere prijs halen dan wat je nu berekende?


- hoe gaan kopers reageren op het feit dat je aanbiedt via een particuliere account maar wel in je beschrijving meldt dat je zakelijk bent... hoe gaan zij daar mee om gaan? Gaan zij niet twijfelen of er iets aan de hand is waardoor ze uiteindelijk niet bieden? OK, je kan dan redeneren "so what? geen verkoop = geen kosten" maar de tijd dat je er dan in steekt is ook niet gratis hé?


...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 16
laatste antwoord

Betreft: Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

Indien deze persoon wel degelijk een zelfstandige is, dan zou ik hem aanraden om een Topwinkel abonnement te nemen en zijn verkoopsprijzen vast te leggen op die prijs die hij effectief wil.


Dit zou hem maandelijks 79,95 euro kosten + 0,01 euro plaatsingskosten per object aan vaste prijs voor een ganse maand.


In dit geval zou het hem aan plaatsingskosten dus 79,95 + 58,25 = 138,20 euro per maand kosten.


Waar je die 1747 vandaan haalt is me een raadsel gezien hij aanbiedt aan verschillende startprijzen en ik me niet kan voorstellen dat je zijn meer dan 100 pagina's allemaal doorworstelde om die prijs te berekenen




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 16
laatste antwoord

Betreft: Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

De essentie van het verhaal is dat het gewoon duurder is, point final !


 


Niet meer , niet minder.


 


 


 

Bericht 7 van 16
laatste antwoord

Betreft: Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

Wat ik nooit begrepen heb, is waarom ze het aantal gratis veilingen voor particulieren niet in aantal beperkt hebben.


 


In het buitenland is dat meestal beperkt tot 100. Vanaf de 101ste moet men wel plaatsingskosten betalen. De regel in ingevoerd specifiek om bovenvermelde situaties te voorkomen.

Bericht 8 van 16
laatste antwoord

Betreft: Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

"in het buitenland is dat meestal beperkt tot 100"



ja en aangezien we blijkbaar buitenland zijn zou deze regel dus moeten van toepassing zijn...



D.

Bericht 9 van 16
laatste antwoord

Betreft: Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

speedsterboy1
Community-lid

Wat ik nooit begrepen heb, is waarom ze het aantal gratis veilingen voor particulieren niet in aantal beperkt hebben.


 



Zou dit zin hebben? ik denk het niet.


Een particulier die meer dan 100 items wil aanbieden zal dan gewoon aan aantal extra accounts aanmaken.



 



Photobucket

Bericht 10 van 16
laatste antwoord