annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

hoe zit het met jullie omzet?

Hello,

 

Graag wens ik te weten van jullie mede verkopers hoe het zit met jullie omzetcijfers op ebay. Ikzelf zit op - 50% op één jaar tijd met dezelfe strategie, site...

Wat is het met jullie of ben ik de enige?

Bericht 1 van 20
laatste antwoord
19 ANTWOORDEN 19

Re: hoe zit het met jullie omzet?

Het is Ebay zelf die het probleem gecreëerd heeft door buitenlandse verkopers voorrang te geven in de zoekresultaten. Is trouwens niet alleen op Ebay België. Hetzelfde geldt voor andere Europese Ebaysites. Voor de States lees ik ik weet niet hoe veel klachten over Chinese verkopers die helemaal de zoekresultaten domineren.

 

Stuur uw bedankbriefje naar John Donahoe. Die is 7 jaar geleden CEO van Ebay geworden. Het is de dag dat hij het voor het zeggen gekregen heeft, dat Ebay achteruit beginnen gaan is. Het resultaat van al zijn "verbeteringen" kunnen we nu aan den lijve ondervinden.

 

Particulieren blijven weg. Veilingen worden niet meer verkocht tenzij aan weggeefprijzen. Winkelabonnement, plaatsingskosten, PayPal... veel te duur voor iemand die sporadisch eens iets op Ebay wil verkopen.

 

Voor professionele verkopers gaat het ook stijl bergaf. Verkoop die al een paar jaar in dalende lijn gaat en nu helemaal ineengestort is. En dan Ebay die steeds maar nieuwe regeltjes bedenkt om zijn verkopers op alle mogelijke manieren te straffen.

 

Ik was vroeger TROTS om op Ebay te verkopen. Nu wil ik in de verste verte niet meer met Ebay geassocieerd worden.

 

Als zakelijke verkoper moet je gek zijn om nog op Ebay te vertrouwen. Al is het maar voor een stuk van uw inkomen. Bestaat op gans deze wereldbol nog 1 ander verkoopsplatform dat zijn eigen verkopers zo vijandig gezind is? Als ik morgen mijn eigen klanten zo begin te behandelen kan ik volgende maand mijn boeken dicht doen.

Bericht 11 van 20
laatste antwoord

Re: hoe zit het met jullie omzet?

lieve mensen tes crisiss,en niet allen op ebay.mensen worden ontslagen en vervangen door oosteuropese "slechte" werk krachten...eu komt uit mijn neus langzaam...tes gedaan met onze economie..

Bericht 12 van 20
laatste antwoord

Re: hoe zit het met jullie omzet?

Het is dan toch alleen op Ebay dat het crisis is. De verkoop buiten Ebay gaat uitstekend.

Bericht 13 van 20
laatste antwoord

Re: hoe zit het met jullie omzet?

HOERA ....   vandaag in de mailbox:  U bent niet langer een TOP verkoper.

 

De prestaties zijn STANDAARD  ...  de weg is niet lang naar ONDERMAATS.

 

De vraag is?    Moet ik hier nu iets aan doen?   Of ...  Moet EBAY hier iets aan doen?

 

Natuurlijk beiden, maar het mag niet van 1 kant komen.  Het is precies EBAY die ervoor moet zorgen dat het handelsklimaat gunstig is om te ondernemen.   Blijkbaar hebben ze dezelfde mentaliteit als ons overheidsapparaat.

 

Enfin,  ik lig er niet wakker van.

 

Gelukkig hebben we een winkel in Oostende en die loopt lekker.  De zomer staat voor de deur, toeristen komen, dus, wat wil je nog meer.

 

 

,-)

Bericht 14 van 20
laatste antwoord

Re: hoe zit het met jullie omzet?

Laat ik eens in mijn glazen bol kijken...

 

99% van alle verkopers die momenteel top verkoper zijn zullen vanaf 20 augustus hun status van top verkoper verliezen. Sommige zullen zelfs direct de status van ondermaatse verkoper krijgen.

 

Verkopers die nu geen topverkoper zijn, zullen vanaf 20 augustus ondermaatse verkoper worden. Met alle bugs op de site, dingen die fout lopen... Ebay heeft dit blijkbaar zelf niet meer onder controle.

 

Het merendeel berust niet op menselijke tussenkomst maar op geautomatiseerde computersystemen. Als je naar customer support belt is het duidelijk dat ze u niet kunnen/willen helpen. Dus veel moet je hier niet van verwachten.

 

Er zijn hier al een heleboel verkopers vertrokken en tegen 20 augustus gaan er nog veel meer volgen. Enerzijds verkopers die de bullsh*t die Ebay naar hun hoofd gooit gewoon niet meer nemen en anderzijds een hele boel verkopers die al dan niet tijdelijk een beperkte of geschorste account gaan krijgen.

 

En hier stopt het verhaal niet. Dan komen we stilletjes aan richting de 2de sellersupdate voor dit jaar. De verkoop loopt al maanden van geen kanten meer. Verkopers die weggaan of door Ebay op droog zaad gezet werden. Voelt Ebay zeker in hun portemonnee. Eerst 20% kostenstijging door het wegvallen van uw korting. Ik vermoed dat Ebay onder het mom van weer "verbetering van de koperservaring" de verkoopscommissies nog eens gaat verhogen om hun dalende inkomsten te compenseren. Meer waarschijnlijk is dat Ebay net zoals in de US, UK, Frankrijk, Duitsland verkoopscommissie gaat beginnen rekenen op de verzendkosten.

 

Toen ik dit vroeger las geloofde ik dit ook niet, maar het ligt er nu vingerendik op. Kleine verkopers zijn niet langer gewenst op Ebay. Ebay wil enkel nog grote winkelketens die op Ebay tegen dumpingprijzen hun overstocks, einde reeks, out of fashion items komen verkopen. Andere verkopers moeten weg of krijgen enkel nog kruimels.

 

Daarom ook dat je vaak per categorie 1 à 2 verkopers ziet die om onverklaarbare reden met quasi alle verkoop gaan lopen en extra zichtbaarheid krijgen. Precies wat Ebay wil. Een paar grote verkopers, en weg met de kleine verkoper. En tegen dat het zo ver is, mogen die grote verkopers naar de pijpen van Ebay dansen.

 

En dan zit je natuurlijk met Ebay België. Zelfs de grootste verkopers hier zijn klein grut ivm de echte grote verkopers op sites als die van Duitsland en de UK. De Belgische verkoper wordt dan ook leeggeperst en is gedoemd om te verdwijnen.

 

Vroeger stond ik op de eerste rij om Ebay te verdedigen. Nu hoop ik alleen maar dat ze nog verder de dieperik ingaan. Met de manier hoe ze mij en vele andere verkopers behandeld hebben en nog steeds behandelen verdienen ze niet beter...

 

Hou het forum hier in het oog vanaf 20 augustus. Nu wordt hier niet veel gepost. Ik verwacht een hele boel posts van verkopers die hier problemen gaan komen melden met beperkte en geschorste accounts.

 

 

Bericht 15 van 20
laatste antwoord

Re: hoe zit het met jullie omzet?

De volgende stap is dat kopers aan EBAY moeten betalen,  Ebay neemt dan z'n commissie daar van af en dan pas als alles in orde is, als de koper de melding heeft dat hij het produkt in goede orde ontvangen heeft, dan pas zal de verkoper z'n centen krijgen.

 

Ebay wilt op termijn alles beheren.   Dit is wat een Amerikaanse collega mij verteld.   Of het waar is weet ik niet, maar je mag van niets verschieten.

Bericht 16 van 20
laatste antwoord

Re: hoe zit het met jullie omzet?

Dat heeft Ebay in Duitsland reeds geprobeerd. Is maanden op voorhand aangekondigd. Een paar dagen voor die regel van kracht zou gaan is de staat zich komen bemoeien en heeft dit verboden. Ebay is nog wel aan het proberen om de nodig vergunningen te krijgen. Als ze daarin slagen wordt dit zeker één van de zoveelste "verbeteringen".

 

In de UK begint Ebay zich nu ook te moeien met de prijs. Bij het aanmaken van uw aanbieding stelt Ebay een prijs voor. Iets al een paar maand online en nog niet verkocht? Dan geeft Ebay de raad om de prijs van uw item te verlagen. Eén verkoper schreef dat hij iets te koop staan had voor £ 10 waarbij Ebay aanraadde om de prijs te verlagen naar £ 1.

 

Mijn idee, strookt misschien niet met de werkelijkheid. Maar ik denk dat de natte droom van Ebay op lange termijn is om enkel nog met de grootste verkopers te werken. Waar uiteindelijk ook Ebay de prijs zal bepalen. Als verkoper zal je van Ebay goedkeuring moeten krijgen om op Ebay te mogen verkopen. Een goedkeuring die je als huis-, tuin- en hobbyverkoper niet zal krijgen.

 

Ebay zal dus bepalen wie mag verkopen, de prijs van wat er verkocht wordt. Betalingen worden eerst aan Ebay overgemaakt die nadien de verkoper uitbetaalt. Ebaykosten, retouren, terugboeking... alles wordt hier direct op ingehouden. Alle risico's worden door de verkoper gedragen. Ebay zal zich hier als een grote retailer gedragen alhoewel ze zelf niets in stock hebben. 

 

Kopers die Ebay zouden betalen en Ebay die de verkoper nadien uitbetaalt is zeker niets nieuw onder de zon. Op *m*z*n werkt dat ook zo. Gezien de manier hoe Ebay met zijn verkopers omgaat zou ik het ook nooit vertrouwen dat mijn klanten aan Ebay moeten betalen. Niet de eerste keer dat een klant na meer dan een maand zijn geld terugeist via PayPal. Moet er niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren als Ebay over MIJN centen beschikt.

 

Kreeg gisteren buiten Ebay van een klant vraag om via PayPal te betalen gekregen. Die heb ik een pertinente njet gegeven.

 

 

Bericht 17 van 20
laatste antwoord

Re: hoe zit het met jullie omzet?

Ik kreeg deze in de mailbox.

 

Ze doen precies of we zijn de grootste bedriegers naar de kopers toe,

Ebay Duitsland adviseert gewoon hun kopers om bij het minste probleempje een geschil te openen zodat zij zich kunnen moeien. 

Zo heb ik deze week al 2 geschillen vanuit Duitsland omdat de maat van kleding/handschoenen niet goed is en ze het dienen te retouren voor een andere maat, allemaal geen probleem voor mij,

Maar ik zit wel per direct met een geschil + centen geblokkeerd.

 

Door die vele geschillen ben ik een ondermaatse verkoper...leuk Smiley Verdrietig

 

Ik zou er zo graag mee stoppen om van al dat geleuter af te zijn, maar mag eigenlijk van verkoop wel niet klagen. En uiteindelijk doen we toch allemaal om € te verdienen.

 

 

 

Beste sixstarracing*com,

Uw verkoperprestaties zijn ondermaats volgens de normen voor verkoperprestaties in Duitsland.

Als u niet aan de minimumprestatienormen voldoet, worden er verkooplimieten voor uw account ingesteld.

Op basis van uw beoordelingen raden we u aan erop te letten dat u snel en op een professionele manier communiceert en objecten snel verzendt en uw kopers op de hoogte houdt.

Snel en op een professionele manier communiceren
Door op een positieve, professionele manier te communiceren met uw kopers, kunt u veel kwesties oplossen voordat het problemen worden.

-

Zorg dat niets in de beschrijving in uw aanbieding kopers ontmoedigt om contact met u op te nemen.

 

-

Reageer snel op alle vragen en problemen.

 

-

Houd uw kopers op de hoogte van de status van hun aankopen.


Meer weten over hoe u uw beoordelingen kunt verbeteren door betere communicatie?

Snel verzenden en uw kopers op de hoogte houden
Door snel te verzenden ontvangen kopers hun objecten sneller, waardoor ze meer tevreden zijn.

-

Vermeld realistische verzend- en verwerkingstijden in uw aanbiedingen zodat de kopers weten wat ze mogen verwachten.

 

-

Verzend indien mogelijk binnen de 48u om te voldoen aan de gemiddelde verwachtingen met betrekking tot online aankopen.

 

-

Breng kopers op de hoogte zodra het object is verzonden en upload trackinggegevens meteen naar Mijn eBay.

Bericht 18 van 20
laatste antwoord

Re: hoe zit het met jullie omzet?

Tja, Ebay weet het zelf niet meer. Enerzijds promoot Ebay internationale verkoop. Anderzijds maken ze er een hindernissenparkoer van. Vraag je de reële verzendkosten dan krijg je slechte punten voor de verzendkosten. Reken je de verzendkosten in uw prijs en je biedt gratis (=prijs incl. verzending) dan prijs je uzelf uit de markt en mag je ook nog wat meer commissiee aan Ebay betalen.

 

En gezien kopers de beoordeling voor verzendtijd (=de tijd die de verkoper nodig heeft om het object te versturen) nog steeds verwarren met de tijd waarop ze het ontvangen krijg je daar ook nog eens slechte punten.

 

Ik heb op een gegeven moment iets aan mijn aanbiedingen veranderd waardoor ik ook meer aan het buitenland begon te verkopen. Resultaat is dat ik mijn sterrenbeoordelingen voor verzendtijd en verzendkosten naar beneden zag gaan. Ik moest niet vragen van waar dat komt.

Bericht 19 van 20
laatste antwoord

Re: hoe zit het met jullie omzet?

Blijft een HOT TOPIC !

Bericht 20 van 20
laatste antwoord