annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wat kan je doen tegen...

Ik heb een koper (met 9 feedbacks) die pertinent beweert dat hij de gekochte goederen niet ontvangen heeft. NU weet ik dat de post na onderzoek en ondervraging zegt dat het pakje wel degelijk werd afgeleverd.



Koper heeft nu echter een klacht bij Ebay neergelegd en eist zijn geld terug...dit is de 3de koper op 2 weken tijd die mij zowel de goederen als het geld van mij wil afluizen. 2 hebben het heel slim via paypal kunnen spelen om hun gelijk te halen en hebben zowel goederen (Taxipost tracking) en het geld (terugbetaling van Paypal) ontvangen...



D.

Bericht 1 van 14
laatste antwoord
13 ANTWOORDEN 13

wat kan je doen tegen...

martijn@ebay.com
Community-lid

Hoi comp-shop,


 


Als u een tracking nummer heeft en dat toont aan dat uw goederen geleverd zijn (u geeft aan dat u taxipost tracking gebruikt) en u geeft dat tracking nummer door aan PayPal of eBay dan zou u normaal gezien gelijk moeten krijgen in het geval van een geschil.


 


Tip: kijk altijd eerst even na op de site of de tracking reeds beschikbaar is bij uw verzenddienst alvorens die aan ons door te geven en vermeld ook even op welke site die tracking te zien is.


 


Mocht u in dat geval alsnog in het ongelijke gesteld worden teken dan onmiddelijk beroep aan en leg uw case grondig uit.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 2 van 14
laatste antwoord

wat kan je doen tegen...

erger nog ik heb een negatieve feedback van een koper die zegt de goederen NOOIT ontvangen te hebben, die nu het volgende in een email schrijft...



"Si vous le désirez, vous pouvez aussi venir chercher le doc ici .Uniquement sur rdv.
Ou me remboursez les frais d'envoi et d'emballage.
Bien à vous."



Hoe kan een koper die beweerd dat hij niks ontvangen heeft, nu zeggen dat ik ze mag komen halen of tegen de kosten wil hij ze terugzenden...volgende mail....is nog gekker...



"Il faudra attendre que mon fils revienne de voyage (± 15 jours)
Car je n'ai pas de voiture. Et aucun autre moyen de ma rendre à la poste.
Vous me payez les frais avant.... et je vous envoie alors.
Vous avez toutes mes coordonnées sur ebay."



Ze durven wat die kopers....iets wat ze niet ontvangen hebben....!!!

Bericht 3 van 14
laatste antwoord

wat kan je doen tegen...

hughwitte
Community-lid

erger nog ik heb een negatieve feedback van een koper die zegt de goederen NOOIT ontvangen te hebben, die nu het volgende in een email schrijft...


Hoe kan een koper die beweerd dat hij niks ontvangen heeft, nu zeggen dat ik ze mag komen halen of tegen de kosten wil hij ze terugzenden...



Volgens de tracking die u opgeeft bij uw recente commentaar op gekregen feedbacks blijkt dat de zendingen pas verstuurd zouden zijn naar de kopers NA het krijgen van negatieve feedbacks waarin “niet ontvangst” vermeld staat.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 4 van 14
laatste antwoord

wat kan je doen tegen...

Bpost speelt met die tracking.



Deze werden pas merkbaar NADAT ik een klacht bij Bpost had geformuleerd. Pas bij deze negatieve wist ik dat er iets mis was met die zending... e.a.



Maar deze koper heeft zowel zijn geld teruggekregen, dankzij zijn klacht bij paypal als de goederen ontvangen...dus heeft hij ze gratis en voor niks. en weigert ze terug te zenden.



nu pas begint de koper ook te communiceren, juist dankzij die tracking...



D.

Bericht 5 van 14
laatste antwoord

wat kan je doen tegen...

Als blijkt dat een pakje wel degelijk verzonden is,maar niet aangekomen bij de koper.Dus ergens verloren is geraakt.


De post betaalt slechts een gedeelte terug van de waarde van de zending.


Komt paypal dan tussen voor het resterende deel?


Het is niet altijd mogelijk ,om zelfs tegen betaling,verzekerd voor de totale waarde te verzenden bvb naar Engeland.


Kan alleen bij verzending door EMS,maar die verzendkosten zijn erg hoog.

Bericht 6 van 14
laatste antwoord

wat kan je doen tegen...

wel ik heb afgelopen 2 weken... 10, ja 10 kopers die zeggen dat ze hun pakje NIET ontvangen hebben 😞



We draaien weeral op voor de fouten van Bpost 😞



Bericht 7 van 14
laatste antwoord

wat kan je doen tegen...

Ik heb gisteren ook weer 2 mailtjes gehad van kopers die hun object niet ontvangen hebben.


 


Die ene koper was echt super vriendelijk en begon zelf een uitleg te doen over zaken die hij opgestuurd had en die niet aangekopen waren.


 


Het toeval wil dat beide games op dezelfde dag verstuurd werden richting Walonië.


 


Ik heb weken geleden al contact gehad met de klantendienst van de post. Hun dienst "investigations" is een onderzoek aan het doen, maar ik hoor er niets van.


 


Een hele tijd geleden hebben ze dat nog eens gedaan. Toen gingen systematisch alle pakjes in een zekere regio verloren. het onderzoek leverde niets op, maar het probleem was plotseling wel van de baan...

Bericht 8 van 14
laatste antwoord

wat kan je doen tegen...

Tja, wat kan je ertegen doen... weinig tot niks vrees ik, het systeem is veel te laks en nodigd uit tot bedrog.


Jaarlijks gaan er duizenden pakketten "verloren" en niet alleen bij de post maar ook bij private koerierdiensten en in de logistieke sector in het algemeen.


Er kunnen diverse redenen zijn voor het verdwijnen van pakjes: één ervan is de laksheid van de afleveraar, die mensen beginnen 's morgens heel vroeg aan hun dagtaak en willen zo snel mogelijk terug thuis zijn en dat is al een knelpunt... hoe vaak gebeurt het niet dat de postbode het pakje gwn voor de deur legt, iedereen kan het meenemen of hij geeft het af aan de buurman die het voor zichzelf houdt en nadien nergens vanaf weet?


Het begrip "diefstal" door de (post)bode zelf, laten we even in het midden, maar ook dit is mogelijk door het lakse systeem.


Hoe kan het verlies van pakketten worden teruggeschroefd... ELK pakket aftekenen voor ontvangst NA cotrole van de ID van de bestemmeling en noteren van diens ID-kaartnummer zoals dat gebeurt bij een aangetekende zending die je afhaald... maar dan zitten we weer met een fout systeem. Bij een aangetekende zending die wordt aangeboden, moet de postbode normaal gezien je ID-kaart vragen, er zich dus van vergewissen dat de zending bij de juiste persoon terecht komt, maar in de praktijk gebeurt dit niet! Bij de meeste koerierdiensten moet je tekenen voor ontvangst en dat gebeurt ook niet altijd... ook zij leveren pakjes af aan de buurman, zetten ze soms ook aan de deur of smijten ze gewoonweg over het tuinpoortje en wie tekend dan voor ontvangst?


De enige die hier daadwerkelijk wata an kan doen, is de wetgever en laat die nu net zo laks zijn... die houden zich liever bezig met wetten maken die geld in kas brengen en niet met wetten die de bevolking ten goede komt.


 


En Paypal... nooit eerder een systeem gezien dat mensen zonder meer de gelegenheid geeft om bedrog te plegen!


Je lest het hier zo vaak... pakje betaald, pakje opgestuurd, nadien zogezegd pakje nooit gekregen en PP betaald terug... pakje gratis, verkoper eraan voor de moeite!


Voor mij is die "kopersbescherming" van PP eeen vrijgeleide om te bedriegen waar veel dan ook gretig gebruik van maken!


PP is goed, maar zonder die bewuste "kopersbescherming" zou het pas echt goed zijn!

Bericht 9 van 14
laatste antwoord

wat kan je doen tegen...

PP koperbescherming?



Wel op (bijna) het einde van het jaar mogen we eens met statistieken afkomen denk ik...



afgelopen jaar ben ik voor 613 euro via paypal kwijtgespeeld dankzij de zogenaamde kopersbescherming.



Voor elk van die (zogenaamde) niet ontvangen pakjes heb ik via Bpost een onderzoek laten instellen.


Zelfs pakjes verzonden via taxipost, waarvan ik bewijs van aflevering heb, is door PP terugbetaald.



Kopersbescherming OK, maar men zou hier toch een iets strenger beleid mogen voeren inzake controle. Nu geeft men enkele handige harry's de kans om te fauderen, enz...en als zij iedere maand voor 200 euro kunnen terugkrijgen dan hebben zij dit jaar 2400 euro verdient...



En dit is simpel, ik koop een hoop klein spul => onder 10 euro (wie zend dit via taxipost) zeg dat ik dit NOOIT ontvangen heb en = kassa... 10 euro terug... op naar de volgende...


Bericht 10 van 14
laatste antwoord