annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

B-POST taxipost MINI

zowiedot
Community-lid
Heeft iemand hier al ervaring mee ?
Lijkt mij wel nuttig voor pakjes van minder dan 1Kg met meer zekerheid dat de zending idd toekomt 🙂


http://www.bpost.be/site/nl/residential/parcels/next_day/taxipost-24h-mini.html?utm_source=post.be&utm_medium=direct&utm_content=nl&utm_campaign=RSS_txp_6

Taxipost 24h Mini is de perfecte oplossing voor het versturen van kleine pakjes en is uitermate geschikt voor het versturen van cadeautjes of zaken die u verkocht heeft op online marktplaatsen zoals kapaza.be, 2dehands.be of eBay. CDs, DVDs, pocketboeken, babykleren, allerlei administratie, het past allemaal in een Taxipost 24h Mini.
Taxipost 24h Mini is een voorgefrankeerde verzendbox in 3 handige formaten: CD/DVD, A5 en A4.
Deze formaten passen in de brievenbus van uw bestemmeling en u hoeft geen apart Taxipost-etiket meer te kopen. U steekt het artikel in de Taxipost 24h Mini, schrijft het adres erop en geeft het af in uw postkantoor of PostPunt. Zo eenvoudig is het versturen van pakjes met bpost.

zowie
Bericht 1 van 19
laatste antwoord
18 ANTWOORDEN 18

Re: B-POST taxipost MINI

Alles wat niet opnieuw wordt ingescand wordt bestempeld als zijnde afgeleverd.


En ja , Chantal, de belgische post, zeker ...

Sorry, b-post moeten we nu zeggen ...:^O:^O:^O





Bericht 11 van 19
laatste antwoord

Re: B-POST taxipost MINI

Alles wat niet opnieuw wordt ingescand wordt bestempeld als zijnde afgeleverd.

Als een traceerbaar pakje verdwijnt kan men bij de post opzoeken wanneer en waar het verdwenen is en welke postbode er verantwoordelijk is. Ik denk dat de 'verdwijnkans' dan toch een groot stuk vermindert! :-)

m.


m.
Bericht 12 van 19
laatste antwoord

Re: B-POST taxipost MINI

zowiedot
Community-lid
Probeer het gratis 🙂

http://tinyurl.com/Bpost-gratis
zowie
Bericht 13 van 19
laatste antwoord

Re: B-POST taxipost MINI


Bedankt!

We hebben je aanvraag voor een gratis testpack goed ontvangen.
We verwerken je aanvraag om uiterlijk binnen 3 weken je testpack te bezorgen.

Binnenkort kan je dus zelf zorgeloos een pakje versturen in een Taxipost 24h Mini doosje



:-D

m.


m.
Bericht 14 van 19
laatste antwoord

Re: B-POST taxipost MINI

Ik had er vorige week al eentje gekregen.
Als bedanking voor het mee uitwerken van het initiatief.


Spijtig dat ik ze niet kan laten meegelden in mijn taxipost-contract. Komt me nu even duur uit als een gewone kilopost.

Ik heb het gisteren ook nog eens nagevraagd hier op het postkantoor ivm het al dan niet in de brievenbus steken van zo'n mini. Antwoord : ja, gewoon in de brievenbus. Toen ik hun er dan op wees dat het op de site wel anders stond (afhaling op postkantoor bij afwezigheid) stonden ze met hun mond vol tanden.
Foutje op de site of verkeerde briefing?

Wordt vervolgd...



Photobucket
Bericht 15 van 19
laatste antwoord

Re: B-POST taxipost MINI

Chantal, we weten toch al langer dat je in het postkantoor niet moet gaan informeren over hun werking hé?

Sinds jaar en dag is het zo dat regelmatige gebruikers van de post beter zichzelf eerst informeren op de site van de post dan in het postkantoor...
En het wordt echt niet beter met de vervanging van postkantoren door postpunten.
Daar weten ze al helemaal niks meer hoe het systeem in zijn werk gaat!

Het is echt huilen met de pet op!

Nu, om de pil wat te verzachten: ik ging gisteren over de grens naar Sas-van-Gent om een pakket boven de 2kg vanuit Nederland te verzenden naar Australië.
Daar hebben ze reeds jaren een postpunt in een warenhuis maar wat ik daar ervaarde, grenst aan het ondenkbare!

- bediende wou eerst een ticketje kleven voor binnenlandse zending (in Nederland dus). Ikke: "nee, het is een internationaal pakket, daarvoor zijn andere zaken nodig!"
Antwoord van de dame: "O ja? Ik zal eens kijken in de handleiding"

- bediende roept er een collega bij en samen hebben ze het gevonden: ze willen er een EU-label op kleven...
Ikke: "Dames, dit ticket is voor een europese zending terwijl mijn pakket naar Australië moet!"
Terug een gans zoekwerk in hun handleiding...

- Er moest dus blijkbaar een douaneformulier ingevuld worden en dit heb ik snel maar zelf gedaan daar de rij wachtenden te groot begon te worden.
Verder moest ik dan de dames zelf demonstreren welk gedeelte voor mij was, dat de streepjescode op de doos diende gekleefd te worden evenals de groene douanesticker en niet gewoon maar in het plastiekje voor de douanedocumenten.

Had ik daar zelf niet het heft in handen genomen dan was mijn pakje waarschijnlijk NOOIT in Australië geraakt!


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 16 van 19
laatste antwoord

Re: B-POST taxipost MINI

En Chantal... herinner je je nog die ene avond dat zogenaamd "eBay" mensen uitnodigde voor een enquete en waar je uiteindelijk niet naar toe mocht omdat je een professioneel verkoper was?

Wel, die mini-pakjes zijn een vervolg op die bewuste avond die toen eigenlijk vanwege de post georganiseerd werd.
Met de Mini-pakjes richt men zich dus vooral naar de niet-professioneel verkoper hé?


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 17 van 19
laatste antwoord

Re: B-POST taxipost MINI

Als een traceerbaar pakje verdwijnt kan men bij de post opzoeken wanneer en waar het verdwenen is en welke postbode er verantwoordelijk is. Ik denk dat de 'verdwijnkans' dan toch een groot stuk vermindert!

Dat is de theorie, mikmak, de praktijk kan er echter heel anders uit zien: wat als de koper niet ter goeder trouw is en zegt dat hij niks ontving terwijl de postbode het wel degelijk in de bus dropte???


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 18 van 19
laatste antwoord

Re: B-POST taxipost MINI

paraisobrazyl
Community-lid

Wij hebben vandaag een koper gehad die beweerde dat zij een leeg Taxipost Mini pakje kreeg. Wij hebben het inmiddels opgegeven op Ebay. Vroeger gaven we de koper de keuze tussen prior, taxipost en aangetekend met veel verkopen als resultaat, maar vele pakjes die verdwenen, waardoor de inkomsten zich toch quasi 0 reduceerden. Om de schade te beperken waren we nu overgeschakeld op Taxipost Mini (verplicht) wat als resultaat had dat we nog weinig verkochten. Nu gaat het zo ver dat een koper beweert dat zij een leeg Taxipost Mini-pakje kreeg, dit terwijl het pakje met dikke tape was toegeplakt en wij er zelf enkele minuten over doen om een reeds dichtgeplakt pakje open te futselen. Eerlijk gezegd kan ik maar zeer moeilijk geloven dat dit een eerlijke koper is. Intussen is onze creativiteit in verband met beperken van "verloren" zendingen of koper die beweren dat ze iets niet gekregen hebben op en dreigen we het op te geven op Ebay. Wat denken jullie van die lege Taxipost Mini-zending? Vinden jullie het fair dat een kleine verkoper ondanks de torenhoge Ebay- en Paypal-kosten dan ook nog eens moet opdraaien voor zogenaamde "verloren" pakjes?

Bericht 19 van 19
laatste antwoord