annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Helaas, moet ik vaststellen

Ik moet vaststellen dat wegens de vakantieperiode van Bpost we meermaals een negatieve feedback ontvangen van de kopers wegens verzending. Iets waar wij als verkopers helaas weinig kunnen aan veranderen.



Ik begin die feedback verzending een beetje te haten. Want dit ligt volkomen buiten onze wil.

Bericht 1 van 19
laatste antwoord
18 ANTWOORDEN 18

Helaas, moet ik vaststellen

Hallo, persoonlijk geen enkel probleem met verzending via b-post.  Meestal indien ik pakje verzend wordt het de volgende dag al afgeleverd (volg zelf de trackingnummers steeds op).


Werk je mss met aparte dienst ?

Bericht 2 van 19
laatste antwoord

Helaas, moet ik vaststellen

ik moet zeggen (hout vasthouden) dat het dit jaar tot nu toe vrij goed is meegevallen. Verleden jaar was het echt ongelofelijk hoeveel er verdween

Bericht 3 van 19
laatste antwoord

Helaas, moet ik vaststellen

wel dat heb ik ook. pakje is meestal 's anderendaags aangeboden, maar ze vergeten briefjes in de bus te steken en dan word ik meestal na een week er op attent gemaakt dat de koper niks ontvangen heeft en dit resuteerd meestal in een lage verzendingsscore 😞



Iets waar ik dus niks kan aan doen...ggggrrr



Probleem is dat je niet weet wie je dat geeft, en je dus niet kunt bewijzen dat hij NIET bij u misgegaan is...



Met de nieuwe tracking optie zou ik graag hebben dat ebay hier iets extra doet, want als we via de tracking kunnen bewijzen dat WIJ (verkopers) dat binnen de 24 uur opzenden hoe kan je dan een lage verzendingsscore rechtvaardigen?



iets om over na te denken dus...

-- Bewerkt door comp-shop om 29 Aug 2011 15:22 CEST
Bericht 4 van 19
laatste antwoord

Helaas, moet ik vaststellen

Ik heb ook een rare ervaring gehad.


 


Ik verwachtte een zending uit Florida.


 


De vaste postbode stopt een blaadje in de bus om een pakket op te halen omdat we de dag voordien zogezegd niet thuis waren.   Ik spreek hem aan en zeg hem toch dat ik hem gisteren ook gesproken heb want had dus de dag voordien een pakje ontvangen.  De postbode zegt aan mij dat dit afwezigheidsblaadje in z'n vakje zat en dat hij dat nu gewoon in m'n bus komt stoppen.


 


Ik ga naar de post met dat blaadje en ze zoeken maar vinden geen pakje.   Ik zeg in de post dat ik het niet begrijp dat de pakketdienst een pakje bij mij afleverde uit België maar dat het pkaje uit Amerika er niet bij zat.   Ze zoeken nogmaals maar niets te vinden.


 


De verkoper in Amerika stuurt mij het racking nummer op en met dit nummer ga ik naar het postkantoor.  Niets te vinden.


 


Ondertussen gaan twee weken voorbij en opeens krijg in een mail van de verkoper uit Florida dat hij het pakje terug gekregen heeft!


 


Ongelofelijk maar waar, hij stuurt mij een foto van het pakje met zo'n rooie sticker op en daar staat op dat het in Oostende geweest is en pakje niet afgehaald door bestemmeling!


 


Je moet het dus maar meemaken!  Ik ben elke dag thuis, krijg een afwezigheidsblaadje, ga naar de post en niemand vind iets, pakje terug naar de USA verzonden wegens NIET AFGEHAALD!!!!


 


Ik heb een klacht ingediend bij Bpost want het betreft hier dus een postbode die totaal geen pakje aangeboden heeft bij mij en gewoon afwezigheidsblaadjes bij de vaste postbode in z'n vakje gestopt heeft!


 


het is eveneens onbegrijpelijk want wij ontvangen bijna wekelijks pakketten en de postbodes weten dat ze zelfs bij de buren kunnen achterlaten!


 


Hoe komt dit?


 


Zullen we er van uitgaan dat het een jobstudent was of iemand die moest vervangen maar het niet graag doet,  enfin, whatever,   ik vind het niet kunnen want heb nu tweemaal verzending vanuit de USA moeten betalen om m'n pakket te ontvangen.

Bericht 5 van 19
laatste antwoord

Helaas, moet ik vaststellen

Kijk één van mijn ervaringen deze afgelopen weken.



Ik stuur een pakje op naar een koper, koper mailt na 10 dagen dat hij nog steeds wacht. 2 dagen later krijg ik een pakje retour met de vermelding "adres onvolledig"!!


Ik neem kontact op met de koper en vraag om zijn adres te bevestigen. Adres klopt 100%, steek het pakje met alles erop en eraan in een grotere enveloppe en stuur dit naar IDENTIEK hetzelfde adres als eerst en nu komt het WEL aan na 3 dagen...nu is het adres wel ineens "Volledig"!!!



Koste mij dus wel 2x verzendingskosten, naar hetzelfde adres...uitleg van de koper, is begrijpbaar want zijn vaste postbode was de tweede maal terug uit verlof....

Bericht 6 van 19
laatste antwoord

Helaas, moet ik vaststellen

Ik kan maar 1 ding zeggen, ik stop de verkoop op ebay omdat de post niet in staat is zijn werk te doen.


De verloren pakketten die ik al gehad heb, kan je niet meer tellen.


Mijn klanten zijn allemaal tevreden van mijn service, maar dank zij de post moet ik ermee stoppen.


 


En wat zeggen we dan : Bedankt Bpost !

Bericht 7 van 19
laatste antwoord

Helaas, moet ik vaststellen

sony-san
Community-lid

niets nieuw,dieven werken bij b-post.....niet alemaal maar vele!!

Bericht 8 van 19
laatste antwoord

Helaas, moet ik vaststellen

lees eens mijn vorige post!


 


wel,  om verder te vertellen, ik heb een klacht ingediend bij de Post in Brussel en bij de post in Oostende.


 


In Oostende heeft de postmeester himself mij opgebeld om hem te verontschuldigen en hij heeft bevestigd dat de postbode die verantwoordelijk was voor die fout ontslagen is omdat hij z'n werk NIET correct doet alsook dat hij al eer ziek was dan dat hij komen werken is.


 


Voor ditzelfe geval heb ik vanuit Brussel een mail gekregen dat ze mijn zaak onderzocht hebben en dat ze me niet kunnen helpen en dat niets wijst op een verkeerde dienstverlening !!!


 


HILARISCH dus!     Dit is het bewijs dat ze in Brussel HELEMAAL NIETS onderzocht hebben!


 


Ik heb nu naar Brussel een nieuwe klacht ingediend, ik vraag de portkosten terug en stel ze in gebreke voor hun leugenachtige verkaring !


 


Ik ga hier keihard mee verder en als ik hier geen redelijke oplossing voor vind ga ik verder, dan mag de grote baas ook in z'n persoonlijke mailbox mijn zaak eens lezen, en dan mag de pers hier ook eens wat over schrijven!


 


Ombudsdienst of klantendienst, laat me niet lachen!  Maar wel respect voor de Oostendse postmeester die mij eerlijk en oprecht mij persoonlijk opgebeld heeft.

Bericht 9 van 19
laatste antwoord

Helaas, moet ik vaststellen

Er gebeuren wel meer eigenaardige zaken bij de post maar één van de meest bizarre die ik ooit heb meegemaakt is dit:


 


Een paar jaar gelden kocht ik een item op Ebay, na betaling krijg ik van de verkoper een bevestiging en dat het het pakje is opgestuurd. Een paar dagen later krijg ik van de verkoper een mail waarom hij het pakje heeft teruggekregen wegens "onbekend adres".


Verkoper geeft mij nadien het trackingnummer en daaruit blijkt dat het pakje twee maal achter elkaar bij mij werd aangeboden en de derde dag prompt naar afzender werd terggestuurd!


 


Duidelijk dat hier en paar dingen niet kloppen... normaal laat de postbezorger een bericht achter en ligt het pakje nadien tot 10 dagen op het postkantoor ter beschikking, navraag leert ons dat het pakje nooit op het postkantoor is geweest, dus twee vragen....


 


Waar is die postbezorger na de eerste aanbieding met dat pakje gebleven en 2) met welk recht laat hij dat na een tweede aanbieding zomaar op eigen houtje terugsturen wegens "onbekend adres"????


 


Op aanraden van de postmeester nam ik contact op met de klantendienst v/d post, en iki moet zeggen... dit keer was ik heel tervreden van hun service... ook bij de klantendienst gaf men toe dat aan de hand van de tracking er iets niet correct was gebeurt en dat het zou worden onderzocht wat ook is gebeurt.


Enklele dagen later kreeg ik een mail van de post met de nodige excuses, verkoper heeft het pakje opnieuw verzonden dat een dag later werd afgeleverd en de verkoper heeft de tweede verzendkosten bij de post kunnen recuperen... eind goed, al goed, maar dergelijke zaken zijn voor mij nog steeds ernstige beroepsfouten die niet ongestraft kunnen blijven!

Bericht 10 van 19
laatste antwoord