annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

Op een andere site zie ik een cdke te koop staan ,Ik stuur een mailtje naar de verkoper dat ik interesse heb in zijn cdke, ik vraag vriendelijk de verzendingskosten......Krijg ik een mailtje terug dat de verzendingskosten voor zijn cdke 3 euro's bedragen WABLIEF 3EURO...ik stuur hem een mailtje terug van als ik een cdke of dvdke verstuur ik maar aan 0,88 of 1,32 verzendingskosten zit.Omdat de cd niet veel kost vind ik toch dat ze het iet uit de verzendingskosten moeten halen he pffff .
Bericht 1 van 85
laatste antwoord
84 ANTWOORDEN 84

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

sunsunnie0
Community-lid
Het is een klein kunstje om de verzendingskosten zelf in te schatten/berekenen en te vergelijken met deze die de aanbieder vraagt, zeker in Europese verzendingen. Een weegschaaltje kost geen stukken van mensen hoor.

klein kunstje???? hallo? Ik vind dat een hele opgave buiten België, en vaak onmogelijk in te schatten. Het gewicht staat toch niet vermeld in de aanbiedingen, al de verschillende verzendwijzen die er bestaan...

Wat betreft het vooraf aanvragen van verzendkosten:

Ik vraag vooraf steeds verzendkosten en of de verkoper ook handling kosten vraagt. Ik krijg dan steeds een bedrag, waar ik als ik bied dan inderdaad mee "instem"

Als deze som na ontvangst van het object helemaal de pan uitswingt, ik spreek dan van een verschil meer dan USD 8 à 15 USD minder dan in de e-mail opgegeven, vraag ik even de verkoper (meestal USA) waar dat verschil dan ligt, en of er geen vergissing is.
Meestal zeggen ze dan dat de werkelijke portkosten veel lager waren dan zij vooraf konden berekenen, en doen dan een refund van het teveel gevraagde geld.

Dus gemakkelijk? Vaak is het voor de amerikaanse verkopers zelfs met een duidelijke lijst of een verzendcalculator nog moeilijk om te berekenen.

wat zou ik dan kunnen inschatten wat een redelijk verzendbedrag zou zijn.




Bericht 61 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

full.option
Community-lid
Nou, ik heb al veel gekocht en verkocht maar de kosten inschatten dat vind ik ook nog steeds geen koud kunstje hoor.
Allé, laatst kocht ik 6 boeken in engeland. Ik moest 20 pond verzendkosten betalen, dat is dus ca. 30 euro ! Maar ik kreeg iets later spontaan 5 pond terug van de verkoper.
Ik ontving vervolgens een grote doos met zes loodzware boeken.
Geen flauw idee wat ik zoiets zou moeten schatten, en de verkoper zat er dus ook 5 pond (7,5 euro) naast.

flo©2005GS


flo
Bericht 62 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

nismo_one
Community-lid
Ik heb momenteel hetzelfde met een object dat ik nu te koop heb gesteld. Omwille van de hoge waarde ervan (en de kans dat het met paypal betaald wordt) wil ik het enkel verzenden met UPS. Maar om een echte verzendkost te kunnen opgeven moet ik de potentiële koper zijn/haar postcode en woonplaats hebben. Ondertussen moet ik maar wat gissen en een bedrag plaatsen. Het is dus niet altijd een Milk Run om er een bedrag op te plakken... :)


Life's a sonic rush.
Let hear from you!
>>>>>nismo_one>>>>>





eBay is getting a serious waste of effort and time...

Bericht 63 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

babajari
Community-lid
Maar om een echte verzendkost te kunnen opgeven moet ik de potentiële koper zijn/haar postcode en woonplaats hebben.

Op COM kun je als Amerikaan (ik geloof dat het alleen met Amerikaanse vervoerders werkt, maar weet het niet zeker) een handig programmaatje bij je aanbieding plaatsen dat de verschillende tarieven berekend als de bieder zijn postcode ingeeft.
Dan heb je wel weer het probleem dat dat de kale portokosten zijn.
Maar op zich zou zoiets toch ook mogelijk moeten zijn op BE en NL.

Bericht 64 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

sunsunnie0
Community-lid
Op COM kun je als Amerikaan (ik geloof dat het alleen met Amerikaanse vervoerders werkt, maar weet het niet zeker) een handig programmaatje bij je aanbieding plaatsen dat de verschillende tarieven berekend als de bieder zijn postcode ingeeft.

Dat is die calculator die ik bedoelde. Als je op een veiling komt in USA van een verkoper die deze tool heeft, staat mijn postcode zelfs al ingevuld. Héél handig, als hij JUIST zou werken. Uit eigen ervaring merk ik vaak dat
die way to mutch aanrekent. Toch niet altijd correct blijkt dus.




Bericht 65 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

fromdad
Community-lid
Ik geef toe dat ik in mijn laatste post misschien overdreven heb met inschatten van verzendingskosten. Ik bedoelde in feite Europese verzendingskosten.

Anyway, ik maak daar verder geen punt van om te blijven doorbomen over teveel aanrekenen van verzendingskosten.
Staat het artikel en de verzendingskosten mij aan, dan koop ik het en begin niet te vitten over het feit dat op het pakje EUR 2,50 is gekleefd en de verkoper 5,00 euro aan verzendingskosten aanrekende.
Maar ja, dat is mijn mening daarover en ik begrijp wel dat sommige mensen zich daaraan storen hoor.

Wanneer ikzelf iets verstuur geef ik daarentegen een juiste prijs op voor verzending. Op de site van de post kan je de gegevens opvragen naar alle landen binnen en buiten Europa.

.
Bericht 66 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

babajari
Community-lid
Héél handig, als hij JUIST zou werken. Uit eigen ervaring merk ik vaak dat die way to mutch aanrekent.

Ik gebruik hem regelmatig en hij geeft inderdaad te hoge prijzen aan, maar om het nu "way to much" te noemen.

Zelf vind ik het soms zelfs handig dat hij teveel berekend. Als je geen reactie krijgt van een verkoper dan heb je toch een idee en de werkelijke kosten zijn bijna altijd lager.

Bericht 67 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

sunsunnie0
Community-lid
Dat vind ik nu ook: beter te veel dan te weinig. Een idee, inderdaad.

Maar als je de verkoper er niet ZELF over aanspreektals er een groot verschil blijkt te zijn, na ontvangst van het pakje, komt er helemaal geen refund hoor.
Dat is dan waarschijnlijk meestal easy money en mooi meegenomen 😉 Dat is mijn ervaring.Nu, ik pietepeuter echt niet om een paar dollar of euro hoor.




Bericht 68 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

In één van de postings heb ik hier gelezen dat verkoper de PP-kosten niet mag rekenen aan koper.

Toch heb ik al verscheidene aanbiedingen gezien waar duidelijk vermeld staat dat bij betaling via PP er zoveel (Euro of percent) bijkomt voor de PP-kosten.

Of het nu mag of niet...ik vind het alleszins eerlijker dat dit vermeld word ipv het bij de verzending te rekenen.
Bericht 69 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

kroonprijs
Community-lid
Ik meen dat het voor UK leden toegestaan is (of toch zeker was) om de paypal kosten door te rekenen.

Het kan dus best zijn dat je die regel op UK tegen komt. Misschien zijn (of waren) er nog andere ebay site's waar het toegestaan is (of was).

Zelf maak ik er ook geen probleem van om voor niet EEG landen iets extra te betalen voor de paypal kosten, zolang er natuurlijk niet van geprofiteerd wordt door extra hoge kosten te rekenen.
Bericht 70 van 85
laatste antwoord