annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

carlosvg86
Community-lid
Hallo allemaal,

Ik heb een duur pakje (+400€) besteld uit de states, en gekozen voor de verzendoptie "priority", wat het goedkoopst uitkwam. Na betaling kreeg ik metteen een mail van USPS met de mogelijkheid om te tracken:

Detailed Results:

Bullet Into Foreign Customs, January 22, 2008, 11:01 am, BELGIUM
Bullet Arrived Abroad, January 22, 2008, 11:01 am, BELGIUM
Bullet International Dispatch, January 20, 2008, 6:56 am, O'HARE APT/CHICAGO
Bullet Electronic Shipping Info Received, January 18, 2008
Bullet Acceptance, January 18, 2008, 9:42 am, SOUTH ELGIN, IL 60177


Nu kreeg ik op 30/01 een email van Jean Derayemaker van ABX logistics met de volgende info:

Wij hebben een pakje voor u ontvangen vanuit de USA met referentienummer cj162698430us.

Zou u ons kunnen zeggen welk is de exacte inhoud van uw pakket aub.

Teneide de inklaring te kunnen doen hadden wij graag geweten of de zending een commerciële aankoop is of voor prive gebruik. Indien het om een commerciële zending gaat gelieve ons uw BTW nummer te bezorgen, dank bij voorbaat.

Met viendelijke groeten.


Ik belde metteen van zodra ik de email ontvangen had om mede te delen dat ik dus een student ben en geen commerciële doeleinden heb. Deze luie, onvriendelijke medewerker van abx wist me mede te delen dat het pakje in het begin van deze week (dus tussen 4 & 8 februari) zou aankomen, en dat taxipost dit zou leveren. Het is nu woensdag, en nog steeds heb ik geen pakje ontvangen. Ik besluit om te bellen naar taxipost om te vragen of zij me misschien kunnen verderhelpen met het pakje. Ik geef ze alle informatie die ik heb, en ze beweren dat ik dringend een "proforma factuur" moet opstellen, waarvan een voorbeeld op hun website te vinden was. Dit factuur is nutteloos en is alleen te gebruiken wanneer men iets van België naar buiten Europa stuurt. Ze wisten mij ook te vertellen dat vanaf wanneer zij dit factuur hadden, dat ze dit ook zouden doorsturen naar abx en dat dit nog tussen de 7 à 11 dagen zou duren vooraleer het bij mij thuis zou aankomen. Ik antwoorde dan met de vraag "waarom zegt abx dan dat mijn pakje deze week zou aankomen?" Dan vroegen ze " Wie heeft u dat verteld? " Ik antwoorde dan de naam van de persoon van ABX (Jean Derayemaker), ze noteerden dit. Nu wil ik abx bellen om te vragen hoe de F*** het nu zit met mijn pakje, en dat ik voor een niet-commerciëel pakje geen invoertaksen moet betalen, tenzij misschien de normale 10à11€. Tevergeefs neemt er niemand op bij abx na 2 minuten te laten rinkelen. Is het nu aangewezen om gewoon geen acties te ondernemen tot het einde van de week? Of zou ik toch terug naar abx proberen te bellen? Het pakje zou normaal (volgens usps) binnen de 6 à 10 werkdagen geleverd worden. We zijn nu al 19 dagen verder en het pakje lijkt nog ver van aankomst... Dit is pure bullsh*t. Iemand AUB ik heb advies nodig!

mvg,

CARLOS:-(
Bericht 1 van 54
laatste antwoord
53 ANTWOORDEN 53

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

carlosvg86
Community-lid
Zonet heb ik de kans gehad om ABX te bellen, ze konden me verzekeren dat het pakje niet zou teruggestuurd worden naar de verkoper, maar het pakje bevond zich nog steeds bij de inklaring. Deze persoon beweerde me dat er net een nieuw systeem bij de douane was ingevoerd waardoor er enige vertraging nog zou oplopen. Hij kon me vertellen dat er ook geen factuur moest opgestuurd worden, gezien er zich een factuur bevondt in het pakje. Deze persoon beloofde mij ook om me te bellen een dag voor de aankomst van het pakje, en dat ik me absoluut geen zorgen moest maken en gewoon moest wachten. Maandag beginnen mijn lessen terug en ik kan echt niet zonder laptop... Dit pakje moest ten laatste meer al een week geleden aangekomen zijn, en ik ben absoluut ontevreden met de manier van werken. Zelfs wanneer ik het pakje in goede staat uiteindelijk zonder extra kosten aankrijg wil ik hoedanook ergens mijn gegronde klachten doen. Moet ik hiervoor bij usps, abx, de belgische douane of taxipost zijn?

mvg,


CARLOS
Bericht 2 van 54
laatste antwoord

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

Beste Carlos,

Ik begrijp je frustraties. Schrijf een brief naar ABX, zij hebben je pakje momenteel. Of het veel gaat uitmaken,...

Maar ik zou je wel aanraden om te wachten tot je de laptop in je bezit hebt.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Bericht 3 van 54
laatste antwoord

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

areameye
Community-lid
hallo,

Dit is normaal dat het zolang duurt hoor. Ik reken altijd +-25 werkdagen vooraleer een pakje uit de VS hier is wanneer het met USPS opgestuurd wordt.
Met DHL of UPS gaat het veel sneller omdat zij zelf de inklaring van het pakje doen (6 tot 10 dagen dan).

Maar verwacht je nog maar aan extra invoertaks ook al is dit geen commerciële zending. Zeker wanneer er 400 euro als waarde om het pakketje staat.
Bericht 4 van 54
laatste antwoord

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

het-noodlot
Community-lid
nog onlangs gekocht in US,

verzending UPS

16 dagen voor het werd aangeboden, was zonder enig probleem en zonder bijkomende kost
waarde was 185 $ maar opgestuurd als geschenk
必要性の運命

" lifetime member 69"

FREE AT LAST

必要性の運命


alprazolam
Bericht 5 van 54
laatste antwoord

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

carlosvg86
Community-lid
:_| damn dus minstens wachten tot dinsdag? en beter ondertussen mensen van abx nimeer lastigvallen?
Bericht 6 van 54
laatste antwoord

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

cave_canis
Community-lid
Deze luie, onvriendelijke medewerker van abx wist me mede te delen dat het pakje in het begin van deze week (dus tussen 4 & 8 februari) zou aankomen, en dat taxipost dit zou leveren.

Kun je dat zien aan de telefoon?
:^O
Bericht 7 van 54
laatste antwoord

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

cave_canis
Community-lid
Of de persoon lui is?
Bericht 8 van 54
laatste antwoord

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

carlosvg86
Community-lid
intonatie?
Bericht 9 van 54
laatste antwoord

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

carlosvg86
Community-lid
alright, heb me onnodig ongerust gemaakt, item cleared customs.
Bericht 10 van 54
laatste antwoord