annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Tarieven TNT - DPD - Taxipost - e.a.

Even een boompje opzetten naar aanleiding van de tariefverhoging die Bpost gaat doorvoeren.



Vraag: Welke zou de goedkoopste vervoerder zijn van kleine pakjes (tot 10 kgr dus) met levering aan huis in Belgie, Nederland, Luxemburg en Duitsland.



Vraag 2: Is deze ook betrouwbaar.



Vraag 3: Kun je de pakjes gemakkelijk afleveren voor verzending?



Ik weet Kiala = 4 euro maar heeft geen levering aan huis.



Taxipost = 5,90 (tot 2 kgr) en 7,90 (tot 10 kgr) voor Belgie.



Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Tarieven TNT - DPD - Taxipost - e.a.

Dat zijn standaardtarieven van taxipost voor kleine verzenders.


 


Vanaf 250 zendingen per jaar kan je al contractklant worden van taxipost en betaal je voor levering België


tot 500 gr = 3,94 eur


tot 1 kg = 4,34 eur


tot 5 kg = 4,56 eur  enz


Indien gewenst tarieven te verhogen met 0,50 eur voor handtekening voor ontvangst.


 


Voor levering Nederland betaaal je bv. tot 500 gr 7,18 eur handtekening voor ontvangst INclusief.


 


Ik zie nergens een alternatief, zeker indien rekening wordt gehouden met het gemak van opstelling van de docs (e-shipper), het kantorennet van de post en de dagelijkse aflevering.


 




Bericht 2 van 12
laatste antwoord

Tarieven TNT - DPD - Taxipost - e.a.

Euh!!!



Ik betaal als contractklant bij taxipost 5,09 per zending tot 2 Kgr 6,21 tot 5 kgr en 7,57 voor 10 kgr... in Belgie... dit vanaf mijn herziening op 01/11...



Bericht 3 van 12
laatste antwoord

Tarieven TNT - DPD - Taxipost - e.a.

Hallo,


blijkbaar hanteert de post voor iedereen andere tarieven, ik betaal namelijk met een contract vanaf 250 stuks per jaar.


Voor pakjes tot 500 gr   4,08 euro


Voor pakjes tot 1 kg      4,48 euro


Voor pakjes tot 5 kg      4,71 euro


Voor pakjes tot 10 kg    6,33 euro


Voor pakjes tot 20 kg    8,24 euro


Voor pakjes tot 30 kg    9,86 euro


 


Krijg ik gisteren de nieuwe tarieven die ingaan op 01/01/2012


De post gaat vanaf dan weldegelijk 21% BTW rekenen op al deze prijzen, dus lees hieronder de prijsverhoging, schandalig of niet


Tot 500 gr     4,94 euro   +0,86 cent


Tot 1 kg        5,42 euro   +0,94 cent


Tot 5 kg        5,70 euro   +0,99 cent


Tot 10 kg      7,66 euro   +1,33 euro


Tot 20 kg      9,97 euro   +1,73 euro


Tot 30 kg     11,93 euro  +2,07 euro


 


Ik verzend gratis aan al m'n kopers, maar wat staat me nu te doen, dit is een extra service die ik ofwel moet gaan doorrekenen in de gegeven kortingen ofwel moet ik verzendkosten gaan vragen, wat ik eigenlijk liever niet doe, daar dit toch een service is naar de kopers, maar doordat Bpost maar raak doet zal ik toch enig initiatief moeten nemen.

Bericht 4 van 12
laatste antwoord

Tarieven TNT - DPD - Taxipost - e.a.


  


Krijg ik gisteren de nieuwe tarieven die ingaan op 01/01/2012


De post gaat vanaf dan weldegelijk 21% BTW rekenen op al deze prijzen, dus lees hieronder de prijsverhoging, schandalig of niet


 


 


Ik zie niet in wat hier schandalig aan is.


Eindelijk wordt taxipost gelijkgeschakeld met (niet-gesubsidiëerde) concurrenten.


Je hebt trouwens een btw-nr. Waar ligt dan het probleem ? Die btw trek je toch af ?


En dat de zwartwerkers dezelfde transportkost zullen moeten aanrekenen als de mensen die keurig officiëel werken zoals het hoort kan ik enkel maar toejuichen.




Bericht 5 van 12
laatste antwoord

Tarieven TNT - DPD - Taxipost - e.a.

oke, volledig mee akkoord dat ik de btw kan recuperen, maar blijkt nu op de website dat er hele andere tarieven zullen zijn, namelijk


Pakje tot 2 kg 6,20 euro


Pakje tot 10 kg 8,40 eur


 


Wel duur als je bedenkt dat een shirtje onder de 500 gram weegt en je daarvoor dan zoveel moet betalen, gewone post vind ik geen optie, veel te veel miserie mede.


En de verkoop is al zo miserabel en dan zou je ook nogeens de kosten voor verzending moeten gaan doorrekenen, waar stopt dit ergens

Bericht 6 van 12
laatste antwoord

Tarieven TNT - DPD - Taxipost - e.a.

Beste 4allshop, je hebt toch een contract ????




Bericht 7 van 12
laatste antwoord

Tarieven TNT - DPD - Taxipost - e.a.

Vrij logisch dat er voor grote verkopers andere tarieven worden gerekend, kben zeker niet post-minded (net iets teveel problemen met hun diensten) maar kvind het vrij positief dat ze reeds vanaf 250 stuks kortingen geven.



ik zit nu met een 3000+ contract wat nog een stukje goedkoper is dan de 250+ maar eigenlijk niet zo heel heel veel.



Op zich is die btw toevoeging niet zo slecht omdat nu duidelijk wordt welke bedrijven kunnen concurreren met de post.



En er kan ook niet meer gediscussieerd worden of je als btw-plichtige nu wel of niet btw moet bijdragen op die kosten (maw op welk moment de postkosten van de winst moeten afgetrokken worden)

Bericht 8 van 12
laatste antwoord

Tarieven TNT - DPD - Taxipost - e.a.

Beste Inko,


wat betaal je voor de zendingen tot 500 gr ?




Bericht 9 van 12
laatste antwoord

Tarieven TNT - DPD - Taxipost - e.a.

3,71 (dat is nog de exbtw prijs)


en vorig jaar was het v*rd*mme nog maar 3,52



Bericht 10 van 12
laatste antwoord