annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verdwijnen van post

Beste,

ik verzend ongeveer 150 poststuks per maand. Nu merk ik dat de laatste twee maanden er gemiddeld 10% of 15 stuks verdwijnen, kopers begrijpen dan niet dat je alles probeert om hier een oplossing voor te vinden, enz...enz...
Ook merk ik dat meer en meer poststukken meer dan een week (of langer) onderweg zijn.

Hebben jullie dit ook ondervonden?

vr gr.
D

Bericht 1 van 23
laatste antwoord
22 ANTWOORDEN 22

Verdwijnen van post

Ik heb de laatste maand ook toch ongeveer een hondertal stuks verstuurd. Op eBay verstuur ik de dag van betaling en ik merk dat de mensen dit pas na enkele dagen aankrijgen, en dat merk ik ook aan mijn verkopersprestaties....daar wordt je dan direct op afgerekend.
He zal dus toch wel meer dan twee dagen duren vooraleer een pakje toekomt. Maar ja, wat doe je hieraan?
Ik krijg zelf ook veel pakjes toegestuurd maar op vrijdag blijft mijn bus ALTIJD leeg....hoe zou dat komen?

Bericht 2 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

Ze hebben U dan nog zacht aangepakt. Als U klacht indien bij de post dan moet U zeer goed opletten dat je niet zelf de verdachte wordt. Wij versturen euromunten in zeer goede verpakkingen (zelfs aangetekend). Ongeveer 2 percent komt niet toe. Dan wordt er volgens bepaalde artikels bij de post waaronder vermelding dat men geen geld - cheque - enz. mag versturen en dit zelfs strafbaar is daar wij daarmee aanleiding geven tot diefstal. U wordt dus niet vergoed. Maar de POST werkt zelf in samenwerking met de KMB die munten en postzegels versturen!!!!!!! Zie hun reclame in numismatique Belgie (tijdschrift). Dan worden we nog gerechtelijk aangeklaagd door de koper met als reden dat ze het niet hebben ontvangen. Resultaat........U bent Uw object kwijt en wordt nog eens verplicht ongeveer 1/2 van het bedrag terug te storten (ze noemen dit een regeling). Hierdoor hebben vele kopers een gat in de markt gevonden (wie niet waagt niet wint). Succes nog met verzenden...................

Bericht 3 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

wacht maar dit weekend, we gaan het weer mogen uitleggen. Terwijl de oorzaak bij B-post ligt.

Was vandaag in het sorteercentrum omdat ik daar mijn pakjes ga afleveren en ze wilden ze al bijna niet aanpakken want ze werkten al niet meer...reden

"staking he!, staking"

Bericht 4 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

Er lopen DIEVEN rond bij de post!

Heb ook al munten gehad die nooit aangekomen zijn, toevallig via Gent X en in Oost Vlaanderen geleverd.

Het kan de postbode zijn, of anderen van de sorteercentra.

3 x heb ik klacht neergelegd, de 1ste keer kreeg ik 2 postzegels als troost, de 2de en 3de keer NOPPES !!!

Maar we staan machteloos.

Eigenlijk moet IEDEREEN telkens een klacht indienen in z'n postkantoor en ook de ombudsman verwittigen, kan vrij snel tegenwoordig via email.

Men zegt dan in de brief dat ze "onderzocht" hebben.  Alleeez, wees nu eens redelijk, ze kunnen geval per geval niet onderzoeken, ze moeten steekproeven doen, een list leggen om die dieven te pakken.

Iemand in de post heeft 2 zilveren munten van me gestolen, dan nog postzegels en dan nog een medaille. Zo simpel is het.

Ik zeg het nog eens, ER LOPEN DIEVEN bij de post!

Bericht 5 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

Ik vind dat jullie het woord diefstal toch wel erg snel in de mond nemen hoor !

Dat door een verminderd plichtsbesef en een steeds hogere werkdruk meer en meer zendingen foutief terecht komen : akkoord.

Dat ook door toenemend gebruik van mechanische sorteermiddelen mogelijk zelfs meer en meer zendingen onbestelbaar worden beschadigd : akkoord.

( Wat is trouwens de standaardprocedure bij de post voor onbestelbare stukken ? Wil ik graag wel eens weten ! )

Maar dat één tot zelfs 10 % van verzendingen zou achterover worden gedrukt lijkt me zelfs irrealistisch :  dat zijn er hoeveel per dag en per postbode ?




Bericht 6 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

als je een winkel uitbaat zoals ons, dan is het bijna dagelijkse kost, winkeldiefstal, elke klant is een potentieële dief, je kan echt niemand meer vertrouwen. We worden net niet paranoia.

Lees de kranten, lees de cijfers, mensen hebben blijkbaar geen moraal meer. De statiestieken zijn dan nog niet correct want veel diefstallen worden niet eens aangegeven omdat het met de kraan open dweilen is.

Dieven slaan herhaalde malen toe maar worden niet veroordeeld, de procureur laat ze steeds weer gaan.

Ik ken iemand bij de post die me verteld dat er inderdaad brieven en zendingen ontvreemd worden.
Er moet intern meer controle komen.

Weet je dat een groot perecntage diefstallen door winkelpersoneel gebeurd.  Als Aldi, Delhaize personeel steelt (in Oostende kan ik 4 namen opnoemen die ontslaan zijn wegens diefstal) als de knecht van z'n aannemersbaas steelt, als personeel die in kringwinkels werkt steelt, waarom zou postpersoneel dan niet stelen?  Er zit overal kaf tussen het koren en dat kaf moet er uit.

Er zitten overal dieven en je kan geen leeftijd of functie op de daders plakken, je hebt ze overal.  Zelfs de militair die olie uit de smeerplaats meepikt of bollen koord of een paar extra schoenen uit de depot, of zelfs de kolonel die z'n persoonlijke wagen laat onderhouden in de kazernegarage is een dief.

Enfin, algemeen gezien vind ik het ronduit triestig. Er is GEEN moraal meer, mensen stelen er op los, voor miljarden per jaar.

Spijtig.

Bericht 7 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

speedsterboy1
Community-lid

Maar dat één tot zelfs 10 % van verzendingen zou achterover worden gedrukt lijkt me zelfs irrealistisch :  dat zijn er hoeveel per dag en per postbode ?



Dat geloof ik dus ook niet. Op al de jaren dat ik online verkoop en vooral koop is er nooit iets verdwenen, éénmaal iets dat ik verzond niet aangekomen maar dat bleek dan op het postkantoor te liggen.


Ik koop regelmatig op ebay en andere plaatsen een diefstal gevoelig artikel, namelijk dvd's en verzend er ook af en toe. Dit is nu echt een artikel dat dadelijk opvalt in een verpakking, alleen al het typiche 'rammel' geluid van het schijfje. Wel tot heden alles aangekomen bij mij en de klant.



Iemand die toch last heeft van diefstal moet misschien eens nadenken over de wijze van verpakken, bv zo'n dvd. Je kan dat ding gewoon in een bruine envelop steken en dat is het dan, op die manier is het heel vlug opengescheurd en dat hoeft zelfs niet door diefstal te zijn maar gewoon door de manipulatie tussen verzending en ontvangst. Ik heb op deze manier al enveloppen ontvangen die opnieuw dichtgeplakt waren door de post met een briefje met excuses erbij. Maar stel dat een voorwerp door een slechte verpakking verdwijnt dan ga je waarschijnlijk ook zeggen, het is gestolen terwijl het gewoon de schuld van de verkoper is.


Dus inderdaad, niet TE SNEL zeggen, het is gestolen.

Photobucket

Bericht 8 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

tjr0000
Community-lid

Wel, een tijdje geleden had ik last met pakjes die van of naar Turnhout moesten. Nu bleek later dat die dus ontvreemd werden door twee dames, werknemers van de post, die op het sorteercentrum aldaar werkten. De pakjes werden door hun onderschept, open gemaakt en de inhoud verwijderd. Daarna verkochten ze deze door op internet oa op.............Ebay.

Hier wil ik maar mee aangeven dat het dus wel degelijk gebeurd. En bij de post zitten die dieven dus wel degelijk geconcentreerd. Met pakjes van andere regio's had ik nooit last, alleen van Turnhout uit. Nadat de dames gepakt werden, is het terug genormaliseerd.

Bericht 9 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

4 zendingen, pakjes met thermisch ondergoed is in anderhalf jaar niet aangekomen in Italië!

Ik heb dus schrik om naar italië te sturen, ik zette vroeger op EBAY.IT  maar doe dat nu niet meer.

Ook een land die bekend staat voor verdwijntrucs !!!!

Bij de post (in Oostende althans) weet het personeel dit dat er daar af ent oe wel klachten over zijn.

Bericht 10 van 23
laatste antwoord