annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verzending Koerierdienst - Post

Ik merk de laatste maanden dat wanneer men een pakje koopt via ebay en het wordt verstuurd door een koerierdienst ... toch het wordt afgeleverd door de post. Wanneer het dan buiten de EU  komt ... moet je er voor bijbetalen. Vroeger was dat toch niet.


Hoe komt het dat de post het nu afleverd ... en niet d ekoerierdienst?

Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Re: Verzending Koerierdienst - Post


Telkens doosjes van ongeveer 15 x 15 x15 cm. Dus iets groter dan genormaliseerde zendingen. Gelukkig geen 10 euro extra, anders wordt het een dure hobby ! B-)



Welja, "niet genormaliseerde zendingen" dus... en dus gewoon "post"... zolang er geen echte waardevolle dingen insteken, passeren die zonder meer de douane.

Bericht 11 van 15
laatste antwoord

Re: Verzending Koerierdienst - Post

mac_duke
Community-lid

Ja dat is mij ook al opgevallen. Heb gisteren een pakje van de VS gekregen,4 miniatuurtjes, voor 25 dollar tesamen, moest daar 13.75€ "invoertax" op betalen en nog eens 10€ dus in het totaal 23.75€ xtra kosten. Ik ben meer kwijt aan die "kosten in België" dan ik eigenlijk voor mijn 4 miniatuurtjes betaald heb. ( vadertje staat moet zeker geld hebben om de etentjes van de ministers te betalen zeker?)


Ik heb door het jaar meerdere zendingen uit de VS gekregen, soms meer dan 400 € ( boeken, zit nog aan de unief) en toen moest ik niets betalen, geen "invoertax" of 10€ andere zever.


Ik denk dat ik toch een klacht ga indienen bij douane & post.Of dat veel zal uithalen weet ik niet.

Bericht 12 van 15
laatste antwoord

Re: Verzending Koerierdienst - Post

Raar, 25 dollar is normaal onder de waarde waarop invoertaksen gerekend worden dacht ik zo...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 13 van 15
laatste antwoord

Re: Verzending Koerierdienst - Post

Re: Verzending Koerierdienst - Post

@mac_duke


Dit is hetzelfde dat ik heb meegemaakt ... vandaar mijn topic hier.


Ben dus niet de enige met deze ervaring de laatste tijd.


Ik denk dat er vroeger niet zo nauwkeurig werd gecontroleerd.


Wat de tarieven betreft is er de volgende regel:


Vrijgestelde zendingen:


Zendingen van buiten de EU waarvan de totale waarde van de inhoud niet meer dan 22 euro bedraagt ( uitzondering alcoholische produkten, parfum, toiletwaren en tabaksprodukten )


Niet commerciële zendingen buiten de EU rechtsstreeks verzonden door een particulier naar een particulier met een totale waarde van niet meer dan 45 euro.


Formaliteiten = 10 euro


BTW Import = % berekend op de waarde van de zending.


Heb dit ook al gemeld en op gereclameerd ... maar een klacht indienen heeft geen zin. Ze controleren nu gewoon strenger en veel meer dna vroeger. Nu wordt er veel meer aangekocht door het internet ... vandaar de strengere controle.


Bericht 15 van 15
laatste antwoord