annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ben ik verplicht om verzendkorting te geven als een zelfde persoon meerdere items koopt?

Ben ik verplicht om verzendkortingen te geven als iemand meerdere items koopt alhoewel dit niet vermeld staat in het zoekertje?

Als ik dit niet vermeld dacht ik dat ik dat niet verplicht ben.

Deze persoon had vier items gekocht en ik heb dan de verzendkosten en had 24 euro verzendkosten voor vier BU setten. IkHoe vroeg om maar één keer verzendkosten te betalen maar vermits het naar het buitenland was heb ik gezegd dat dit niet kan, kwestie van gewicht en ik ging ze dan aangetekend versturen kwestie van veilig te zijn dat ze aankomen. Ik heb hem toen gezegd om maar twee van de vier keer verzendkosten te betalen en heb alles aangetekend verstuurd. Dit koste mij 15 euro die aangetekende verzending en hij had er maar 12 moeten betalen. Nu krijg ik verdorie slechte feedback van hem over die verzendkosten. 

Kan ik hier iets aan veranderen?

Alvast bedankt.

 

mvg Luc

Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

ben ik verplicht om verzendkorting te geven als een zelfde persoon meerdere items koopt?

Er is een verschil tussen "korting" geven op verzendingskosten en een "gecombineerde zending", zoals je zegt: "het hangt af van het gewicht" maar ook van het formaat. Wanneer ik bvb twee items koop, de kosten zijn 6.50€ tot 2kg per item maar als de twee samen minder dan 2kg wegen verlang ik wel dat de verkoper daar rekening mee houdt en mij slechts één keer kosten anrekend... d.i. "gecombineerde zending", komt het gewicht over 2kg, tja, dan zal ik iets meer moeten betalen. Dat zijn tarieven voor België, verzending naar het buitenland en zeker aangetekend is heel duur en daar heb je weinig speelruimte in tenzij je een contract met Bpost hebt.

Nu, om terug tot de kern van de zaak te komen, je kan proberen de koper te contacteren met de vraag alsnog zijn FB te wijzigingen, lukt dat niet kan je contact opnemen met Ebay en de zaak uitleggen... dat zou ik telefonisch doen, mijn ervaring daarmee heeft me geleerd dat dat het meest doeltreffende is om problemen op te lossen.

En ja... die slechte FB is idd onterecht maar je hebt nu eenmaal moeilijke mensen!

Bericht 2 van 12
laatste antwoord

ben ik verplicht om verzendkorting te geven als een zelfde persoon meerdere items koopt?

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik vindt nog steeds dat ik gelijk heb want doordat hij vier BU setten kocht en normaal die verzending 24 euro standaardverzending was heb ik er een aangetekende verzend van gemaakt. Het woog ook meer dan 350 gram dus koste mij 15 euro en hij wou er maar 12 betalen. Eerst wou hij gewoon 6 euro betalen wat voor één set telde maar als je dan al moeilijk doet om 12 euro waar ik nog aan toeleg en dit in fb schrijft,,,,je zou ongelukken gaan doen.

Mensen begrijpen soms niet dat verzendkosten naar het buitenland geld kosten en zeker als het om een tamelijk gewicht gaat.

Nogmaals dank om te antwoorden en zal ebay contacteren hierover.

Bericht 3 van 12
laatste antwoord

ben ik verplicht om verzendkorting te geven als een zelfde persoon meerdere items koopt?

Laat me raden: verzending naar Nederland?

Bericht 4 van 12
laatste antwoord

ben ik verplicht om verzendkorting te geven als een zelfde persoon meerdere items koopt?

Ja was een verzending naar nederland en het ging over vier verschillende BU setten en niet over vier keer hetzelfde item.

De persoon die gekocht heeft blijft maar mails sturen en lullen, om zot van te worden.

Bericht 5 van 12
laatste antwoord

ben ik verplicht om verzendkorting te geven als een zelfde persoon meerdere items koopt?

Ik dacht het al, ik heb het zelf ook een paar keer voorgehad, verzending naar Nederland is een ramp... verzendingskosten zijn altijd te hoog en leiden altijd tot discussie maar als je in Nederland koopt schamen ze zich niet om torenhoge kosten aan te rekenen!

Ik verzend niks meer naar Nederland tenzij ze zonder meer het bedrag betalen dat van toepassing is, zijn ze niet akkoord, gaat de koop niet door, zo simpel voor mij!

Kunnen ze niet leven met die kosten, dat ze gaan klagen bij Bpost en niet bij mij, ik verzin die tarieven niet!

Bericht 6 van 12
laatste antwoord

ben ik verplicht om verzendkorting te geven als een zelfde persoon meerdere items koopt?

Ollanders zijn het best te vermijden, ze zijn altijd gierig.

Bericht 7 van 12
laatste antwoord

ben ik verplicht om verzendkorting te geven als een zelfde persoon meerdere items koopt?

Jaja... altijd gierig, tot ze je zelf de rekening presenteren! Een voorbeeld: in Bëlgië zijn zo bvb alle modelbouwbeurzen gratis toegang, in Nedrland moet je daarvoor altijd inkom betalen om binnen te mogen... maar die hollanders lopen hier bij ons op die beurzen wel massaal de deur plat!

Bericht 8 van 12
laatste antwoord

ben ik verplicht om verzendkorting te geven als een zelfde persoon meerdere items koopt?

Negatieve feedback die gaat over een van de vooraf geweten verkoopsvoorwaarden zoals de verzendkosten is niet toegelaten en worden in principe op aanvraag verwijderd!
Bericht 9 van 12
laatste antwoord

ben ik verplicht om verzendkorting te geven als een zelfde persoon meerdere items koopt?

Bedankt voor dit te melden, waar moet ik dit juist melden bij ebay, ik ben maar een klein particuler verkoperke en ken niet veel van ebay.

Ik koop vooral veel.

 

mvg Luc

Bericht 10 van 12
laatste antwoord