annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

klachten over trage verzending

Hallo,




ik heb een vraagje die ik graag in de groep zou smijten.



Zijn er nog mensen die klachten krijgen van kopers die betalen met overschrijving dat we niet de verzendingstermijn respecteren van 2 dagen bvb ?



Als men betaalt via overschrijving en het is niet via dezelfde bank, dan kan dit tot 3 werkdagen duren vooraleer het op onze rekening staat. Maar blijkbaar zijn er mensen die dat niet begrijpen. Is er geen mogelijkheid dat ebay dit kan laten weten aan de kopers bvb dat betaling via overschrijving lang kunnen duren.



Ik heb hier namelijk een klant die een spel besteld op 28/01, ze betaalt waarschijnlijk direct via overschrijving. Het geld staat op dinsdag 1 februari op de rekening (weekend en 2 werkdagen van de ene bank naar de andere) en dan krijgt men leukweg te horen dat we onze leveringstermijn niet respecteren, alhoewel wij dit op 2 februari hebben verstuurd... Nog een geluk dat de post eens snel geleverd heeft, anders konden ze nog wat meer klagen over de leveringstermijn...



Zijn er dus nog met hetzelfde probleem ?



Mvg,



Dany

Bericht 1 van 21
laatste antwoord
20 ANTWOORDEN 20

Re: klachten over trage verzending

Daar kun je helaas niks aan doen. De post staakt vandaag (Maandag 14/02) ook nog en dus zijn we reeds 5 dagen verder dat er geen pakjes (en brieven) toekomen. Laat staan dat de post weer een week zal nodig hebben om de achterstand in te halen, enz....en we gaan nog een aantal stakingsdagen tegenkomen.

Bericht 11 van 21
laatste antwoord

Re: klachten over trage verzending

Helaas, zelfs met goede en vlugge communicatie zijn er altijd etters van mensen!

Waarom zijn er oorlogen in de wereld?

Ik doe al 18 jaar zelfstandig zakens met een winkel in Oostende en nog maar een tijdje op ebay en ik kan boeken schrijven van klanten die onredelijk zijn. Zelfs al blijf je beleefd, sta je 100% ten dienste, doe je alles wat mogelijk is.
 
Jaaah, moeten ermee leven.

Bericht 12 van 21
laatste antwoord

Re: klachten over trage verzending

speedsterboy1
Community-lid

Zelfs al blijf je beleefd, sta je 100% ten dienste, doe je alles wat mogelijk is.



Zoals een klant die dadelijk betaald en waarbij geen problemen waren met de afhandeling zijn fb geven waar die dan toch recht op heeft.


Bedoel je zoiets Winkelcentrum ??

Photobucket

Bericht 13 van 21
laatste antwoord

Re: klachten over trage verzending

Speedsterboy,

het heeft me een paar dagen gekost om te begrijpen waarover je het hebt.

Dus, vergeef me als je naam "speedsterboy" niet meteen een lichtje bij me deed branden.

U hebt op eind januari bij mij gekocht zie ik. Hopelijk was je tevreden want wat mij nu opvalt is dat U aan mij een feedback vraagt maar zelf heb je er ook nog geen gegeven.

Ik veronderstel dat onze transactie goed verlopen is

Ik geef eigenlijk nooit een feedback aan kopers die niet als eerste hun tevredenheid laten blijken. 
Daar is een reden voor. Die reden is dat ik niet weet of de koper mijn pakje of zending wel ontvangen heeft.

Ik vraag zelf NOOIT aan mijn kopers of als ik zelf koper ben,  om een feedback te geven en geef altijd een feedback als zij er één geven

van de 366 artikelen die ik verkocht sedert ik op ebay ben hebben er nog maar 306 een feedback gegeven.

Ik laat daar mensen volledig vrij in en vraag niets, doe niets, alles op z'n tijd.

Maar goed, als U er op staat dat ik als verkoper eerst een feedback geef dan zal ik dit doen. Hou er rekening mee dat elke verkoper een andere manier van werken kan hebben en niets is kwaad bedoeld.

Even goed vrienden hoop ik en veel plezier met het boek (als je het nog niet gelezen hebt)

Johan

,-)

-- Bewerkt door winkelcentrum om 18 Feb 2011 13:44 CET
Bericht 14 van 21
laatste antwoord

Re: klachten over trage verzending

Voila,   Speedsterboy,


is gebeurd.  

En net zoals ik zei, U bent zo vrij te doen wat U zelf wilt.  U mag een feedback geven maar U moet niet.

Nu we toch op dat onderwerp zitten vraag ik me af hoe de andere verkopers dit doen.

Geven zij ook eerst een feedback aan hun koper of wachten ze to de koper een feedback geeft aan de verkoper?  Vragen ze het om een feedback te geven?

Ben hier wel eens benieuwd in.

Johan

Bericht 15 van 21
laatste antwoord

Re: klachten over trage verzending

Hallo, ik geef altijd feedback aan kopers NADAT ik een feedback heb gekregen, zo weet ik dat alles in orde is.  Aan verkopers geef ik altijd feedback als ik het pakje ontvangen heb, zo weten zij ook dat alles in orde is.  Voor iedereen in ieder geval fijn weekend.  Groetjes

Bericht 16 van 21
laatste antwoord

Re: klachten over trage verzending

Voila, nog iemand die het zoals ik doe, is ook om diezelfde reden dat ik dan weet dat alles toegekomen is en in orde is.

Ik vind zelfs als koper dat je dit spontaan moet doen.  Als je niet echt tevreden bent, dan geef je geen feedback en zal de verkoper dat dan ook niet doen.

Is bij mezelf al gebeurd dat ik iets kocht en niet tevreden was maar ik heb dan liever geen feedback gegeven. Kreeg er ook geen terug. Vind ik normaal.

,-)

Bericht 17 van 21
laatste antwoord

Re: klachten over trage verzending

Hallo,

ik laat iedereen vrij om feedback te geven of niet, maar ik vraag wel na 1 week of ze alles goed ontvangen hebben. De bedoeling eigenlijk daarvan is tweeërlei.

Als ze het goed ontvangen hebben en ze zijn tevreden, zullen ze waarschijnlijk feedback geven.

Als ze het niet ontvangen hebben, zullen ze hopelijk normaal reageren hierop en dan werken we samen met de klant naar een oplossing. (meestal komt het pakje dan wel een paar dagen later toe).

Als ze antwoorden, dan vul ik als eerste feedback in, antwoorden ze niet, geef ik sowieso na 14 dagen feedback.

MVg,
Dany

Bericht 18 van 21
laatste antwoord

Re: klachten over trage verzending

speedsterboy1
Community-lid

@ Johan : Ja hoor, boek is prima aangekomen, had ik geschreven in mijn mail.



Ik geef als verkoper dus wel als eerste fb als de betaling ontvangen is, wel kijk ik eerst even naar de fb's die de koper heeft gegeven, als het zo iemand is die nooit iets teruggeeft dan vertik ik het ook (een grotere verkoper kan zich hier uiteraard niet mee amuseren, begrijp ik ook) Heb pas nog als eerste fb gegeven aan iemand die al een paar rode bollen had gegeven maar geen probleem want mijn artikel is ok en ik verzend snel, heb dan ook een pos teruggekregen.



En dat wachten op de fb van de klant zodat je weet dat die tevreden is heeft nog weinig zin naar mijn mening. Een ernstig en redelijk iemand gaat als er een probleem is eerst met u communiceren, ook al heeft die reeds fb ontvangen, als je dat probleem dan oplost zal je nog een pos fb krijgen. Een onredelijk iemand kan dadelijk een negatieve geven en dan maakt het eigenlijk niet uit of je nu al dan niet al fb hebt gegeven want ze weten als koper goed genoeg dat je hun (in tegenstelling tot vroeger) toch niets kan maken.



Het eerst fb geven als verkoper beschouw ik als een vorm van vertrouwen in de klant en in het eigen artikel. En de klant heeft daar ook waardering voor.



Daarom dus dat ik als koper inderdaad vraag naar de fb als er na een tijd geen reactie gekomen is. Altijd fijn om dezelfde behandeling te krijgen zoals ik met anderen doe.



Plus het feit natuurlijk dat ik af en toe ook eens wil gebruik maken van mijn recht om de moeilijke mens uit te hangen. :^O



Geen probleem dus, groetjes

Photobucket

Bericht 19 van 21
laatste antwoord

Re: klachten over trage verzending

Wat fb betreft:


onlangs nog: eerst een neg fb gekregen van een ontevreden koper, daarna reklameren dat het object niet voldoet en mij uitmaken voor leugenaar en als laatste via Paypal mijn geld blokkeren omdat hij een deel kosten terug eist. Plezant!!!

Bericht 20 van 21
laatste antwoord