annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Heeft de verkoper altijd ongelijk bij paypal?

Ik heb een discussie met een koper. De verzendkosten voor zijn item bedragen 26 euro. Hij vindt dit teveel. Een goekopere oplossing bestaat, maar dit is zonder verzekering en niet aangetekend. Ik twijfel echter om deze aan te bieden, want als hij een claim indient bij paypal kan ik alles terugbetalen.
Nu is mijn vraag is nu: Stel dat de koper een email stuurt waarin hij zegt dat hij volledige verantwoordelijkheid voor niet aangetekend versturen op zich neemt en dus geen recht heeft op een claim als het pakje verloren gaat, wordt ik dan door paypal in gelijk gesteld als hij toch een claim doet?
Bericht 1 van 17
laatste antwoord
16 ANTWOORDEN 16

Heeft de verkoper altijd ongelijk bij paypal?

joaquin-antique
Community-lid
wordt ik dan door paypal in gelijk gesteld als hij toch een claim doet?

Nee.
Waar komt die koper vandaan? Uit welk land?





Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 2 van 17
laatste antwoord

Heeft de verkoper altijd ongelijk bij paypal?

Hij komt uit Frankrijk.
Bericht 3 van 17
laatste antwoord

Heeft de verkoper altijd ongelijk bij paypal?

joaquin-antique
Community-lid
U woont in Herentals?
Ik zou even in de auto springen en het pakket via het dichtstbijzijnde Nederlandse postkantoor versturen. Daar krijgt u een online track & trace nummer wat geldt voor PayPal en het is nog veel goedkoper ook.
EUR 13,10 tot 2 kilo
EUR 19,50 2 t/m 5 kilo

Misschien valt het zelfs wel te combineren met meerdere verzendingen? Of wekelijkse boodschappen (ook veel goedkoper daar). 😄

Ik weet zo gauw ook geen andere oplossing of u zou de transactie kunnen annuleren.





Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 4 van 17
laatste antwoord

Heeft de verkoper altijd ongelijk bij paypal?

De koper duwt me echt wel in een hoekje. Ik vraag geen cent meer dan wat ik zelf aan de post moet betalen, maar hij laat al uitschijnen dat hij het te duur vindt en dat ik negatieve feedback mag verwachten. Als ik annuleer, kan hij me dan ook negatieve feedback geven? Ik heb in het verleden gehoord dat Ebay geen goede plaats is om te verkopen en de verkoper weinig rechten heeft. ik heb onlangs negatieve feedback gehad omdat ik items in twee pakketjes had verstuurd. nochtans was dit op vraag van de koper zelf en toch kan ik niks aan deze negatieve feedback doen. en nu dit weer...
Helaas is naar Nederland rijden niet echt een oplossing, simpelweg omdat ik er geen tijd voor heb en ook omdat ik dan nog meer kosten voor mezelf maak.
Bericht 5 van 17
laatste antwoord

Heeft de verkoper altijd ongelijk bij paypal?

e-user2
Community-lid
Abtwoord je koper dan toch met te vermelden dat die op het moment van de levering perfect zal kunnen zien dat de aangerekende verzendkosten gelijk zijn aan wat er op de zending kleeft.

En gelijkertijd kan je aan deze koper de link doorgeven waar die kan vaststellen dat je verzendkosten reëel zijn. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 6 van 17
laatste antwoord

Heeft de verkoper altijd ongelijk bij paypal?

Heb ik al gedaan, maar hij heeft een goedkopere oplossing gezien en wil die gebruiken. Echter, dan heb ik niks bewijs van verzending. Dus zijn probleem is niet zo dat het te duur is, wel dat ik niet de goedkoopste manier wil verzenden (nochtans doe ik dit om ons beiden te beschermen)
Bericht 7 van 17
laatste antwoord

Heeft de verkoper altijd ongelijk bij paypal?

Het liefst van al zou ik heel de deal willen annuleren, maar wel zodat ik geen kosten heb (dus terugbetaling van de commisie en de plaatsingskosten) en zo dat de 'koper' geen negatieve feedback mag geven.

Ik weet dat ik misschien de zoveelste ben maar vindt het nieuwe feedback systeem kut. Mijn voorstel zou zijn dat de beiden partijen fb mogen geven wat ze willen, maar dat deze fb pas zichtbaar wordt als ze beiden hebben gegeven, zodoende kan niemand wraak nemen, want ze weten niet van elkaar wat ze geven voordat ze zelf gegeven hebben.
Bericht 8 van 17
laatste antwoord

Heeft de verkoper altijd ongelijk bij paypal?

quasi9522
Community-lid
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/cancel-transaction-process.html

annuleren transaktie met wederzijdse toestemming.
Reden:bij een paypalbetaling moet de verkoper de verzending kunnen bewijzen.

Een geannuleerde transaktie wordt beschouwd als niet bestaande...
Een negatieve geven of commisie betalen op een niet bestaande transaktie kan niet.
Het item wordt dan zoals een niet-verkocht item.
Bericht 9 van 17
laatste antwoord

Heeft de verkoper altijd ongelijk bij paypal?

is het niet erg om uit deze discussie te moeten optmaken dat een verkoper de huidige tijd zo moet oppassen voor kopers die mischien fraude willen plegen en toch altijd hun gelijk halen bij pay pal.deze discusies zouden er niet mogen zijn maar ja de verkoper zal als het niet veranderd altijd aan het kortste eindje trekken met big brother pay pal
mvg canaria-marlin1

born to fish forced to work
Bericht 10 van 17
laatste antwoord