annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zit met acht geschillen op mijn dak...

...omdat eBay automatisch een geschil opent wanneer de koper (ik, in dit geval) niet binnen de week betaalt.

 

Wat mij hieraan ten zeerste stoort is dat eBay op eigen houtje de geschillen opent alvorens één van- of beide partijen te raadplegen.  Ik had op 25 juli namelijk aan de verkoper gevraagd om artikelen tot 9 augustus opzij te houden voor mij omdat mijn MasterCard afgerekend wordt op 8 augustus en ik over mijn budget zou gaan (meer uitgeven dan er binnenkomt) indien ik voor 8 augustus nog een aankoop zou doen.

 

Voor ons (verkoper en ik) was het gemakkelijkste dat ik gewoon de artikelen aankocht maar wachtte met betalen tot 9 augustus...

 

De verkoper is natuurlijk ook van de geschillen op de hoogte gesteld en schrok blijkbaar even hard als ondergetekende en hij heeft mij dan ook onmiddellijk gerust gesteld met de mededeling dat hij de gischillen zou ongedaan maken.

 

Dit is dus eigenlijk meer een vraag aan eBay om éérst contact op te nemen met de betrokken partijen om te vernemen hoe de vork aan de steel zit, in plaats van direct met veel poeha ten strijde te trekken tegen een vermeende wanbetaling...

 

Tot ongenoegen,

Rudy, aka jimmyrjump.

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Zit met acht geschillen op mijn dak...

de verkoper kan de termijn voor het openen van geschillen in zijn instellingen aanpassen. standaard staat dit op 10 dagen.

 

D.

 

 

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Zit met acht geschillen op mijn dak...

Ja natuurlijk kan hij dat aanpassen (is wat ie trouwens gaat doen/gedaan heeft).  Wat mij dwars zit is dat eBay op eigen initiatief geschillen opent zonder raadpleging van de betrokken partijen.

 

Dan kan men wel zeggen "het staat in de reglementen", het is hemeltergend dat er überhaubt zulke regels bestaan.  Dit soort automatische aanmetingen getuigen eerder van een buraucratische gemakzucht dan van empathie met dat waarvoor eBay staat, namelijk handelsovereenkomsten tussen twee partijen.

 

Wat baat het dat ik of een ander iets tot een overeenkomst kom wanneer de logge machine van een onozele administratie heur almachtigheid ten toon spreidt.

 

Het zijn ten slotte de verkopers en klandizie die een transactie overeenkomen.  Ebay zorgt alleen voor het platform waarop dit gebeurt en zou zich bijgevolg geen stelling moeten aanmeten die indruist tegen een volledig legale verkoop/aankoop.

 

Automatismen als deze zouden moeten verdwijnen.  Wanneer er geen betaling volgt binnen de afgesproken termijn die is overeengekomen tussen verkoper en koper, dan kan een simpele klachtenprocedure uitkomst bieden.  Nu wordt het een administratieve rompslomp waar niemand beter van wordt...

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Zit met acht geschillen op mijn dak...

Het ligt aan de verkoper zelf of  hij beslist om geschillen automatisch af te handelen of niet. Ebay geeft gewoon de keuze en blijkbaar heeft uw verkoper ervoor gekozen om dit zelf door ebay automatisch te laten afhandelen. Zelf kies ik niet voor deze optie omdat ik ook dergelijke vragen krijg van kopers voor uitstel en dergelijke, dus de verontwaardiging van uw verkoper lijkt mij een beetje gespeeld, tenslotte kiest hij er zelf voor wanneer ebay die geschillen voor hem automatisch opent.

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Zit met acht geschillen op mijn dak...

Hier ontgaat mij iets, het zou niet de eerste keer dat ik een verkoper vraag om een bepaald object te reserveren tot een bepaalde datum, soms twee tot drie weken... daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Ik heb nooit eerder meegemaakt dat Ebay zelf een geschil opend wegens niet-betaling, mijn inziens kan alleen de verkoper dat doen.

Trouwens, met afspraken tussen koper en verkoper heeft Ebay zich niet te bemoeien, dat is een inbreuk op de private sfeer!

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Zit met acht geschillen op mijn dak...

Toch wel hoor, je kan de geschillen automatisch laten openen door ebay, je kan zelf beslissen na hoeveel dagen ebay dat voor jou moet doen, het is wel degelijk een optie en is dus zeker niet standaard van kracht of zo.

Bericht 6 van 6
laatste antwoord