annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

CDs versturen naar Latijns-Amerika

hallo, ik verkoop CDs en CDsingles : de meeste daarvan zijn collector's items, dus ik verkoop wereldwijd : meestal Europa of USA, maar soms ook naar meer 'exotische' bestemmmingen.

Nu heb ik af en toe wel eens een pakje dat niet aankomt.
Laatst in Italië, vorige maand in Brazilië en nu eentje in Mexico.
Alle pakjes worden verstuurd met gewone post : de betreffende kopers verkozen geen aangetekend schrijven te vragen.

Met de Italiaan (heb een tweede (had er nog één) gestuurd) en de Braziliaan (die laat het zo) ben ik overeengekomen, de Mexicaan moppert wel heel hard ... wat moet ik doen om zoiets in de toekomst te vermijden?
Kopers uit Latijns-Amerika verplichten aangetekend te kopen? Kan ik dat? Mag ik dat?

(en wat doe ik met mijn Mexicaan : volhouden dat hij had moeten aangetekend vragen (daar blijf ik bij) en risico lopen op een eerste negatieve feedback, of braafjes zijn 9,99 EURO + 4 EURO terugstorten en dan misschien ook maar een neutrale feedback krijgen?)
Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

zitten daar bootlegs bij ?Zo ja , kijk dan maar uit.Ik heb al eens een gepeperde rekening van sabam gekregen toen ik enkele boolegs verstuurde.(heb ik wel nooit betaald:)
Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Wat kan je doen?

- ik weet niet of je dit deed maar telkens bij een gewone zending niet vergeten het Prior-stickertje op de zending te kleven!
Ook al staat dit op de internationale postzegels als vermeld, dit wordt vaak door de postdiensten over het hoofd gezien en een extra blauwe sticker verhelpt eventuele vertragingen in de zending (zelf reeds voorgehad: zonder deze sticker was een zending 2 maand onderweg naar Italië !!!)

- als je wil dat bvb buiten de EU steeds aangetekend verzonden wordt om probs te vermijden, in de toekomst je ingevulde verzendkosten daar aan aanpassen!

- wat de Mexicaan betreft, leg hem uit wanneer je exact verzond, dat internationale zendingen soms langer dan gewild onderweg zijn en dat de zending normaal zal terugkomen indien hij het niet ontvangt en aldus nog efkes te wachten.
Zo er na verloop van tijd geen oplossing komt, gewoon... terugbetalen zou ik aanraden

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Dag Tony.

Heb even je aanbiedingen bekeken.

Ik zie dat je zelfs voor 3 eur port wil verzenden naar China...:-)

Dat is echt vragen om moeilijkheden, hoor ...

Ik sluit me dan ook aan bij Zijspoor: verzendkosten/wijzen aanpassen !

Indien je vanaf nu je aanbiedingen opmaakt met het (gratis) turbolister dat je blijkbaar niet gebruikt, kan je heel makkelijk je verzendvoorkeuren voor eens en voor altijd opstellen, ook voor al bestaande aanbiedingen.

Wat betreft het Mexicaantje: los van feedbackkleur en wettelijke regeltjes - wat weet die Mexicaan ten slotte van onze plaatselijke voorschriften - pak ik in dergelijk geval mijn verlies en betaal terug, maar wel pas na minimaal een drietal weken.

De snelheid van Tante Post, weet je wel ...

Bericht 4 van 4
laatste antwoord