annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay nieuwigheden

Systeem van anonieme bieders van het type a***b later deze week uitgebreid tot alle veilingen op com, ongeacht het bedrag van de veiling.

*** Protecting Bidders & Combating Online Fraud***

http://www2.ebay.com/aw/core/200803.shtml#2008-03-03092747

De kans is groot dat het binnenkort hier ook in voege komt.

Dit systeem is enkele weken eerder al ingevoerd op eBay Australië. Vanaf toen hebben alle veilingen aangeboden op eBay Australië, ook deze van maar enkele dollars, anonieme bieders.

Het is niet te verwonderen dat eBay zijn testen eerst doet op een kleinere Engelstalige site zoals eBay Australië zodat de beestjes er uit zijn voor het op ebay.com komt. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Australië beet ook de spits af door meer dan een jaar terug in alle categorieën te beginnen met anonieme bieders bij veilingen met hoge bedragen. Een tijdje daarna kwam het algemeen in voege op com en de rest van eBay.

Terugvinden van door eBay verwijderde veilingen

Nog een voorbeeld hiervan is aan het lopen. Een bron van ergernis voor verkopers is dat wanneer eBay aanbiedingen verwijdert wegens schending van het aanbiedingsbeleid, de verkoper deze aanbiedingen, rekening houdende met de overtreding, helemaal opnieuw dient op te stellen. Eind vorig jaar zei ebay.com hier iets aan te willen doen. En zie, sinds vorige week kunnen verkopers op ebay.com.au hun verwijderde items terugvinden in hun eBay zodat ze die na verbetering terug gemakkelijk kunnen listen. Zal logischerwijze binnenkort waarschijnlijk uitgebreid worden naar com en andere eBay sites.

***Making it easier to recover listings***
http://www2.ebay.com/aw/au/200802251100232.html

Bericht 1 van 478
laatste antwoord
477 ANTWOORDEN 477

Ebay nieuwigheden

Ik heb geen google toolbar, maar als ik een tekst intik in het invulveld worden de woorden die verkeerd gespeld zijn onderlijnd. Daar kan ik op klikken om het juiste woord te zien. Als ik rechts klik in het invulveld kan ik kiezen welke woordenlijst ik ga gebruiken uit die ik gedownload heb.

Bericht 241 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Door het invulveld bedoel ik het kadertje dat men onderaan elk draadje ingelogd krijgt om op het forum te posten.

Bericht 242 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Juist ja, ik heb het gevonden en dan te bedenken dat er een ex eBayer is die mij "computer tech savvy" noemt. 😄

Bedankt huwitte!

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 243 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

wel moeilijk te vinden als je geen fouten maakt J.A. ]:)
zowie
Bericht 244 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

:^O
sommige letters blijve wel eens hange zowie

Bericht 245 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Outsourcing Customer Support bij eBay India

Wel ver van ons bed, maar interessant om te zien hoe eBay India zijn CS gaat verbeteren met de wereldwijde eBay afslanking. Namelijk door het uit te geven aan een firma buiten eBay. Verbeteren van de dienstverlening, dit is de officiële reden, bijkomende drijfveer zal misschien ook wel zijn dat het goedkoper is.

Dat eBay daaraan nog niet gedacht heeft om zoiets in Europa te doen voor zijn CS. Dit in navolging van de help desks en call centers die de laatste jaren van hier verhuizen naar lage loonlanden zoals Bulgarije of India. Na de werknemers ginder eerst een stoomcursus Nederlands gegeven te hebben natuurlijk. :^O

In India, we have made the decision to outsource our customer support (CS) and payments operations to a reputed BPO (Business Process Outsourcing) company and this transition will be completed in December 2008. This decision has been made towards ensuring better accessibility and availability as well as faster turnaround times, which will result in greater user satisfaction.
http://www2.ebay.com/aw/in/200810072109142.html

s’Werelds grootste kleinhandel gaat PayPal accepteren

Walmart, s’werelds grootste kleinhandelconcern en de grootste werkgever in de US (2 miljoen werknemers wereldwijd) gaat voor zijn online handel ook PayPal aanvaarden. Nieuwtje is al enkele dagen oud, maar PayPal maakt overal nogal reclame met deze opsteker. Belgische eBay gebruikers kregen enkele dagen terug een e-mail met reclame om eenvoudig online te winkelen in het buitenland met PayPal nu dat er geen CC meer nodig is om de PP rekening te bevoorraden, zonder de naam van een winkel te vernoemen.
https://www.thepaypalblog.com/2008/10/world%E2%80%99s-largest-retailer-now-accepts-paypal/

Bericht 246 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

eBay UK

Verdere focus op wat kopers eBay de rug laat toekeren
- Geld verliezen op eBay
- Negatieve feedback krijgen (kan al niet meer)
- Hoge verzendkosten

Het volgende wordt maandag bekendgemaakt voor eBay UK.:

- Maximum verzendkosten eBay UK
Vanaf begin volgend jaar in media en mobile phone categories. (uitbreiding tot andere rubrieken later niet onwaarschijnlijk).
Gratis verzending voor DVDs verplicht, uitgezonderd duurdere verzendmethodes (o.a. verzending naar het buitenland).
Sommige andere verzendlimieten liggen beneden werkelijke kost.

- Zoals op COM wordt ingaan procedure feedbackherziening maandag aangekondigd, zal eveneens ingaan de week van 20 oktober. Dan mogen wij dat hier ook verwachten.

- Vanaf 2009 gaat eBay zich ook focusseren op het veilig maken van transacties voor kopers. De volgende twee punten kaderen hierin. Men kan verwachten dat deze ook ingevoerd worden op eBay BE:

Identiteitscontrole wordt tegen eind oktober veralgemeend voor verkopers die willen aanbieden op een vreemde computer.

Anoniem maken van e-mails tussen gebruikers voor de koop gesloten is. Is al een tijdje in voege op AU. Dergelijke mails kunnen via bvb een windows mail programma beantwoord worden zonder dat de anonimiteit verdwijnt.

Er komt een beetje transparantie in de DSRs (breakdown volgens categorie in dashboard begin volgend jaar).

http://www.tamebay.com/2008/10/ebay-to-make-free-pp-compulsory-for-dvds.html

Financiële toestand eBay Inc (PP en Skype bij inbegrepen)
> 3 miljard in cash, zo goed als geen schuld
> 2 miljard winst per jaar
http://forums.ebay.co.uk/thread.jspa?messageID=1105122624&forumID=7#1105122624

Bericht 247 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

- Maximum verzendkosten eBay UK
Vanaf begin volgend jaar in media en mobile phone categories. (uitbreiding tot andere rubrieken later niet onwaarschijnlijk).
Gratis verzending voor DVDs verplicht, uitgezonderd duurdere verzendmethodes (o.a. verzending naar het buitenland).
Sommige andere verzendlimieten liggen beneden werkelijke kost.
PARDON???? sorry :8}ik bedoel WABLIEF?????

Photobucket
ebay is niet meer wat het was, gedaan met de fun

Photobucket

http://www.youtube.com/watch?v=sZE4KGB6Wt4

Bericht 248 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Ik loop daar met mijn aanbiedingen op COM ook al tegenaan, b.v. met boeken, daarvoor geldt een maximum wat je mag berekenen voor verzending.
Het enige wat je eraan kunt doen is om in andere rubrieken te listen. 😉

B.v. Mijn Bob Dylan boeken bied ik niet aan in de rubriek "boeken" maar in de rubriek Entertainment Memorabilia etc.

Het is niet leuk meer, inderdaad, het is gedaan met de fun.

Ben vandaag zowat een uur bezig geweest op eBay Live Chat in verband met die confirmation pin code.
Ik ben 6 x vanuit Amerika gebeld door zo'n automatische pin code mevrouw maar die pincode's werkten dus niet.
Zo'n schat van de klantendienst heeft dat toen handmatig voor me gedaan. 🙂

Altijd problemen met een Amerikaans account als je geen Amerikaan bent en er niet woont. :^O

Misschien is verhuizen een optie?

Bericht 249 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

naar een andere site verhuizen ]:)
zowie
Bericht 250 van 478
laatste antwoord