op 04-03-2008 07:32
op 10-10-2008 13:49
op 10-10-2008 14:03
op 10-10-2008 16:01
op 10-10-2008 18:33
op 10-10-2008 19:07
op 11-10-2008 12:01
Outsourcing Customer Support bij eBay India
Wel ver van ons bed, maar interessant om te zien hoe eBay India zijn CS gaat verbeteren met de wereldwijde eBay afslanking. Namelijk door het uit te geven aan een firma buiten eBay. Verbeteren van de dienstverlening, dit is de officiële reden, bijkomende drijfveer zal misschien ook wel zijn dat het goedkoper is.
Dat eBay daaraan nog niet gedacht heeft om zoiets in Europa te doen voor zijn CS. Dit in navolging van de help desks en call centers die de laatste jaren van hier verhuizen naar lage loonlanden zoals Bulgarije of India. Na de werknemers ginder eerst een stoomcursus Nederlands gegeven te hebben natuurlijk. :^O
In India, we have made the decision to outsource our customer support (CS) and payments operations to a reputed BPO (Business Process Outsourcing) company and this transition will be completed in December 2008. This decision has been made towards ensuring better accessibility and availability as well as faster turnaround times, which will result in greater user satisfaction.
http://www2.ebay.com/aw/in/200810072109142.html
s’Werelds grootste kleinhandel gaat PayPal accepteren
Walmart, s’werelds grootste kleinhandelconcern en de grootste werkgever in de US (2 miljoen werknemers wereldwijd) gaat voor zijn online handel ook PayPal aanvaarden. Nieuwtje is al enkele dagen oud, maar PayPal maakt overal nogal reclame met deze opsteker. Belgische eBay gebruikers kregen enkele dagen terug een e-mail met reclame om eenvoudig online te winkelen in het buitenland met PayPal nu dat er geen CC meer nodig is om de PP rekening te bevoorraden, zonder de naam van een winkel te vernoemen.
https://www.thepaypalblog.com/2008/10/world%E2%80%99s-largest-retailer-now-accepts-paypal/
![]()
op 11-10-2008 15:28
eBay UK
Verdere focus op wat kopers eBay de rug laat toekeren
- Geld verliezen op eBay
- Negatieve feedback krijgen (kan al niet meer)
- Hoge verzendkosten
Het volgende wordt maandag bekendgemaakt voor eBay UK.:
- Maximum verzendkosten eBay UK
Vanaf begin volgend jaar in media en mobile phone categories. (uitbreiding tot andere rubrieken later niet onwaarschijnlijk).
Gratis verzending voor DVDs verplicht, uitgezonderd duurdere verzendmethodes (o.a. verzending naar het buitenland).
Sommige andere verzendlimieten liggen beneden werkelijke kost.
- Zoals op COM wordt ingaan procedure feedbackherziening maandag aangekondigd, zal eveneens ingaan de week van 20 oktober. Dan mogen wij dat hier ook verwachten.
- Vanaf 2009 gaat eBay zich ook focusseren op het veilig maken van transacties voor kopers. De volgende twee punten kaderen hierin. Men kan verwachten dat deze ook ingevoerd worden op eBay BE:
Identiteitscontrole wordt tegen eind oktober veralgemeend voor verkopers die willen aanbieden op een vreemde computer.
Anoniem maken van e-mails tussen gebruikers voor de koop gesloten is. Is al een tijdje in voege op AU. Dergelijke mails kunnen via bvb een windows mail programma beantwoord worden zonder dat de anonimiteit verdwijnt.
Er komt een beetje transparantie in de DSRs (breakdown volgens categorie in dashboard begin volgend jaar).
http://www.tamebay.com/2008/10/ebay-to-make-free-pp-compulsory-for-dvds.html
Financiële toestand eBay Inc (PP en Skype bij inbegrepen)
> 3 miljard in cash, zo goed als geen schuld
> 2 miljard winst per jaar
http://forums.ebay.co.uk/thread.jspa?messageID=1105122624&forumID=7#1105122624
![]()
op 11-10-2008 18:02
op 11-10-2008 18:36
Ik loop daar met mijn aanbiedingen op COM ook al tegenaan, b.v. met boeken, daarvoor geldt een maximum wat je mag berekenen voor verzending.
Het enige wat je eraan kunt doen is om in andere rubrieken te listen. 😉
B.v. Mijn Bob Dylan boeken bied ik niet aan in de rubriek "boeken" maar in de rubriek Entertainment Memorabilia etc.
Het is niet leuk meer, inderdaad, het is gedaan met de fun.
Ben vandaag zowat een uur bezig geweest op eBay Live Chat in verband met die confirmation pin code.
Ik ben 6 x vanuit Amerika gebeld door zo'n automatische pin code mevrouw maar die pincode's werkten dus niet.
Zo'n schat van de klantendienst heeft dat toen handmatig voor me gedaan. 🙂
Altijd problemen met een Amerikaans account als je geen Amerikaan bent en er niet woont. :^O
Misschien is verhuizen een optie?

op 11-10-2008 21:06