op 09-05-2011 01:49
Ik heb een aantal info weggehaalt ivm privacy.
Op 9/4 heb ik een bieding gewonnen voor een processor op Ebay Duistland.De verkoper heeft een positieve feedback met meer dan 150 reacties. Paypal was geen optie en ik zag geen probleem om een bankoverschrijving te doen.Dezelfde dag schreef ik dus het geld over, 637€ op deze rekening :
Op 14/4 de verkoper bevestig mij dat hij het geld goed ontvangen heeft en de processor de dag daarna ging opsturen.
Op 22/4 had ik nog niets gekregen, en probeerde meermaals contact te nemen met die verkoper maar kreeg niemand vast.
Op dat ogenblik, begon ik die verkoop bizar te vinden en heb ik ook een geschil gestart via Ebay.Na enige speurwerk heb ik ook de naam, adres, tel, gsm & email gevonden van die persoon.
Na het starten van die geschil, ben eindelijk gecontacteerd door hem met de vraag als mijn adress correct was..Op dat moment zag ik onmiddellijk dat hij mijn postcode verkeerd (3010 ipv 3020) was en gaaf hem de juiste.Hier ook al een heel raar gevoel..
Op 25/4 heeft hij het pakket opnieuw opgestuurd met de correcte adres via DHL naar mijn adres.
Op 2/5 kwam eindelijk die pakket hier aan en ik deed die heel voorzichtig open.
Op dat moment groot was mijn verbazing want in die doos stond wat papier, stof & plastiek maar geen processor te bespeuren.Dus heb ik direct via Ebay, via het geschil procedure, een bericht geplast dat hij een leugenaar & oplichter was.
De proef is dat het product dat ik gekocht zou nooit kunnen passen in de doos dat hij mij opgestuurd had.Op de volgende links kun je duidelijk zien wat ik bedoel..
Hier : de doos dat ik hier gekregen heb : http://imageshack.us/photo/my-images/851/dsc03232s.jpg/
Hier : wat in die doos zou moeten passen : http://www.youtube.com/watch?v=p_UPZaIGi0I
Op die dag heb ik ook klacht ingediend tegen hem via de duitse politie.
Op 2/4 s'avonds heeft die verkoper mijn gecontacteerd via Skype en wij hadden een gesprek. Ik heb een buurman die getuigd is van die discussie.
In die gesprek heb ik aangekaart dat hij aan het liegen was want de product dat hij mij verkocht heeft zou nooit in die kleine doos kunnen passen.
Eerst begon hij te zeggen dat het product gestolen was tijdens de transport..
Daarnaa begon hij mij allerlei afmetingen te geven die hij vond op internet...Enige tijd daarna, zei hij dat zijn fout was en aanbieding niet juist was. Volgens hem ging het wel om een retail processor in de doos maar zonder cpu cooler.Ik antwoorden daarop dat het weer een dikke leugen is want die product besta gewoon niet.
Ik heb ook de bevestig van de fabrikant dat die product niet besta. Om die gesprek af te ronden heb ik mijn geld terug geëist.
Op 3/4 heb ik een email gekregen van de politie in Duitsland dat die mijnheer al gekend was bij hun diensten.
Op 3/4 heeft hij mij opgebeld, rechtstreeks op mijn gsm nummer en gevraagd waarom ik de politie had ingeschakeld. Hij gaf allerlei warrig uitleg en zei nog eens dat ik mijn geld moest terug hebben. Hij zei toen dat hij ging mij terugbellen ..
Tot Vandaag (6/5) heb ik nog steeds niets van hem gehoord..
Wie kan mij/zou mij helpen met dit probleem?
MVG
-- Bewerkt door ywdt om 9 May 2011 1:53 CEST
op 16-05-2011 20:53
Ik heb gisteren een samenvatting in Duits gestuurd naar de locale Polizei die met die dossier belast is.
Verleden week heeft een kennis die duits spreek gebeld en ze hebben bevestig dat ze zullen die zaak afhandelen.
Nu mij conclusie is dat die gast inderdaad 200% een oplichter is door de volgende te kunnen vaststellen (in chronologische orde) :
- Pakket verstuurd naar verkeerde adres (geen tracking/ bon / bewijs)
- Pakket pas na een kleine maand thuisgekregen. - Pakket was leeg. (inhoud was : plastiek zak, stof en duitse reclame folders)
- De object dat ik gekocht heb was te groot om in die pakket te passen dat gemeld bij de verkoper, aantwoord : „ich übersendete Ihnen eine 980er CPU in der orignalen BOX 'nur" ohne Kühler. Dies ist und war mein Verschulden"
- Verkoper beweert dat hij een Retail (boxed) 980x zonder cooler heeft opgestuurd maar die product besta niet eens.
Probleem is dat Intel verkoop alleen 980x retail MET cooler.
Origineel Ebay aanbod meld duidelijk
- Bezeichnung: Intel® Core™ i7-980X Prozessor Extreme Edition - Modell: BX80613I7980X
- Verkoper zegt dan dat het in het vervoer (door DHL/Deutsche Post) iemand heeft de inhoud gestolen en probeer de verantwoordelijkheid op mij te zetten Hij probeer zijn verhaal waar te maken door de kasticket van DHL te tonen met erop "gewicht 2kg".
De pakket dat ik kreeg woog 450gr. Die 2kg gaat over de tarificatie (0->2kg) .
Hoe kan het dan een processor alleen(volgens wat hij zei) (300-400gr) ineens met verpakking & beschermingsmateriaal 2kg wegen ?
Er zijn nog details/informatie die zijn schuld kunnen aantonen...
Ik zou doodgraag met de mensen van Ebay security willen spreken want die verhalen kloppen van geen kanten, de politie is inderdaad al met een crimineel onderzoek bezig die normaal binnen enkele weken zijn vruchten gaan worpen.
Ondertussen heeft de verkoper mij bedreigd met een proces wegens laster, ik had in feedback geschreven dat een oplichter & dief was die mij 637€ gestolen had.
En hij probeer ook (Ebay? Politie?) wijs te maken dat ik de processor zou ontvreemd...
gek de wereld op zijn kop.
-- Bewerkt door ywdt om 17 May 2011 14:16 CESTop 18-05-2011 10:18
Weet iemand hoe dat ik Ebay Duitsland (support/security) kan contacteren?
Ik zou daar graag mijn verhaal doen want die verkooper is mijn aan bedreigen ..
-- Bewerkt door ywdt om 18 May 2011 10:19 CESTop 18-05-2011 10:34
Ik heb een nummer gevonden maar spijtig genoeg spreken ze daar alleen maar Duits..
Waarom Ebay, een internationale bedrijf, geen customer support geef in het Engels is een raadsel voor mij ?
-- Bewerkt door ywdt om 18 May 2011 10:35 CESTop 18-05-2011 11:58
Heel raar dat ze bij de Duitse CS geen engels verstaan, de meeste Duitsers verstaan goed Engels, en bij zo een internationaal bedrijf als eBay zou je toch verwachten dat de medewerkers Engels verstaan.
Kan je niet via de Belgische Customer Support hulp vragen, laat je in geen geval bedreigen door een verkoper !
-- Bewerkt door mikmak147 om 18 May 2011 11:59 CESTop 18-05-2011 13:09
Ik heb een nummer gebeld via Skype en dan moest ik een "pin" code invoeren. Daarnaa kreeg ik een dame aan de lijn die alleen Duits spraak.
Ik heb ook al een paar keer gebeld op de CS in Belgïe en ben wel "geholpen". Deze morgen zelf, maar die persoon zei ook dat in Duitsland alleen maar Duits als taal aanvaarden. Leek ook precies dat geen "directe" verbinding is tussen Ebay BE en Ebay DE .. Ze kunnen wel een "dossier" doorsturen maar ik kan mijn verhaal niet vertellen naar Ebay DE wegens die taal problematiek. Nu ja, ik heb geen schrik van zijn bedreigingen en ben zeker van zijn schuld (lees verhaal boven) en dat wou ik dus aankaarten bij de mensen van Ebay in DE.
Goed, gezien een politie onderzoek bezig is, zal ik zeker afwachten wat de resultaat daarvan is.
-- Bewerkt door ywdt om 18 May 2011 13:10 CEST