annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wie kan mij helpen met deze ...

ywdt
Community-lid

Ik heb een aantal info weggehaalt ivm privacy.


Op 9/4 heb ik een bieding gewonnen voor een processor op Ebay Duistland.De verkoper heeft een positieve feedback met meer dan 150 reacties. Paypal was geen optie en ik zag geen probleem om een bankoverschrijving te doen.Dezelfde dag schreef ik dus het geld over, 637€ op deze rekening :


Op 14/4 de verkoper bevestig mij dat hij het geld goed ontvangen heeft en de processor de dag daarna ging opsturen.


Op 22/4 had ik nog niets gekregen, en probeerde meermaals contact te nemen met die verkoper maar kreeg niemand vast.


Op dat ogenblik, begon ik die verkoop bizar te vinden en heb ik ook een geschil gestart via Ebay.Na enige speurwerk heb ik ook de naam, adres, tel, gsm & email gevonden van die persoon.


Na het starten van die geschil, ben eindelijk gecontacteerd door hem met de vraag als mijn adress correct was..Op dat moment zag ik onmiddellijk dat hij mijn postcode verkeerd (3010 ipv 3020) was en gaaf hem de juiste.Hier ook al een heel raar gevoel..


Op 25/4 heeft hij het pakket opnieuw opgestuurd met de correcte adres via DHL naar mijn adres.


Op 2/5 kwam eindelijk die pakket hier aan en ik deed die heel voorzichtig open.


Op dat moment groot was mijn verbazing want in die doos stond wat papier, stof & plastiek maar geen processor te bespeuren.Dus heb ik direct via Ebay, via het geschil procedure, een bericht geplast dat hij een leugenaar & oplichter was.


De proef is dat het product dat ik gekocht zou nooit kunnen passen in de doos dat hij mij opgestuurd had.Op de volgende links kun je duidelijk zien wat ik bedoel..


Hier : de doos dat ik hier gekregen heb : http://imageshack.us/photo/my-images/851/dsc03232s.jpg/


Hier : wat in die doos zou moeten passen : http://www.youtube.com/watch?v=p_UPZaIGi0I


Op die dag heb ik ook klacht ingediend tegen hem via de duitse politie.


Op 2/4 s'avonds heeft die verkoper mijn gecontacteerd via Skype en wij hadden een gesprek. Ik heb een buurman die getuigd is van die discussie.


In die gesprek heb ik aangekaart dat hij aan het liegen was want de product dat hij mij verkocht heeft zou nooit in die kleine doos kunnen passen.


Eerst begon hij te zeggen dat het product gestolen was tijdens de transport..


Daarnaa begon hij mij allerlei afmetingen te geven die hij vond op internet...Enige tijd daarna, zei hij dat zijn fout was en aanbieding niet juist was. Volgens hem ging het wel om een retail processor in de doos maar zonder cpu cooler.Ik antwoorden daarop dat het weer een dikke leugen is want die product besta gewoon niet.


Ik heb ook de bevestig van de fabrikant dat die product niet besta. Om die gesprek af te ronden heb ik mijn geld terug geëist.


Op 3/4 heb ik een email gekregen van de politie in Duitsland dat die mijnheer al gekend was bij hun diensten.


Op 3/4 heeft hij mij opgebeld, rechtstreeks op mijn gsm nummer en gevraagd waarom ik de politie had ingeschakeld. Hij gaf allerlei warrig uitleg en zei nog eens dat ik mijn geld moest terug hebben. Hij zei toen dat hij ging mij terugbellen ..


Tot Vandaag (6/5) heb ik nog steeds niets van hem gehoord..


Wie kan mij/zou mij helpen met dit probleem?


MVG


-- Bewerkt door ywdt om 9 May 2011 1:53 CEST



--
Bewerkt door ywdt om 9 May 2011 1:57 CEST
Bericht 1 van 35
laatste antwoord
34 ANTWOORDEN 34

Wie kan mij helpen met deze ...

Je vermeldt dat je klacht neergelegd hebt bij de Duitse politie, daar is je enige hoop (alhoewel met je particuliere verkoper die allicht een bewijs heeft van het versturen van die - lege - verpakking...)



De Belgische politie daar KAN je gewoon geen vertrouwen meer in hebben, die hebben steeds 'andere prioriteiten en een klacht via de lokale politie moet zowiezo passeren via een Belgisch Parket (daar kan je al evenmin enig vertrouwen in stellen...)



ELKE maal dat het nodig was dat een PV opgemaakt zou worden door een lokale Belgische politie, wel ELKE keer zou ik moeten klacht neerleggen hebben bij het Comité P voor de stommiteiten die een serie 'rechercheurs' begaan hebben, meestal ten gevolge van het duidelijk laten blijken dat ze gewoon de wetgeving niet kennen.



Zo zijn er 2X rechtstreeks een brief gestuurd geweest naar de betrokken procureur omdat een plaatselijke CORRUPTE commissaris gewoon weigerde elementen op te nemen in mijn eigen PV! Ik stuurde dus een wijziging aan dat betrokken PV door naar de betrokken procureur. Niettegenstaande een onderzoeksrechter mij mondeling bevestigde dat met dergelijke 'klachten' rekening STEEDS gehouden wordt en er STEEDS een verzoek vertrekt van een onderzoeksrechter naar het Comité P om een onderzoek in te stellen. In dit geval zijn er TWEE dergelijke brieven binnen het Parket gewoon verdwenen, dus géén onderzoek door dat Comité P, naast het verdwijnen van bewijsstukken (PV opgesteld door de politie welke de 'inbeslagname' van de stukken inhield, maar binnen het Parket is er geen enkel spoor te vinden in de 'roze fiches' van de overtuigingsstukken!). De Belgische justitie kan je gewoon niet (meer) vertrouwen!



Zoals ik hiervoor aangaf, je enige hoop is een afhandeling door de Duitse politie.

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 11 van 35
laatste antwoord

Wie kan mij helpen met deze ...

ywdt
Community-lid

De Polizei doet toch zijn werk precies goed want nu dat het heet word voor die verkoper begint hij mij te bedreigen.. Ik heb daar wel absoluut geen schriek van.


Lees wat hij schrijft :


-> Herr Yves W. d. T.!


->Danke für die negative Bewertung und DANKE für Interpol und polizeiliche Maßnahmen!


->Fortan wird hier nicht mehr übersetzt denn wer international kauft sollte auch international lesen und schreiben können!


->Fakten wie folgt:1:


->Sie kamen mehrfachen Aufforderungen um Kartonmanipulation auszuschließen nicht nach!


->2: Sie meldeten bis Dato keinerlei Schadensmeldung bei DHL!


->3: Sie schickten mir via Interpol die Kriminalpolizei ins Haus!


->4: Sie sind nicht in der Lage eine wie auch immer geartete Lösung des Debakels mit mir zu finden!


->5: Sie Bewerten mich Rufschädigend negativ und schreiben öffentlich das ich Ihnen Geld stahl!


->6: Nun leben Sie mit den kommenden Konsequenzen!


->Die Vermutung liegt nahe:


->1:Sie haben die Ware erhalten und handeln hier vorsätzlich in betrügerischer Absicht!


->2: Sie sind an keinerlei Lösungsfindung & Ausgleich der Schadenssumme interessiert!Rechtliche Schritte wurden von mir eingeleitet!


->eBay Sicherheitsteam.


En dat is wat ik heb geaantwoord :


->Dear Mister G. ,


->You talk now about the weight of the package. Let me tell you that on that the "quittung" the 2Kg mention doesnt not reflect the weight of the package but the tarification (from 0 to 2kg).


->I will submit this "quittung" to DHL/Deutsche Post specialists who then will confirm that. Also this quittung is very strange.2,0Kg is the pricing not the real weight. On the other side there is another "quittung" which is complete non sense.Here a copy :http://imageshack.us/photo/my-images/715/1dhlbroadcastingreceipt.jpg/


Beside that I paid to you 20€ shipping cost.


->May I remind you that YOU and only YOU are responsible for the shipping.


->I'm buying things on Ebay for years and never had such experience.


->Please let Ebay security call me.. I would love to talk to them.


->You want to sue.. do it. Everything is really clear from my side which is absolutely not your case.


Nu sinds die affaire, heb ik vele contact van mij gesproken en ja ik ken wat mensen in Duitsland.


Er is mij bevestigd geweest, dat de gewicht slaagt op de tarificatie (0->2Kg) en niet de reële gewicht.


Plus die "quittung" is gewoon waardeloos... 0€ betalen ? en dan een andere "quittung" voor 10Kg met bestemming Duitsland (6,90€)..


En ik zou heel graag met de mensen van Ebay Security spreken over die zaak .. liefst zo snel mogelijk.. Alles spreek hem gewoon tegen.

-- Bewerkt door ywdt om 10 May 2011 22:04 CEST
Bericht 12 van 35
laatste antwoord

Wie kan mij helpen met deze ...

Hij vermeldt alleszins een punt waar je aandacht moet aan schenken: hoe was het pakket dat je ontving verpakt? Was dit pakket totaal vastgekleefd zodat er niemand dit pakket kon openmaken zonder dat er sporen zouden van zijn?



Dit is héél belangrijk omdat er anders een manipulering van de inhoud kon gebeuren (vanaf het moment van zijn afgifte bij zijn locale post tot op het ogenblik dat jij het ontving, en alle tussenstappen natuurlijk).



Ik zou toch een klacht indienen via de transporteur van dat pakket (DHL meen ik te lezen?).



Als het pakket totaal toegekleefd was en je kan geen beschadiging zien aan de buitenkant van de doos, die je toegezonden kreeg, dan is dit niet nodig omdat geen enkele mogelijke manupilatie door de transporteur blijkt.



Ten andere, je kan je perfect indekken ten opzichte van zijn opmerking in dit verband. Antwoord hem dat jij als koper niet toekreeg wat hij je verkocht heeft en waarvoor jij betaald hebt en dat hij als verkoper een klacht dient in te dienen bij de transporteur waar hij het pakket afgaf. Dit is héél belangrijk.



Vanwege eBay moet je totaal niets verwachten. Over de jaren heb ik het verloop van een paar gelijkaardige feiten gevolgd op eBay Uk en eBay USA. De bedrogen kopers hebben geen enkele hulp gekregen vanwege eBay (enkel eisen dat de naam eBay niet meer zichtbaar zou zijn in forums waar de betrokkenen het verloop van hun juridich gevecht, die een lege verpakking/verpakking met een andere inhoud hadden, bleven doorgeven).



Een advocaat inschakelen heeft totaal geen zin want dat is buitengesmeten geld.



In Duitsland werkt alles strikter (eigen aan de 'deutsche grundlichkeit') en de politie zal daar alles onderzoeken. De kans dat dit iets zal opleveren schat ik niet groot in als je verkoper intelligent is en geen fouten maakt.



Nog iets waar je toch aandacht moet aan geven en allicht op reageren naar die verkoper toe:


'Sie kamen mehrfachen Aufforderungen um Kartonmanipulation auszuschließen nicht nach!'



Wat bedoelt je verkoper hier? Heeft die daarover iets schriftelijk gevraagd?



En als laatste: je vermeldt dat je de naam en het adres van je koper hebt. Heb je ergens weet of je verkoper een handelaar is (want dan kan ik je realiseerbare - kosteloze- actiemiddelen geven)?


-- Bewerkt door e-user2 om 10 May 2011 22:40 CEST
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 13 van 35
laatste antwoord

Wie kan mij helpen met deze ...

ywdt
Community-lid

Al van in het begin van die aankoop liep er heel raar, daarom heb ik wat onderzoek werk gedaan en ik denk wel dat die mens een soort zelfstandige is.


Ik heb een website van hem maar ik weet niet dat ik dat hier zomaar kan posten.. kwestie van privacy enzo..


Wat wil dat juist zeggen "'Sie kamen mehrfachen Aufforderungen um Kartonmanipulation auszuschließen nicht nach!'" ?


Ik hou jullie op de hoogte..


-- Bewerkt door ywdt om 11 May 2011 0:18 CEST
Bericht 14 van 35
laatste antwoord

Wie kan mij helpen met deze ...

ywdt
Community-lid

Vandaag nog eens wat onderzoek gedaan..


Dus de verkoper beweert dat hij een "andere" product opgestuurd heeft. Namelijk een Retail doos zonder Cooler (een product dat niet eens besta btw). Het origineel product (retail doos met cooler) volgens de informatie dat ik heb zou 2pounds moeten wegen (+-900gram).Dus zonder cooler zou het een pak lichter moeten zijn, ik schat 500gr.. met wat bescherming hoe zou die pakje dan ineens 2kg wegen ? Zie boven de "quittung" van de Deutsche Post.


De ene leug na de andere ...


Net nog eens contact gehad met Ebay Belgïe, ze raden mij aan om contact te nemen met Ebay Duitsland maar daar heb ik nu geen gegevens over..


Ik hou jullie op de hoogte...

-- Bewerkt door ywdt om 11 May 2011 10:33 CEST
Bericht 15 van 35
laatste antwoord

Wie kan mij helpen met deze ...


Al van in het begin van die aankoop liep er heel raar, daarom heb ik wat onderzoek werk gedaan en ik denk wel dat die mens een soort zelfstandige is.


Ik heb een website van hem maar ik weet niet dat ik dat hier zomaar kan posten.. kwestie van privacy enzo..


Wat wil dat juist zeggen "'Sie kamen mehrfachen Aufforderungen um Kartonmanipulation auszuschließen nicht nach!'" ?



Het was dat laatste waar ik je trachtte op te wijzen.



Je verkoper zegt daarin dat je meerdere vragen (van hem), om mogelijke manipulatie van de verpakking uit te sluiten, niet nakwam.



Hij probeert hier duidelijk een twijfel te creëren als zijn  verweer naar het onderzoek van de Duitse politie toe.



Je moet die verkoper op alles dat hij vraagt antwoorden.



Heb je geen duidelijke foto's van de ontvangen verpakking die je hem kan toesturen zodat hij zelf kan vaststellen dat er niets met de verpakking gebeurde?



Vraag hem zijn gegevens als handelaar te bevestigen:



Ich möchte gerne Ihre Daten als Händler per E-Mail entfangen. Senden Sie mir bitte die Informationen per Email?



Als hij je deze bevestigt dan kan je via een website van de EU verdere stappen ondernemen.

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 16 van 35
laatste antwoord

Wie kan mij helpen met deze ...

Jij zegt:




Dat over het gewicht klopt niet, ik verstuur vaker vanuit Duitsland en elk Pakket wordt gewogen door DHL/Deutsche Post en het gewicht ingevuld. Ook wordt de naam van de ontvanger handmatig door de postmedewerker ingevuld.


Hier enkele voorbeelden:


http://i1130.photobucket.com/albums/m524/AponiBE/img054.jpg


Dus er is waarschijnlijk tussen het moment van afgifte (2kg) en het moment van ontvangst (hoeveel weegt die brul wat erin zat 100 gram?) toch iets gebeurd met die doos.

Bericht 17 van 35
laatste antwoord

Wie kan mij helpen met deze ...


Dat over het gewicht klopt niet, ik verstuur vaker vanuit Duitsland en elk Pakket wordt gewogen door DHL/Deutsche Post en het gewicht ingevuld. Ook wordt de naam van de ontvanger handmatig door de postmedewerker ingevuld.


Dus er is waarschijnlijk tussen het moment van afgifte (2kg) en het moment van ontvangst (hoeveel weegt die brul wat erin zat 100 gram?) toch iets gebeurd met die doos.




Tenzij je de mogelijkheid hebt, zoals hier met Taxipost, van online je gegevens zelf in te geven en daarna aan het loket te deponeren. Dat zou een mogelijkheid geven om toch een hoger gewicht op te geven dan er in werkelijkheid inzit.

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 18 van 35
laatste antwoord

Wie kan mij helpen met deze ...

ywdt
Community-lid

inderdaad die gewicht klopt van geen kant want :


1. Wanneer ik zei dat de product dat ik gekocht heb nooit in die doos zou kunnen aantwoordde hij : ""ich übersendete Ihnen eine 980er CPU in der orignalen BOX 'nur" ohne Kühler. Dies ist und war mein Verschulden".


2. Intel, de fabrikant, maakt geen retail product zonder koeler. Dus aansluiten op punt 1. weer een leug.


3. Hij probeer dan het op DHL te stekken want volgens hem heeft hij 2kg opgestuurd en de doos dat ik gekregen heb weeg 450gr. Moest dan nog zo zijn, zonder cooler, weeg een processor ongeveer 300-400gr, met wat verpakking en bescherming kant het in GEEN geval op 2Kg komen.


Zoals ik eerder, van het begin is die transactie heel raar. Een klein maand wachten op die pakket, met zogezegd sturen naar een verkeerde adress (verkeerde postcode) en dan in fine een "lege" doos krijgen..


En dan de ene leug na den andere...


Nu dat het warm word voor hem, begin hij mij te bedreigen maar daar heb ik absoluut geen schrik van.


Gelukkig dat de polizei wel achter zit..


En er zijn nog vragen waar hij het heel moeilijk gaat hebben...


1. Waar komt die processor van ? bewijs, factuur?


2. Hij beweert dat hij dat eerst heeft op een verkeerde adress opgestuurd.. Zo ja. graag een bewiijs. Ik heb nooit een tracking/"quittung" gezien en dat terwijl ik 10mails gestuurd heb om dat te vragen.

-- Bewerkt door ywdt om 12 May 2011 12:28 CEST
Bericht 19 van 35
laatste antwoord

Wie kan mij helpen met deze ...

Hoi,


Ik geloof dat er wel degelijk iets mis is met jouw zending daarvan niet, maar online verzendingen met Duitse DHL zien er heel anders uit, dit is wel echt een nagewogen kasticket.


Dus hoe dan ook er is na het verzenden iets veranderd in het gewicht. Dus ik zou ook zeer zeker al dan niet samen met de verkoper een claim bij DHL neerleggen.

Bericht 20 van 35
laatste antwoord