annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bijna uitsluitend objecten uit franstalig landsdeel

Bij zowat elke zoekopdracht die ik ingeef krijg ik steeds bijna uitsluitend objecten van verkopers uit Brussel of Wallonië, zelden uit Vlaanderen, hoewel ik zelf in Vlaanderen woon...Ook het opgeven van een postcode en een max afstand hiervan wijzigt dit niet.  Let wel, ik heb niks tegen onze waalse landgenoten maar het lijkt me sterk dat zij de enigen zijn die actief zijn op Ebay...  Bovendien is het wel makkelijker om objectbeschrijvingen in het nederlands te lezen of te communiceren met een verkoper.

Klinkt dit bij iemand bekend ? ... en hoe is dit op te lossen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groeten,

Lucbl2

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Re: Bijna uitsluitend objecten uit franstalig landsdeel

Het is idd zo dat de Walen en de Brusselaars hier in de meerderheid zijn, is mij ook al opgevallen en wat doe je daaraan... niks!

Nu, een aanbieding in het Frans is nu ook weer niet zo moeilijk, met een woordenboekje erbij kan je dat zo ontcijferen en een foto zegt meer dan woorden.

Communicatie met onze zuiderburen... heb ik nooit enig probleem mee gehad, ik stel een vraag in het Nederalnds, zelfs als zij in het Frans antwoorden valt het nog te begrijpen... een vreemde taal begrijpen is één ding, het kunnen schrijven is iets anders en dan nog... de meeste Franstaligen waar ik ooit gekocht/verkocht bij heb begrijpen en schrijven blijkbaar ook Engels.

Enige tolerantie is hier wel op zijn plaats denk ik... ik weet uit ervaring dat Walen meer inspanning leveren om zich tegenover de Vlamingen verstaanbaar te maken dan omgekeerd (Brusselaars is wat anders lol) nu ja...waar maak je je eigenlijk druk om?

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

ik weet uit ervaring dat Walen meer inspanning leveren om zich tegenover de Vlamingen verstaanbaar te maken dan omgekeerd 

Als iemand die zowat heel zijn leven om beroepsredenen dagelijks contact heeft gehad met mensen uit Wallonië vindt ik dit wel een bizarre uitspraak, beste Walesha ...:^O

Er is de laatste jaren wel een kentering in de Waalse horeca, maar daarbuiten ....

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

@supergiftman,

Je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen, ik spreek in het algemeen en ja, uit ervaring... ik ben regelmatig in een paar dorpen in walonnie en als je dan die vlaamse (dagjes) toeristen bezig ziet en hoort, amai!  Alleen al die minachtige houding tegenover de mensen daar doet mij soms al stijgeren en ik heb het ook niet specifiek over de horeca.

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Onze Waalse vrienden zijn (misschien onbewust) wel een beetje onbeleefd.

Kijk, als ik een vraag heb over een bep. aanbieding en zie dat die volledig in het Frans is opgesteld en dat de verkoper in het Waalse landsgedeelte woont dan ga ik daar niet zomaar een mail in het Nederlands naar sturen.

En dat is, omgekeerd, wat de Walen in 95% van de gevallen wel doen.

Als ik een vraag heb en begrijp de taal niet dan gaat mijn vraag eerst even door een vertaalprogramma, is niet perfect maar als je zo eenvoudig mogelijke zinnen formuleert gaat dat prima.

Photobucket

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

@speedsterboy,

Wij staan er nooit bij stil, maar Nederlands is zowat de moeilijkste taal ter wereld... het is voor ons, Vlamingen en Nederlanders heel wat gemakkelijker om Frans te leren dan dat Frans- of anderstaligen Nederlands moeten leren.

Niettegenstaande, in de Waalse dorpen waar ik regelmatig vertoef doen de mensen echt wel moeite en ik ook, want mijn Frans is ook maar zus en zo... natuurlijk zijn er overal chauvinisten, maar voor zover ik al heb ervaring zijn die bij de Vlamingen wel in de meerderheid, wat ook opvalt: deze uit sommige provincies maar daar ga ik verder niet op in!

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Dat er meer kopers en verkopers in het Franstalig landsdeel zitten komt omdat er in het Nederlandstalig deel concurrentie is van verscheidene goede advertentiesites die gratis zijn, zonder commissielonen of paypalgedoe.

Bericht 7 van 7
laatste antwoord