op 12-12-2011 10:57
Gelukkig zijn er nog goeie verkopers met een hart voor hun klanten... de laatste weken ben ik er zo'n paar tegengekomen, meerdere objecten kopen, spontaan de verzendingskosten aanpassen en FB direct na ontvangst betaling... een vriendelijke mail met de nodige betaalgegevens... zo hoort het!
Onlangs nog een probleem: ik kocht vijf objecten bij dezelfde verkoper, ook zonder meer de kosten herberekend, FB na ontvangst betaling, maar... ik kreeg maar één object toegestuurd. Ik stuur een vriendelijke mail dat er één en ander niet klopt, vandaag zonder discussie de ontbrekende objecten gekregen voorafgegaan door een mail van de verkoper met de nodige verontschuldigingen.
Je mag hier geen namen noemen, maar de beteffende verkopers die ik bedoel en dit lezen zullen wel weten over wie het gaat!
Als het goed is, mag het ook gezegd worden en ik wens dan ook deze top-verkopers via deze weg een pluim op hun hoed te steken! Waren ze allemaal maar zo.
op 12-12-2011 15:00
Ja, waren ze allemaal maar zo.
Meer dan twee weken geleden 2 items verkocht aan dezelfde koper. Dadelijk vriendelijke mail gestuurd met de gecombineerde verzendkosten, na betaling onmiddelijk feedback gegeven en items dadelijk naar de post gebracht, nogmaals vriendelijk mail gestuurd om te bedanken en te melden dat het pak onderweg is. Volgens tracking van de post is het pak één dag later aangekomen.
Dan ga je er van uit een mooie fb terug te krijgen, wel vergeet het, noppes, nada, nul. En is niet de eerste keer.
Dus ik kan het ergens wel begrijpen dat er verkopers zijn die iets hebben van 'dat ze hun fb in hun *** steken'
op 12-12-2011 15:36
@speedsterboy:
Zo te horen ben jij ook één van die goeie verkopers, maar ééntje die af te rekenen krijgt met dan weer één van de slechtere kopers die het niet zo nauw nemen met het protocol... dat is natuurlijk weer een ander verhaal, of beter: één uit een dozijn want zo'n dingen lees je hier regelmatig.
Ik hoop dat je de ingeslagen weg blijft volgen... ook niet elke koper is, gelukkig maar, hetzelfde.
op 12-12-2011 16:04
Of zoals ik heb meegemaakt...
Koper koopt 3 items op 3 verschillende dagen in 1 week tijd, betaald 3x via paypal... ik verzend de drie item in drie verschillende pakjes telkens de dag nadien...geeft mij een groene bol.. prima dus... maar uit de feedback van de sterren kan ik afleiden dat hij/zij mij driemaal een ZEER negatieve = 1 ster geeft voor verzending... ik begrijp niet waarom... maar hierdoor zijn we wel onze powerseller status kwijt X-(
Ik was vandaag in het sorteercentrum en... u raad het al....ze zijn nu al bijna een week achter inzake het sorteren van de post...die kerst- en nieuwjaarskaartje he...mevrouw...we zitten met 3 zieken en hebben problemen met de automatische sorteermachine...kijk eens daar staan 25 nog te sorteren manden vol met post, ge moogt uw pakjes daar achteraan zetten...eerst die 25 manden weggewerken voordat we uw pakjes gaan verzenden...
Maar die pakjes zijn taxipost pakjes 24 uur...oei... 24 uur...'t ja dat zal dan iets langer duren he...we hebben maar twee handen...
Voila dat is onze Bpost....
Ik heb nog een voorbeeld op 8 december bestel ik postzegels via e-post...tot vandaag heb ik deze nog steeds niet...
Ik bedoel... je mag nog zo je best doen om alles zo snel als mogelijk op te zenden...Bpost is hier een vertragende factor... helaas de komende maand een zeer vertragende factor.
D.
op 12-12-2011 16:31
@comp-shop;
Postzegels e.d. haal ik hier achter de hoek op het postpunt van bij de Spar, en ja, de post loopt idd wel eens achter... zo kwam bvb de vrachtwagen met de post voor Kasterlee hier verleden week pas om 9 uur aan en al die postbodes al die tijd met hun vingers draaien, maar die mensen mogen dan wel overuren draaien om iedereen te bedienen! Denk niet dat die mensen daar zo content mee zijn hoor!
Maar als je zoals ik nu recent, al meer dan 12 dagen op je pakje wacht... dat is niet meer normaal, ik wacht nog tot morgen en dan krijgt die fameuse verkoper een geschil aan zijn broek en een rode bol... de tweede die ik dan geef op zes jaar Ebay!
op 12-12-2011 18:02
Sommige mensen zijn toch nooit content é?
Postzegels bestellen op de 8e, vermoedelijk nog na 15h ook (jaja, straks staat hier voor 99% zeker dat ze op een vroeger uur besteld werden) en dan de maandag al verontwaardigd zijn dat de postzegels er nog niet waren...
Het kan goed zijn dat je bestelling pas de volgende dag behandeld werd en vandaag verzonden werden waardoor ze morgen zullen afgeleverd worden.
Sorry hoor, maar er zijn hier verkopers die al meer feedbackprobs hadden door veel laattijdiger leveringen...
op 12-12-2011 18:33
Hallo, ter aanvulling betreffende de snelheid van de post : heb op 05.12.2011 via e-shop pakketlabels besteld bij de post. Overschrijving gedaan op 05.12.2011 in de voormiddag. Vandaag 12.12.2011 nog steeds geen levering van e-post.
persoonlijk vind ik dat toch een lange verwerkingstijd hoor.
wij als verkoper kijken onze rekening toch dagelijks na en zien welke betalingen er zijn binnengekomen. Als de koper een week later nog geen pakje ontvangen heeft zal die ook niet gelukkig zijn denk ik.
hoop dat morgen de labels in de brievenbus zitten.
op 12-12-2011 20:55
Zyabo, je kan ook altijd telefonisch contact opnemen met BPost als je denkt te lang te moeten wachten hé?
Verder leerde ervaringen in het verleden me dat er vaak net in deze periode een probleem zich stelt met de leveringen. En weet je waarom?
Prijswijzigingen op 1/1/2012... plots zijn er heel wat Belgen die "in't groot" inkopen en dan kan er zich wel eens een leveringsprobleem voor doen. Persoonlijk heb ik dit probleem enkele jaren geleden ook eens voorgehad. Nu, het beste wat je dan kan doen is zo snel mogelijk naar het postkantoor hollen als het dringend is... in de hoop dat ze daar ook niet stilaan door de voorraad heen zitten.
op 12-12-2011 22:04
Die rpijsverhoging had ik ook al even in gedachten genomen als lange verwerkingstijd !!!
hoop echt dat ze morgen in de bus zitten !!!
Anders woensdag (halve vrije dag) inderdaad naar postkantoor hollen he, zal ik ineens eens vragen hoe lang deze labels dan nog wel geldig zijn.
Bedankt voor het antwoord en ik hou u op de hoogte .
op 12-12-2011 22:25
@ het zijspoor
Ik bestel altijd via eshop en tot heden heb ik altijd 's anderendaags de zegels ontvangen...
zoals ze zeggen in de faq.
Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling ontvang?
Elke bestelling vóór 15 uur (op werkdagen) en online betaald, wordt de dag zelf door ons logistiek centrum behandeld en verstuurd. Uw bestelling kan dus de volgende werkdag op het door de Koper vermelde leveringsadres bezorgd worden. Bestellingen die na 15u worden geplaatst, bedraagt de leveringstermijn twee werkdagen.
Ik was vandaag in het sorteercentrum hier bij ons en daar zitten ze al ongeveer 1 week achterop...en inderdaad 't is de tijd avn het jaar...