annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

ericmolenberghs
Community-lid
Ik heb een lastige verkoper aan mijn been. Na het winnen van een veiling, heeft hij mij laten weten dat hij de prijs te laag vindt... terwijl hij in zijn advertentie zegt "bieden vanaf €1" X-( Ik heb ondertussen al contact gehad met de verkoper en Ebay, omdat ik met deze handelswijze niet akkoord ga. Hij had immers ook een minimumprijs kunnen instellen, maar dat heeft hij niet gedaan. Ik hoop nu dat Ebay adequaat gaat reageren, anders is mijn vertrouwen in hun systeem zwaar geschaad.
En blijkbaar ben ik niet de enige met dergelijke problemen. Er staat hier zo nog een topic van een paar dagen geleden 😮
Bericht 1 van 40
laatste antwoord
39 ANTWOORDEN 39

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

4efan
Community-lid
Als er maar 1 iemand biedt voor 1 euro,denk ik dan dat het artikel in de ogen van de eventuele kopers niet méér waard is.
Dus dient de verkoper akkoord te gaan met het bod.
Bericht 2 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Ik hoop nu dat Ebay adequaat gaat reageren, anders is mijn vertrouwen in hun systeem zwaar geschaad.

Tja, wat kan Ebay anders doen dan de verkoper een aantekening geven? Ze kunnen hem niet verplichten, als hij het niet verkoopt, dan doet hij dat niet. Ze kunnen moeilijk het artikel zelf bij hem gaan afhalen.

Ik zou zeggen, geef hem negatieve feedback
Bericht 3 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

ericmolenberghs
Community-lid
Ik heb de verkoper al een negatieve feedback gegeven. Maar ik ben het niet eens met je stelling dat Ebay niet kan doen buiten een aantekening. Als in hun regels staat dat veilingen bindend zijn, dan moeten ze dit ook kunnen afdwingen. Desnoods juridisch. Anders hebben hun regels geen enkele betekenis, want ze worden toch niet afgedwongen.
Bericht 4 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Ze worden wel afgedwongen. De verkoper krijgt een straf als hij het object niet verkoopt.
Bericht 5 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

ericmolenberghs
Community-lid
En op welke manier wordt dan afgedwongen dat de verkoper zich aan de regels houdt? Hij krijgt een waarschuwing of zijn account wordt geschorst... daar zal hij iets mee in zitten.
Bericht 6 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Jij bent natuurlijk nog altijd vrij om zelf een deurwaarder onder de arm te nemen. Of een proces te beginnen...
Maar toen je je inschreef bij ebay was je akkoord met hun regels (en ook hun disciplinaire regels).
Bericht 7 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

het is natuurlijk jammer dat je geen buitenkansje hebt nu, langs de andere kant, je bent ook geen geld kwijt.

Welke straf zou ebay dan moeten gebruiken volgens jou?
Bericht 8 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Trouwens, je spreekt van juridische acties. Ze kunnen dat doen, maar dan krijgt de verkoper enkel contractbreuk. En dan? Dan heb jij je versterker nog niet. Sterker nog, als hij een goede advocaat vindt, kan die zelfs pleiten dat de verkoop niet redelijk was. Daar kan jij tegen in brengen dat hij het dan niet met die startprijs mocht laten beginnen. Een minimumverkoopprijs had hij niet kunnen ingeven, aangezien dat niet gaat in op EBay België. Kortom, kan een lange procedure worden, waar je niet noodzakelijk wint. Er is namelijk een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Ik zou zeggen, geef hem aan, geef negatieve feedback (wat je al gedaan hebt) en ga op zoek naar een andere versterker.
Bericht 9 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

zogoedalsnieuwajc
Community-lid
als je al een advocaat moet gaan nemen odat je dat niet krijgt? zoals dineybelgium zei , zoek een endere versterker gewoon ,dit was gewoon te mooi om waar te zijn
Bericht 10 van 40
laatste antwoord