annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

ericmolenberghs
Community-lid
Ik heb een lastige verkoper aan mijn been. Na het winnen van een veiling, heeft hij mij laten weten dat hij de prijs te laag vindt... terwijl hij in zijn advertentie zegt "bieden vanaf €1" X-( Ik heb ondertussen al contact gehad met de verkoper en Ebay, omdat ik met deze handelswijze niet akkoord ga. Hij had immers ook een minimumprijs kunnen instellen, maar dat heeft hij niet gedaan. Ik hoop nu dat Ebay adequaat gaat reageren, anders is mijn vertrouwen in hun systeem zwaar geschaad.
En blijkbaar ben ik niet de enige met dergelijke problemen. Er staat hier zo nog een topic van een paar dagen geleden 😮
Bericht 1 van 40
laatste antwoord
39 ANTWOORDEN 39

Re: Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

quasi9522
Community-lid
Als hij niet verkoopt moet hij gestraft worden

Er zijn 2 mogelijke "straffen"....
Ofwel verlies op het item zelf door verkoop te laten doorgaan.
Ofwel "probeert te verkopen buiten ebay" ,dus schorsing ,dus alle feedback kwijt.
Bericht 31 van 40
laatste antwoord

Re: Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

metal-maniak
Community-lid
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat "de straffen" niet genoeg doorwegen,er moet meer gecontroleerd worden bij het aanmaken van een nieuwe account zodat personen niet zomaar een nieuwe account kunnen aanmaken na een schorsing of nshitload negatieve feedback!
en de sancties moeten zwaarder,ben je n oplichter dan moet je voor de rest van je leven verbannen worden van ebay punt uit!
Al die slappe regels helpen het hele systeem hier om zeep!
Als je iemand op straat voor 400E besteelt en je word betrapt moet je ook niet verwachten dat je ervan afkomt met "een aantekening" of wat negatieve feedback ofzo...
terwijl je via deze website de regels kan breken of zelfs iemand kan oplichtenb zonder dat er oiit een haan naar kraait!!

De regels staan niet in twijfel,maar de straffen moeten godverdomme gerichter,zwaarder en meer op de situatie ingesteld zijn,zodat de overtreders het niet zozeer meer als nspelleke gaan bekijken en 2 maal nadenken voor ze weer iemand van ons in de zak zetten of bedriegen!
Bericht 32 van 40
laatste antwoord

Re: Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

odditoria
Community-lid
je kan wel contact opnemen met ebay en zeggen dat de eigenaar van een geschorste aaccount aktief is onder een andere accountnaam en dan is de kans groot dat ze hem zullen blokeren.Ik ben ooit zelf heel stout geweest en had een geblokkeerde account nooit in orde gebracht, had wel geen nieuwe accounts gemaakt, ik had gewoon verschillende accounts, en deze zijn dan allemaal geblokkeerd geweest tot ik die ene account vrij gemaakt had, er stonden 6 aantekeningen op sommige van meer dan 1,5 jaar. de helft van de aantekeningen waren trouwens ten onrechte gegeven. regels en veiligheid neemt dit vrij ernstig geloof me maar
Bericht 33 van 40
laatste antwoord

Re: Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Dit moet in bepaalde omstandigheden kunnen.


Net als een normale veiling met veilingmeester.


 


Ik heb zelf ook een kast verkocht maar de uiteindelijke prijs kwam onrealistisch laag uit en dan moet een verkoper het recht hebben om de transactie te annuleren.....hetgeen ook mogelijk is via Ebay en wat ik ook gedaan heb.


Ik zou daar als koper ook begrip voor hebben.


 


Vroeger kon men bij Ebay een minimumprijs instellen, ik vraag mij af waarom ze hiermee gestopt zijn.....?


 

Bericht 34 van 40
laatste antwoord

Re: Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs


Dit moet in bepaalde omstandigheden kunnen.


Net als een normale veiling met veilingmeester


Ik ben het niet eens met deze stelling, Ebay kan je niet vergelijking met een echte veiling... als ik iets te koop aanbied met veiling, is mijn startbod het bedrag dat ik er minstens voor wil hebben, zo eenvoudig... start je met bvb 1€, loop je een risico dat je dan ook maar moet nemen als je minimumprijs niet gehaald wordt!

Bericht 35 van 40
laatste antwoord

Re: Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

nogmaals : moet kunnen in bepaalde omstandigheden.


 


Ebay had de optie "minimumverkoopprijs" niet moeten schrappen.


 


Ik blijf erbij je moet kunnen starten met een laag startbod.


 


En je kan wel degelijk Ebay-veilingen vergelijken met normale veilingen.


 


Ik lees hier ook dat je als koper een deurwaarder kan inschakelen, ... waarschijnlijk wel maar wat zijn de kosten hiervan en zijn deze het waard....


 


Ik heb nu recent hetzelfde probleem als verkoper moeten ondervinden en dit is bij mij de druppel geweest , ik heb aanvraag ingediend om mijn account te schrappen.


 


Ik ben het negatieve en soms onredelijke gezeik beu bij ebay, nog maar te zwijgen over de funbieders......


 


 


VAARWEL.


 


 


 

Bericht 36 van 40
laatste antwoord

Re: Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Dit is geen onzin.


 


Als zakelijk verkoper mag je in België niet met verlies verkopen.


Verkopen met verlies is strafbaar in België, en Ebay weet verdomd goed dat dit zo is....


 


Nogmaals ; als Ebay zijn 'minimumverkoopprijs"-optie niet had geschrapt, was dit soort probleem niet nodig.


 


Het is immers een veilingregel : hoe lager het STARTBOD, hoe meer mensen bieden.


 


En al die wettelijke regelingen die ik hier lees van o.m. "hetzijspoor" zoals naar de vrederechter gaan, is komplete onzin....zeker zolang Ebay geen waterdicht systeem is (ik denk bv. aan funbieders).


 


Stel je verkoopt een wagen. (ebay advertentie)


Iemand komt langs en vraagt hoeveel. (ebay bezoeker)


Jij zegt : hoeveel wil je bieden ? (ebay bod)


En de man/vrouw zegt : 500 euro. (uiteindelijk ebay bod)


Dan ben je NIET verplicht om te verkopen !!!!!!


Zeker niet als particuliere verkoper !!!!!


 

Bericht 37 van 40
laatste antwoord

Re: Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Beste, ik bekijk dit toch wel ff anders... idd kan je een koper niet verplichten om te kopen en een verkoper niet om te verkopen... maar... als ik bied op een item en ik win het en de verkoper zegt: "ik verkoop niet voor die lage prijs".. dan dan ik danig in mijn gat gebeten en komt er ruzie van! Dan moest hij zijn startbod maar aangepast hebben.


En wat zal het resultaat zijn: klacht bij Ebay en een negatieve FB!


Bij Ebay moet je wel "fair play" spelen, je verkoopt of niet, punt uit! En het zijn niet alleen de funbieders die hier soms bizarre spelletjes spelen, ook sommige verkopers zien Ebay als een "testcase" om te achterhalen hoeveel ze voor dit of dat zouden kunnen krijgen en dat is dus niet de bedoeling!


Enne, dat gedoe over deurwaarders en vrederechters is klinkklare onzin!

Bericht 38 van 40
laatste antwoord

Re: Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

"als je iemand op straat voor 400E besteelt en je word betrapt moet je ook niet verwachten dat je ervan afkomt met "een aantekening" of wat negatieve feedback ofzo."



akkoord, maar hoelang duurt het als deze persoon zal veroordeeld worden, laatst staan dat je je geld terugkrijgt.


Wij zijn in 2004 bestolen voor 7500 euro door een makelaar, die ervandoor is gegaan met het voorschot op de verkoop van een woning...veroordeeld in 2008... tot op de dag van vandaag 2012 dus, heb ik nog geen euro gezien...maar mijnheer is nog steeds makelaar en woont in een prachtige villa met zwembad en rijdt in een dikke mercedes...helaas meneer heeft niks en verdient niks, want alles staat op een andere naam...meneer heeft geen nagel om aan zijn g*t te krabben (zogezegd).



Is dit rechtvaardig... zo ook hier op Ebay, niet alles is rechtvaardig maar we moeten ermee leren leven... wat niet betekend dat we er ons moeten bij neerleggen... da's iets anders.



D.

Bericht 39 van 40
laatste antwoord

Re: Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Hier ben ik weer ....  VERKOPEN = een vak!


 


Als professioneel verkoper hebben wij ons te houden aan afspraken, aan eerlijke handel, aan fairplay, aan de geldende reglementen.


 


Zie m'n feedback, ik heb op 30 mei sporen verkocht van Marklin voor maar 2.50 euro!


 


Dat doet pijn want VEEL TE LAAG !!!!  Het is m'n eigen fout. Zoals gewoonlijk omdat ik al steeds een normale verkoopprijs behaal dacht ik aan 1 euro te starten zoals Ebay ook wel aanraad, MAAAAAR, ben bedrogen.


 


Dus, een gouden raad: start ALTIJD aan het bedrag dat je MINIMUM van je klant wenst te ontvangen.  Zo moet je je niet zitten ergeren en zenuwachtig maken omdat je te weinig krijgt, moet je ook niet naar een vriend bellen die eventjes hoger wilt bieden (jawel het gebeurd).


 


Ik heb dus veel te weinig gekregen voor die Marklin maar heb ze toch verkocht.  Anderzijd heb ik voor andere objecten vaak veel te veel gekregen en dan klagen we natuurlijk ook niet hé!


 


Groetjes   Johan

Bericht 40 van 40
laatste antwoord